Vad gör vi den CIV (104)

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Seabaz Man måste inte göra karriär. Att syssla med turridning när man är 30 och över är inget konstigt och det är dessutom drömmen för många. Fatta hur bra du har det. Jag har sedan jag var 20 jobbat inom vården, haft svårt sjuka och döende barn under min vård - fatta hur skönt det vore att jobba på en turridning där ingen är beroende av dig för atT överleva.

Det har du helt klart rätt i och jag är medveten om hur bra jag har det.
Jag menade visserligen inte att "göra karriär" utan mer "som karriär" aka jobb för resten av livet.
Jag har ju varit på ranchen sedan 2015 även om de första 2 åren var till och från. Jag har lärt mig otroligt mycket under dessa år men är sugen på ombyte även om det känns väldigt läskigt på ett sätt med. Ranchen och den här ön är ju min comfort zone. Men även min sambo är en stor comfort zone så jag vet att vi klarar oss vad vi än hittar på :)

Och som svar till @karamelldrottningen
så är det naturligtvis inte så att ranchen står och faller med mig. Som jag skrev, ingen är oersättlig. Det är bara inte så lätt att hitta en ersättare för någon (mig) som vet hur allt fungerar och känner varenda hästs personlighet osv på en sån här nischad business och dessutom på en ö. Tro det eller ej, men inte många människor vill bo på en liten ö länge. Men det är ju inte mitt problem heller och jag tänker att det bästa för alla är att ge så mycket heads up som möjligt. Jag har 3 veckors uppsägningstid men ger min chef 6 månader liksom. Så hoppas hon kan hitta nån eller lösa sin egen situation :)
 
Jag nös och det var otroligt obehagligt :crazy:
Nåja, det är bara att bita ihop! Jag ska jobba till sisådär 16.15 har jag tänkt och därefter ska jag fixa fransarna. Lär komma hem sisådär 19.30 eller något åt det hållet. Skönt att ungen är självständig så jag inte behöver klydda med barnvakt och sånt :D
 
Jag är lite rädd för kiropraktorer efter min ryggskada. Naprapat eller kanske massör känner jag mer vore rimligt för min del

En bra kiro ska kunna differensialdiagnosticera och bör efter att frågar om tidigare medicinska besvär. Känns ngt lite off eller man vet att problem finns så vill man ha röntgenplåtar innan man behandlar.
Finns det diskbråck(som jag fått för mig du haft) eller vissa andra skador måste man antingen låta bli att behandla eller ibland göra det på ett speciellt sätt.

En kiro har 5 års utbildning i främst manipulation.
En naprapat har 1 år kortare utbildning och ska lära sig om många olika behandlingar under den kortare tiden.
Att naprapaterna ens började manipulera berodde på att de loosade kunder och inte fick nog resultat av sin behandlingar.
Nu vet de otroligt lite om manipulation. Men folk tror de är ”snällare”.
De har enormt mycket lägre utbildning inom manipulation.
Det finns ingen ”snällare” manipulation än den kiros gör. De har väldigt mkt högre kunskap, mer rutin iom att det är nästan allt de gör.
Jag hade utan tvivel gått till en bra leg kiro. För att få sin leg måste examinerade kiros jobba ett år under övervakning/hos mentor för att ses efter det året söka legitimation.

Naprapater kan lite om mycket. Jag vill ha någon som vet mycket om den ska behandla mig.
 
LOKstödet ifyllt så nu kan kassören bara skicka in det, flera dagar tillgodo :eek: Även om det blev lite stressigt eftersom jag trodde att jag hade till 31 på mig, men det var till den 25. ;)
 
En bra kiro ska kunna differensialdiagnosticera och bör efter att frågar om tidigare medicinska besvär. Känns ngt lite off eller man vet att problem finns så vill man ha röntgenplåtar innan man behandlar.
Finns det diskbråck(som jag fått för mig du haft) eller vissa andra skador måste man antingen låta bli att behandla eller ibland göra det på ett speciellt sätt.

En kiro har 5 års utbildning i främst manipulation.
En naprapat har 1 år kortare utbildning och ska lära sig om många olika behandlingar under den kortare tiden.
Att naprapaterna ens började manipulera berodde på att de loosade kunder och inte fick nog resultat av sin behandlingar.
Nu vet de otroligt lite om manipulation. Men folk tror de är ”snällare”.
De har enormt mycket lägre utbildning inom manipulation.
Det finns ingen ”snällare” manipulation än den kiros gör. De har väldigt mkt högre kunskap, mer rutin iom att det är nästan allt de gör.
Jag hade utan tvivel gått till en bra leg kiro. För att få sin leg måste examinerade kiros jobba ett år under övervakning/hos mentor för att ses efter det året söka legitimation.

Naprapater kan lite om mycket. Jag vill ha någon som vet mycket om den ska behandla mig.
var kan man söka på leg kiro? Kan vara bra att veta, makens rygg låser sig emellanåt..
 
Sitter och funderar på vårt min chef får alla sina tankar ifrån . Roliga tankar men man blir så trött på hans idéer och tankar
 
Jag kollade just om jag kunde boka in mig på en turridning i helgen, men dessvärre var det fullbokat. Sen funderar jag på om ett alternativ skulle vara att hyra en kanot eller kajak, men kajak är jag inte riktigt bekväm med och kanot är kanske svårpaddlat när man är ensam?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 560
Senast: Breaktown
·
Fordon Gör en spin-off på min egen tråd: Ni som äger bil: hur mycket av er inkomst lägger ni på bil- och transportrelaterade kostnader...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 216
Senast: Viva
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 426
Senast: Görel
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
20 720
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp