Vad gör vi den CIV (104)

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
FĂ„tt gjort det viktigaste som jag planerat idag, bra! Avbockning.

Nu ska jag ge mig i kast med nÄgra kapitel ur den upphetsande klassikern "Konstruktiva stödsamtal - perspektiv och redskap vid handledning, rÄdgivning, mentorskap och coaching" av Björndal. Jag kommer inte hinna lÀsa i veckan sÄ jag ska försöka ligga lite före med litt:en.

Åt upp min sista choklad till lunch ocksĂ„ sĂ„ jag fĂ„r samla kraft till en nĂ„gorlunda hĂ€lsosam middag. Kan inte leva enbart pĂ„ knĂ€ckebröd, te, och choklad med havssalt.

Hur kan du Àta choklad och Fröken B inte fÄr den kattiga versionen av densamma? Skam!
 
Aj vad ont mina axlar gör
Axellederna
Har ju skakat mattor och det klarar inte mina axlar av lÀngre
FÄr försöka piska dem nÀsta gÄng
 
Jag Àr nöjd! Skulle varit mörkgröna kvistar men den gröna var slut..
IMG_20190825_172302.jpg
 
Okej! Men vad duktig du Àr Àr det inte svÄrt att fÄ ner en kakelugn -sÄ mÄnga delar?
Man mÀrker upp alla delar innan tar ner den, varje rad fÄr en egen kod typ A1, A2, A3, sen fÄr nÀsta rad en annan kod typ B1, B2 osv tills varje platta och varje varv Àr uppmÀrkt sÄ man vet i vilken ordning plattorna ska ligga nÀr den muras upp igen.

Efter det Àr det bara att bevÀpna sig med en hink vatten, en svamp och tÄlamod. TÀcka golvet och blöta loss kaklet en efter en mha svampen. En kakelugn Àr uppmurad av lera, sand och tegel, inget mer. :)
 
Senast Àndrad:
Allt Ă€r relativt @tanten 😅
Ja det Ă€r kaoz @tuaphua tungt att gĂ„ in som ny pĂ„ marknaden idag dock! De som köpte för typ 15 Ă„r sedan eller Ă€nnu lĂ€ngre tillbaka har ju dock gjort vĂ€ldigt fördelaktig ”bostadskarriĂ€r”

Ja, jag hade ju turen att kunna köpa dĂ„ och utan lĂ„n. LĂ€genheten sĂ„ldes för ca 4 gĂ„nger inköpspris. Jag hade förvisso renoverat lite med. Men det blev absolut en större grundpott till framtida boende! 👍
Nu Àr vi glada att vi hyr och kan lÀgga tiden pÄ jobbet. Skönt i det hÀr skedet att inte behöva underhÄlla hela gÄrden ocksÄ.
Minns ett ex förĂ€ldrar som köpte lght pĂ„ söder nĂ€r det var knivsöder. Gammalt hus som nu Ă€r mkt vackert fixat. DĂ„ var det ju crap. Tror de lade max en 100-ing pĂ„ den vĂ„ningen med 5 rum och kök. Den har stigit liiiite nu.. 😂
 
Ha! Grannen Äkte med tvÄ vÀnsterstövlar.

Men rekordet slÄs av en annan bekant som Äkte lÄngt. Och vÀl framme upptÀckte att han glömt lasta hÀsten. Den stod kvar med skydd och tÀcke i gÄngen hemma.

Jag hade en kompis som glomde hasten. :cautious: Hon upptackte det 4 timmar senare nar hon kom fram.🙄

var han svart och stod hos Rolf w?

Han var svart men stod hos Swartling. Den mysigaste hasten ever ... super kelsjuk och gosig. Det var bara det dar med andra hastar 😳
 
Ha! Grannen Äkte med tvÄ vÀnsterstövlar.

Men rekordet slÄs av en annan bekant som Äkte lÄngt. Och vÀl framme upptÀckte att han glömt lasta hÀsten. Den stod kvar med skydd och tÀcke i gÄngen hemma.

En kompis kom till en förfest vi hade för hundra Är sen. Vi undrade om hon haft brÄttom dÄ hon stack till bussen.
Hon hade tvĂ„ olika stövlar pĂ„ sig. BĂ„da svarta förvisso. Men olika höjd pĂ„ skaften, olika form pĂ„ tĂ„n och framför allt ca 5 cm skillnad i klackhöjd. Än roligare var att hon varit pĂ„ pissigt humör och frĂ€st ”Vad fan glor ni pĂ„?!” till nĂ„gra som glodde pĂ„ bussen.Hon var sĂ„ jĂ€kla arg över hur de stirrat sĂ„ ofĂ€rskĂ€mt.
”Ja, jag tyckte jag kĂ€nde mig lite sned i kroppen.. vĂ€nstervriden liksom..”
Hon fick lĂ„na skor nĂ€r vi sen gick ut och dansade. 😂
 
Sambon garvade ihjĂ€l sig nĂ€r han sĂ„g vilka vattenflaskor jag lyckats vĂ€lja i affĂ€ren idag. De Ă€r ett hĂ„n mot mitt krassliga disktrase-jag idag. :devil: 😂Visa bifogad fil 35626
De borde ha halvdöd, kallsvettig, mordisk etc med..

Jag skulle fan stödköpa Ramlösa varje gÄng jag handlade om de kunde bjuda pÄ lite mer vardagsrealistiska etiketter. PMS-rasande. UttrÄkad. Avundsjuk. HÄglös. GnÀllig. Bakis.
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

SamhÀlle Funderade pÄ att lÀgga detta i dumma frÄgor men startar en ny trÄd istÀllet. Vi har flerbarnstillÀgg. Jag har alltid haft svÄrt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 329
Senast: Breaktown
·
Fordon Gör en spin-off pÄ min egen trÄd: Ni som Àger bil: hur mycket av er inkomst lÀgger ni pÄ bil- och transportrelaterade kostnader...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 130
Senast: Viva
·
TrÀdgÄrd & VÀxter Jag tÀnkte att istÀllet för att skriva om balkonglÄdor i VGV Àr det dags för en ny balkongtrÄd. Jag struntade fullstÀndigt i min...
Svar
16
· Visningar
456
Senast: MJLee
·
  • LĂ„st
  • Artikel
Dagbok Jag hade inte tÀnkt starta nÄgon ny trÄd. Vill inte det. Vill inte berÀtta. Men ju mer jag hÄller saker inom mig ju mer uppÀten blir...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
19 504
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp