Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har tydligen fått mens igen. Helammar och lillan är bara 3,5 månad. Vanligt? Antar att det är dags att börja tänka preventivmedel igen då?
Jag fick mens bara en-två månader efter förlossning trots helanmning! Tror preventivmedel kan vara bra om man inte vill ha fler direkt 😅 har hört (vet inte om det stämmer) att man släpper fler ägg på första ägglossningarna efter förlossning. Min fd arbetskompis fick trillingar efter första barnet, de var påväg att födas samma år men de kunde ha kvar trillingarna till januari, i magen, så att barnen åtminstone föddes olika år även om det inte skiljde tolv månader imellan 😅
 
Jag fick mens bara en-två månader efter förlossning trots helanmning! Tror preventivmedel kan vara bra om man inte vill ha fler direkt 😅 har hört (vet inte om det stämmer) att man släpper fler ägg på första ägglossningarna efter förlossning. Min fd arbetskompis fick trillingar efter första barnet, de var påväg att födas samma år men de kunde ha kvar trillingarna till januari, i magen, så att barnen åtminstone föddes olika år även om det inte skiljde tolv månader imellan 😅

Tror preventivmedel är bra, min kropp hade förmodligen lagt sig ner och fullkomligt dött om jag blev med barn nu 🥴🤪 Kommer inte ens upp från golvet utan gravidmage 😂
 
Vi är på väg hem efter flera timmars bad och veckohandling. Lilla E har varit glad hela tiden, förutom vid ett tillfälle när vi skulle äta lunch då blev hon lite ledsen. Men direkt efter att hon fick en flaska ersättning så kom det glada humöret tillbaka, och hon har sjungit opera för hela badhuset. Det är nämligen det roligaste hon vet just nu: att testa sin röst. Jag är inte lika impad :meh:
 
Vi är på väg hem efter flera timmars bad och veckohandling. Lilla E har varit glad hela tiden, förutom vid ett tillfälle när vi skulle äta lunch då blev hon lite ledsen. Men direkt efter att hon fick en flaska ersättning så kom det glada humöret tillbaka, och hon har sjungit opera för hela badhuset. Det är nämligen det roligaste hon vet just nu: att testa sin röst. Jag är inte lika impad :meh:
Har också en som gillar att testa sin röst. Ibland låter han som en liten griskulting :laugh:
 
Härlig dag, fick sovmorgon med bebisen och var sen till ridskolan med stora tjejen. Bebisen har upptäckt sin röst och pratar högt och gärna 😅 Så det börjar bli svårt att få sitta på läktaren och titta på lektionen, men idag hann jag se 30 av 45 minuter innan hon började hålla låda 😆 Sen efter lunch var vi till nästa stall med 3-åringen, vi är hästvakter åt kompisars gudasnälla ponny denna helg så tjejerna får åka varsin dag. Mysig skrittur i skogen lyssnandes på fågelkvitter och en treårings kloka tankar 🥰

Nu lite städ och plock innan middag.
 
Är hos barnens farfar över helgen. Farfar har bestämt att vi ska gå på ett öppet hus idag. Storbarnet uppenbart hostig och snorig. Jag säger till sambon att det vore bättre om vi tog en lugn dag utomhus och hemma istället för att vara bland folk. Sambon är konflikträdd och vill inte göra sin pappa besviken och tycker att jag är en partypooper och "då kan vi ju lika gärna åka hem om han är så sjuk" (30 mil, sambon och barnen ska dessutom vara här till nästa fredag). Så det är ju toppen...

Okej, det blev mer en "störiga saker - kids edition", ber om ursäkt för det :cool:
 
Påminner om att det här är en ”vad gör vi”-tråd och inte en tråd för generella frågor/diskussioner.

/Mod
 
Ligger bredvid ungarna i sängen och väntar på att yngsta ska somna. Hon vrider och vänder på sig och pillar och drar i mig.
 
Äter rabarberpaj som jag och dottern bakat :) Jag skulle vilja säga att det är mysigt att baka tillsammans men det är mest stressigt 😅

Onekligen stressigt, håller helt med 🤣 Har du sett den där videon med någon liten pojke som bakar med sin mormor/farmor? Den är hysterisk rolig tycker jag och hög igenkänning hur det ser ut när vi bakar här hemma om dottern är med 🤣
 
Kolmården idag. Dottern alltid pepp på att åka dit. Bamse, Bamse, Bamse. Vill inte göra nåt annat, bara gå till Bamses värld för att se Bamse eller Lilla Skutt. När de kommer blir hon helt stel och tyst, ska upp i famnen och tittar på dem med skräckblandad förtjusning. På sin höjd kan hon ge en high five från vår famn. Sen är hon lika pepp nästa gång 😅

Också så fascinerad att se vår dotter, som inte räds nåt utan kastar sig ut i allt, vara lite försiktig för en gångs skull!
 
Senast ändrad:
Onekligen stressigt, håller helt med 🤣 Har du sett den där videon med någon liten pojke som bakar med sin mormor/farmor? Den är hysterisk rolig tycker jag och hög igenkänning hur det ser ut när vi bakar här hemma om dottern är med 🤣
Nej har inte sett den!
 
Passar upp på dottern som bröt nyckelbenet igår, stackarn. Lekte hos grannarna och ramlade illa på axeln. Vi har varit lyckligt förskonade från olyckor hittills, men nån gång ska väl vara den första. Hon äter och dricker i alla fall men har ont och vill inte gå ur sängen. Har gett alvedon så det värsta onda är borta men det känns väl ändå.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Få i hästen kortisonpulver, tips
  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp