Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi började beställa mat under covid. Har lovat oss själv att inte sluta förarens barnet är betydligt äldre!

Nu får han hänga med och handla några få grejer. Men all storhandling sker på Willys, så åker vi bara dit och hämtar de färdigpackade påsarna. Så värt 50kr 🙈
Det är onekligen bekvämt när barnen är i en vild och otålig mellanfas. :D När lilla var mindre handlade jag med henne i bärsele, nu sitter hon i kundvagnssitsen och är nöjd med att titta på folk och tugga på någon leksak. Gissar att hon blir mer otålig när hon blir lite större.
Stora (burkkrossaren) som är fyra numera är superkul att handla med! Han kan scanna varor, hämta grejer eller köra kundvagn. Blir han trött kan han sitta i vagnen. Han är så stor att det sällan ballar ur nuförtiden, rena lyxen att ha med sig :D
 
Ebba har hittat sina händer och äter på dem ständigt, nu håller hon även på att lära sig att man inte kan köra ner alla fingrarna i halsen hur som helst :grin:😅 Väldigt härligt att hon även är inne i en väldigt gosig fas men kan inte påstå att jag älskar att konstant ha hennes blöta händer i ansiktet och någon som slickar en på käken 😅 Inte så långt bort nu att hon kommer intressera sig mer för bitringar men hittills lyckas hon inte greppa dem. Så gulligt att se hur hon spänner blicken i dem och spänner hela kroppen och viftar med armarna för att lyckas greppa dem, men lyckas inte lista ut hur hon ska göra så tillslut skriker hon rakt ut i ren frustration😆:heart
 
Ebba har hittat sina händer och äter på dem ständigt, nu håller hon även på att lära sig att man inte kan köra ner alla fingrarna i halsen hur som helst :grin:😅 Väldigt härligt att hon även är inne i en väldigt gosig fas men kan inte påstå att jag älskar att konstant ha hennes blöta händer i ansiktet och någon som slickar en på käken 😅 Inte så långt bort nu att hon kommer intressera sig mer för bitringar men hittills lyckas hon inte greppa dem. Så gulligt att se hur hon spänner blicken i dem och spänner hela kroppen och viftar med armarna för att lyckas greppa dem, men lyckas inte lista ut hur hon ska göra så tillslut skriker hon rakt ut i ren frustration😆:heart

Signe började med att sutta på halsen på mig på babysimmet när hon låg på rygg med sitt huvud på min axel. 😂
Numera stoppar hon gärna in min haka eller kind i munnen. Jätteskönt med tänder och allt 🙈
 
Finns inte möjlighet att handla och hämta i butik på vårt Willys :down: .
Än så länge fungerar det bra ha minsta i vagnen, men håller med @FeatherCloud om att fyraåringen är riktigt rolig att ha med i affärer nuförtiden. Om vi inte får diskussion om vad vi ska ha och inte (häromdagen på rusta ville han ha världens vattenpistol och det kom nästan tårar när jag sa nej).
 
Det är onekligen bekvämt när barnen är i en vild och otålig mellanfas. :D När lilla var mindre handlade jag med henne i bärsele, nu sitter hon i kundvagnssitsen och är nöjd med att titta på folk och tugga på någon leksak. Gissar att hon blir mer otålig när hon blir lite större.
Stora (burkkrossaren) som är fyra numera är superkul att handla med! Han kan scanna varor, hämta grejer eller köra kundvagn. Blir han trött kan han sitta i vagnen. Han är så stor att det sällan ballar ur nuförtiden, rena lyxen att ha med sig :D
Jo, han kommer nog bli kul att handla med igen. Men inte just nu 🙈
Han gillar inte att åka vagn. Just nu kastar han ut sina långa armar och greppar ALLT! Sen är det ju tråååååååkigt om han inte får krypa och kolla klart på grejer 😁
 
Innan kl. 7 idag har jag hunnit amma 45 min med en bebis som ligger och sparkar på kejsarsnittet, blivit nedkräkt, givit mig själv en fläskläpp under blöjbytet och hållit på att förlora ögonlocket till en bebis helt orimligt starka nypa.

Nu, två st dubbel espresso senare och bebis som somnat om i sitt nest kan jag börja om den här dagen. Snart babysim! Så förbaskat harmoniskt ibland det här med bebisar.
 
@Voeux Lägg något som täcker snittet så slipper du onda sparkar där. Jag brukar ha en tunn kudde bara. Gör stor skillnad!

Jag brukar pula ner täcket :up: Kommer hon för långt ut får hon en konstig vinkel mot bröstet dock men täcke brukar funka. Som du säger, stor skillnad mot att få sparkar rakt på!
 
Jag brukar pula ner täcket :up: Kommer hon för långt ut får hon en konstig vinkel mot bröstet dock men täcke brukar funka. Som du säger, stor skillnad mot att få sparkar rakt på!
Eller hur! Jag har använt tunn filt också, mest för att slippa hennes sylvassa små tånaglar mot huden 😬.
 
Har parkerat ungen i babysittern för att kunna dricka kaffe i lugn och ro utan att hon ligger i soffan helt fixerad av tvn 🙈😅 (nu är hon vänd från den - brukar absolut inte vara helt rabiat med tvtittande, men hon behöver ju inte se all skit som går på den... 😅).

Ska snart packa ihop oss och dra ut i spårskogen med hunden 👌
 
Tack för tipset om skal till tygblöjor @Imogen ! :) Har provat de två senaste nätterna och det verkar funka klockrent, inget läckage och dessutom verkar hela blöjan användas istället för att allt kiss samlas framtill 👍🏼
 
Lilla damen som varje dag i sitt liv somnat ovanpå mig efter att jag ätit frukost har precis somnat i babygymmet?? Vad händer?! :cautious:
20220512_103720.jpg
 
Mina barn verkar ha kommit in i nån fas igen som inte är så jättetrevlig. De är gnälliga, kastar all mat på golvet, ska vara i famnen hela tiden men samtidigt absolut inte vara i famnen, gallskriker när något inte går precis som de tänkt sig och sover oroligt båda två 😬. Hoppas att det är övergående för gud vad slut man blir, och det är helt omöjligt att föra ett samtal med min sambo innan de somnat för kvällen. Lämnas de ensamma en minut är det alltid en som ligger på golvet och gråter.
 
Hämtade barnen på förskolan och drog till skogen med lite mellanmål. Äldsta är som mig, älskar skogen och kan gå runt och bara njuta och upptäcka och traska på. Yngsta blir inte någon skogsmulle kan vi konstatera; ”jag vill gå heeeeem” 😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp