Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemkommen från sonens 5-årskalas, heeeelt slut 😅 12 stycken 4-6-åringar i en gympasal med fullt röj i två timmar. Mycket lyckat men jag hann inte ens ta en kopp kaffe. Barnet blev helt överöst av presenter och är väldigt nöjd, nu sitter han och gäspar i soffan bredvid mig :D

Nu ser jag fram emot kvällen och imorgon förmiddag när sambon ska rodda familjekalaset. (Jag har styrt precis allt med barnkalaset själv så familjekalaset är hans ansvar.) Jag ska dricka ett glas vin ikväll och njuta medan han plockar, och imorgon har jag lovat att ta med barnen och hämta tårtorna men resten fixar han :angel:
 
Jaha, då var det min ettåring som har sprungit omkring på CityGross i bara strumplästen 😅 Han blev förbannad på sina skor och vägrade sitta i vagnen så jag fick springa efter, ställa tillbaka allt han hade ner och be om ursäkt till alla han nästan sprang in i 😬
 
Funderar på mina barns tider på skola och förskola då jag senaste dagarna fått höra att de går långa dagar, för långa. Ja det är långa dagar men som ensamstående så finns det inte mer utrymme att nå ner i tid än det jag redan gjort. Jag jobbar ju ca 96 % så barnen slutar allt mellan 15.45 till 17. Det finns ingen som kan hjälpa mig med barnen.

Säg att jag inte är ensam om dessa långa tider?
 
Funderar på mina barns tider på skola och förskola då jag senaste dagarna fått höra att de går långa dagar, för långa. Ja det är långa dagar men som ensamstående så finns det inte mer utrymme att nå ner i tid än det jag redan gjort. Jag jobbar ju ca 96 % så barnen slutar allt mellan 15.45 till 17. Det finns ingen som kan hjälpa mig med barnen.

Säg att jag inte är ensam om dessa långa tider?
Mitt barn går 7-16, ibland senare.
 
Funderar på mina barns tider på skola och förskola då jag senaste dagarna fått höra att de går långa dagar, för långa. Ja det är långa dagar men som ensamstående så finns det inte mer utrymme att nå ner i tid än det jag redan gjort. Jag jobbar ju ca 96 % så barnen slutar allt mellan 15.45 till 17. Det finns ingen som kan hjälpa mig med barnen.

Säg att jag inte är ensam om dessa långa tider?
Min 5-åring och 1,5-åring går 7:15-16:30, både jag och sambon jobbar knappt 90% men sen ska man ju ta sig till och från jobbet också...

Vem säger att de går långa dagar? Hade nog bett vederbörande fara och flyga om hen inte kunnat ge ett konstruktivt och fungerande lösningsförslag :angel: Så trött på skammande av folk (kvinnor) som faktiskt jobbar helt normala tider.
 
Funderar på mina barns tider på skola och förskola då jag senaste dagarna fått höra att de går långa dagar, för långa. Ja det är långa dagar men som ensamstående så finns det inte mer utrymme att nå ner i tid än det jag redan gjort. Jag jobbar ju ca 96 % så barnen slutar allt mellan 15.45 till 17. Det finns ingen som kan hjälpa mig med barnen.

Säg att jag inte är ensam om dessa långa tider?

Tänker att "för långa dagar" inte är ett visst antal timmar per dag. Utan det beror helt på vad barnet klarar av och hur det mår. Vilket i sin tur beror på själva barnet, hur verksamheten fungerar med mera med mera. Vilket några utomstående förståsigpåare inte har någon aning om alls.

Och om man inte har några alternativ för att klara sin försörjning, exempelvis som ensamstående, ja då finns det ju inga alternativ. Oavsett om dagarna blir längre än vad du tror vore optimalt.
 
Min 5-åring och 1,5-åring går 7:15-16:30, både jag och sambon jobbar knappt 90% men sen ska man ju ta sig till och från jobbet också...

Vem säger att de går långa dagar? Hade nog bett vederbörande fara och flyga om hen inte kunnat ge ett konstruktivt och fungerande lösningsförslag :angel: Så trött på skammande av folk (kvinnor) som faktiskt jobbar helt normala tider.
Precis, kan ju tillägga att jag haft restid hade ju dagarna varit mycket längre nu har jag jobbet 10 min hemifrån till fots med förskola på vägen.
 
Mitt med med en kvart hit eller dit. Då är vi ändå två föräldrar, och jag jobbar 06.30-15 ungefär, tidigare får vi inte sluta. Sen kommer restid på det.
Min man lämnar på morgonen.
Vi är två men jag är ensam mycket, hon går ju kortare dagar när min sambo är hemma, men som ensamstående hade hon ju behövt ha ännu längre dagar om jag inte hade haft ett par veckor att jobba ikapp. Det är inte ett alternativ att gå ner i tid för mig, vara samma jobb för mindre betalt… och har jag varit ensamstående hade jag oxå behövt jobba 100%, så @Bexzor på vår förskola hämtar jag tidigt när jag kommer 15.30-16, de flesta barn går längre dagar. Nu börjar ju min tidigt, finns det alternativet för dig om du upplever själv att det blir långa dagar? För oss funkar det bättre med orken hos den lilla än att gå tex 8.30-17.30. Jag är ju ändå vaken kl 6 och barnet är lätt att justera tid på så hon vaknar då oxå. Tycker det är stor skillnad på orken på em mot när vi provade senare lämning/hämtning. Men det låter ju inte som du tycker det är nåt problem utan någon annan.
 
Funderar på mina barns tider på skola och förskola då jag senaste dagarna fått höra att de går långa dagar, för långa. Ja det är långa dagar men som ensamstående så finns det inte mer utrymme att nå ner i tid än det jag redan gjort. Jag jobbar ju ca 96 % så barnen slutar allt mellan 15.45 till 17. Det finns ingen som kan hjälpa mig med barnen.

Säg att jag inte är ensam om dessa långa tider?
Våra går 6.45-16 då är vi endå två vuxna!
Men våra barn trivs på förskola/ skola
Nu när jag är föräldraledig och stora killen inte går på fritids blir han nästan utanför
 
Funderar på mina barns tider på skola och förskola då jag senaste dagarna fått höra att de går långa dagar, för långa. Ja det är långa dagar men som ensamstående så finns det inte mer utrymme att nå ner i tid än det jag redan gjort. Jag jobbar ju ca 96 % så barnen slutar allt mellan 15.45 till 17. Det finns ingen som kan hjälpa mig med barnen.

Säg att jag inte är ensam om dessa långa tider?
Vårt barn gick 6-16.30 alla dagar utom fredag då hon gick hem 14.00 typ. Detta gällde från 1 års dagen.....
 
Vi är två men jag är ensam mycket, hon går ju kortare dagar när min sambo är hemma, men som ensamstående hade hon ju behövt ha ännu längre dagar om jag inte hade haft ett par veckor att jobba ikapp. Det är inte ett alternativ att gå ner i tid för mig, vara samma jobb för mindre betalt… och har jag varit ensamstående hade jag oxå behövt jobba 100%, så @Bexzor på vår förskola hämtar jag tidigt när jag kommer 15.30-16, de flesta barn går längre dagar. Nu börjar ju min tidigt, finns det alternativet för dig om du upplever själv att det blir långa dagar? För oss funkar det bättre med orken hos den lilla än att gå tex 8.30-17.30. Jag är ju ändå vaken kl 6 och barnet är lätt att justera tid på så hon vaknar då oxå. Tycker det är stor skillnad på orken på em mot när vi provade senare lämning/hämtning. Men det låter ju inte som du tycker det är nåt problem utan någon annan.

Nej jag har inga problem med barnens tider. Jag har under unga år, också ensamstående med barn, fått uppleva stress och panik att få in en inkomst varje månad genom timanställning. Den upplevelsen var betydligt värre än att barnen går "långa tider" idag då min arbetstider kräver det.

Jag har ingen möjlighet att justera mina arbetstider än det jag redan gör.
 
Ligger och lyssnar på en sovande E. Funderar på om jag ska smita ner i tvättstugan men tonåringen kan inte trösta om hon vaknar så jag får nog vänta tills imorgon.
 
Är så förvånad varje kväll när jag lagt båda barnen och båda somnar sött innan klockan ens är 20.00. En 4-åring och en 3-månaders och jag tar alltid med bebisen när jag nattar stora och senaste tiden har hon börjat somna samtidigt hon med. Oväntat enkelt att lägga två barn just nu (inser hur snabbt detta kan ändras! 🫣)!
 
Dottern vill gå ut och cykla... Och låter hela världen veta det vääääldigt högljutt och gnälligt:arghh::arghh::arghh: Att det är mörkt, kallt och snö ute spelar tydligen ingen roll. :meh:

Maken är ute med kompisar och jag är gravid i vecka 39, har varit vaken sen klockan 4 och vill bara sitta ned efter en lång arbetsdag. Snälla någon giv mig styrka :arghh:
 
Dottern vill gå ut och cykla... Och låter hela världen veta det vääääldigt högljutt och gnälligt:arghh::arghh::arghh: Att det är mörkt, kallt och snö ute spelar tydligen ingen roll. :meh:

Maken är ute med kompisar och jag är gravid i vecka 39, har varit vaken sen klockan 4 och vill bara sitta ned efter en lång arbetsdag. Snälla någon giv mig styrka :arghh:
Låter tufft, hoppas du kan få dottern på andra tankar!
 
Väckte barnen för en stund sen, ena barnen mådde inte bra sa hen och tada feber! Samma barn var hemma I tisdags och i skolan igår så mest troligt en för snabb återgång då lillasyster hade sin feberfri dag igår.

Så jag lyckades jobba 1 dag denna vecka, vilket jag inte var inställt på då samma barn var sjuk förra veckan också :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp