Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså dessa små :love:

4A5638E9-7B0A-425A-97C4-52703E1344AB.jpeg
 
Mötte upp maken efter han slutat jobba och gick på Emporia med lillan idag. Hon tyckte det var superkul, gjorde sina små stampa steg, som hon gör när hon är så taggad att hon inte kan springa fort nog, stup i ett. Åt på max (bara super nyttig mat till barnet här :D) och fick en stråhatt som hon älskade.

Men hon var så trött när vi kom hem, har legat helt still och bara sovit djupt än hon hamnade i spjälsängen :heart
 
Ammade Märta till sömns runt 22 igår kväll och somnade själv också. Vaknade 03.30 av att jag hade fruktansvärt ont i ryggen och behövde byta sida och insåg då att jag antagligen sovit 5,5 timme 🙌🙏 Det har hänt max en gång sedan hon föddes! Att hon sen ammade en gång i timmen därefter känns helt ok ❤️

Nu skön morgon i soffan med 3-åringen och bebis, stora tjejen har åkt till skolan och vi ska ge oss iväg till öppna förskolan en sväng på förmiddagen.
 
Jag köpte precis hem en sjukt gosig overall från Konges Slöjd. Hon verkar gilla den så mycket att hon till och med accepterar att åka vagn i den, gosar bara in sig i luvan och somnar. Innan har det bara varit skrik. Jag tror det hjälper eftersom skillnaden i känsla och temperatur inte blir så stor när man sätter ner henne vagnen, hon kan ha gosat in sig i famnen och i overallen och när man sen flyttar henne så är hon fortfarande varm och go.

Sen kör jag sitt-delen av vagnen. Den accepterar hon bättre.

Det verkar, peppar peppar, funka för oss hittills!

Visa bifogad fil 90633
Hm, bra tanke, det är kallt och ogosigt i vagnen om man jämför med att somna i famn. Värt att testa!
 
Ungarna somnade i soffan igår kväll. Strax efter midnatt hade sambon spelat klart dataspel med sina syskon och kom till soffan och tog en macka. Ungarna brukar sova som stockar. Men inte i natt...så vid halv ett på natten satt dom framför TVn och åt macka :bag:.
Förvånande nog vaknade de innan sju imorse ändå.
 
Nej men alltså pris för årets ”skyll dig själv, det borde du väl ha fattat” - vem sjutton går och storhandlar på en fredag eftermiddag med en 2,5-åring och en 6-månaders bebis? :bag:

Hej cirkus! Men de var jätteduktiga faktiskt. Mest jag som fick stressutslag, tur att jag har en make som inte stressar upp sig i onödan 😬
 
Fredagkväll i detta hushåll = Masked Singer. Har själv alltid fått milda stressutslag av TV4, men man får ju vänja sig 😜
 

Bifogade filer

  • DEB1B512-7535-4D42-877E-6C1372784D49.jpeg
    DEB1B512-7535-4D42-877E-6C1372784D49.jpeg
    144,5 KB · Visningar: 62
Bebisen och jag börjar känna oss redo för årets stora TV-händelse, dvs Eurovision. Det är lite utav en utmaning eftersom det börjar vid den tid vi går och lägger oss vanligtvis och det finns ingen chans att jag kan hålla mig vaken så länge som programmet pågår. Men vi har gjort en plan och tränade på upplägget igår på semin. Jag får helt enkelt titta på plattan i sängen med hörlurar medan ungen somnar i knät som vanligt. När jag inte håller ihop längre så stänger jag av, och fortsätter sen kolla varje gång H vaknar för mat under natten. Förhoppningsvis gör detta att jag kommer igenom programmet under natten, och inte råkar få någon spoiler. Jag tränar kallt med att bebisen kommer samarbeta och se till att vakna ett antal gånger under natten som vanligt :D
 
Dricker kaffe i sängen och ska snart börja göra i ordning familjen. Lilla E på 7 månader ska få göra badhus-premiär på ett äventyrsbad :D Tror dock att hon kommer få vara mest i babyskyddet eller i famnen på den förälder som inte badar med pojkarna. 6 åringen är övertygad, han klev upp halv 7 med orden "ska vi åka och bada nu?" :rofl:
 
Har tydligen fått mens igen. Helammar och lillan är bara 3,5 månad. Vanligt? Antar att det är dags att börja tänka preventivmedel igen då?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp