Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.

Voeux

Trådstartare
Inser att största delen av Buke är fullkomligt ointresserade av blöjor, sömn och nappar men som föräldraledig består mitt liv inte av så mycket annat just nu heller så jag tänkte att vi kunde försöka oss på en VGV - Kids Edition? Allt från bebisbubbla till ponnyhäng och utvecklingssamtal.

Jag kan börja. Jag fick precis dottern (3,5 månad) att ta en 2 h nap vilket inte skett på dagtid på flera veckor. Praise! 🙌 Visserligen med villkoret att hon fick sova på mig så ja, där fick man väl ligga då. Nu ska jag strax upp och hämta mitt paket från Konges Slöjd som precis kom fram. SÅ taggad :love:
 
Inser att största delen av Buke är fullkomligt ointresserade av blöjor, sömn och nappar men som föräldraledig består mitt liv inte av så mycket annat just nu heller så jag tänkte att vi kunde försöka oss på en VGV - Kids Edition? Allt från bebisbubbla till ponnyhäng och utvecklingssamtal.

Jag kan börja. Jag fick precis dottern (3,5 månad) att ta en 2 h nap vilket inte skett på dagtid på flera veckor. Praise! 🙌 Visserligen med villkoret att hon fick sova på mig så ja, där fick man väl ligga då. Nu ska jag strax upp och hämta mitt paket från Konges Slöjd som precis kom fram. SÅ taggad :love:
Du SKA sova när kidden sover. 😄 Då orkar du resten av dagen. SOV. Så kan du pyssla med måsten när hen är vaken. Lär bäbis att hänga med i vardagsbestyren så blir det en trött bäbis som sover längre. Om du har tur. 😃
 
Kul!!

Åh, min 4-månaders slog också till på långsömn idag. Efter att ha sovit max 30 min i sträck senaste tiden (dagtid, nattetid sover hon tack o lov bra 🙏) så sov hon först 1 timme i sin hängvagga, vaknade bara för amning, sov sen en timme till på mig, vaknade för amning och sov sen en dryg timme till i soffan? Jag började nästan bli orolig 😄 Men nu är hon pigg och glad ✌️

De stora barnen (3 och snart 7 år) kom nyss hem från förskola och skola på ett gräsligt humör, så blir en spännande eftermiddag...
 
Inser att största delen av Buke är fullkomligt ointresserade av blöjor, sömn och nappar men som föräldraledig består mitt liv inte av så mycket annat just nu heller så jag tänkte att vi kunde försöka oss på en VGV - Kids Edition? Allt från bebisbubbla till ponnyhäng och utvecklingssamtal.
Jag sitter med lilltjejen 8 månader och leker på golvet i vardagsrummet. Eller, jag försöker leka och hon är tvärarg för att jag envisas med magläge och hon fortfarande inte har kopplat hur man förflyttar sig, alls. :angel: :D Vi ska snart ut och äta en flaska och sova dagens sista lur.
IMG_20220504_155615.jpg
Är egentligen jobbdag för mig idag men eftersom sambon och storebror är på simskola får jag lite extra bebistid :)
 
Jag sitter i soffan och jobbar, Julia ligger i babygymmet och har inte rullat iväg under någon möbel på säkert två minuter och hennes föräldralediga pappa (tredje dagen) har rastat henne två gånger idag och jag en, hon lyckas säkert "tjata" sig till ännu en :laugh: Men hon har faktiskt sovit 3 x 35 minuter idag vilket inte är så pjåkigt, igår sov hon typ 40 minuter sammanlagt.

(Liverapportering - hennes pappa lyfte just upp henne för vidare förflyttning och då lyfte hon med sig hela gymmet i handen. Fullt ös medvetslös var det ja!)
 
Jag sitter och kollar Bolibompa med sonen 4 år, och dottern 1,5 år. Eller ja, jag kollar ju lite på mobilen med ;).
 
Kollar Babblarnas vaggvisa, det är alltså dags för nattning. Har inte nattat inne på länge, så får se hur det går.. Jag nattar alltid i vagnen eftersom det andra alternativet är att vagga henne och hon börjar bli tung!
 
Du SKA sova när kidden sover. 😄 Då orkar du resten av dagen. SOV. Så kan du pyssla med måsten när hen är vaken. Lär bäbis att hänga med i vardagsbestyren så blir det en trött bäbis som sover längre. Om du har tur. 😃

Gör mitt bästa! Men ibland är hennes idé av att sova att veva runt halvsovandes och spotta ut nappen/leta efter den vartannat i 30 min sen fullt blås igen 😅 Men idag var det riktigt mysigt 🥰
 
Äntligen skaffat fler nappar. Jag fick en del nappar på min baby shower men hon har enbart velat ha en specifik sort. Vi hade två, tappade bort en och har således snart haft en enda. Nu har jag lyckats ta reda på vart de köptes och inhandlat fler. På vägen hem lyckades hon dock spotta ut sin enda napp så den landade på marken utanför hissen i Fridhemsplans tunnelbana 😬 Sen var hon såklart skitförbannad som inte fick sin napp på hela vägen hem. Diskade och kokade den när jag kom hem. Maken undrade varför jag inte bränt upp den, tillsammans med hela lägenheten.

Nu har vi iaf 5 st så vi slipper liknande situationer i framtiden 😅
 
En kompis till min partner vi inte träffat sen sonen, fyra månader, föddes kom på middag. Vi småpratar och jag säger att sonen är en rätt enkel bebis. Bara för det har han skrikit konstant sen dess så nu sen en timme tillbaka så sitter jag och försöker gunga till sömns... det går inte jättebra. :meh:
 
En kompis till min partner vi inte träffat sen sonen, fyra månader, föddes kom på middag. Vi småpratar och jag säger att sonen är en rätt enkel bebis. Bara för det har han skrikit konstant sen dess så nu sen en timme tillbaka så sitter jag och försöker gunga till sömns... det går inte jättebra. :meh:
Det är lite standard här, att det skriks mer när vi har folk på besök. Blir så mycket intryck, han är vaken mer och får svårare att sova för att miljön inte är ”som vanligt”. Och då kommer ju övertröttheten som ett brev på posten…

Har hittills aldrig haft en timmes skrikperiod dock (jag skickar över honom till pappa om han skriker länge, bekvämare i hans famn så då brukar han somna ganska fort :D) men det kommer väl nån gång…

Vi har dock börjat hitta en bra balans mellan vakenhet och sömn och vilka aktiviteter som är bra för att få honom sov-trött utan att bli övertrött.
 
69D10A40-5CC5-40CF-A90E-49AC0587406F.jpeg
En meter 2-åring bestämde sig för att han skulle somna PÅ mig ikväll. Det har inte hänt på typ 1,5 år, så vem är jag att säga nej?
Jag försökte länge klura ut hur jag skulle lyckas ta mig ur situationen men såhär nästan två timmar senare ligger vi kvar. Det är alldeles för mysigt 🤷🏼‍♀️
 
Visa bifogad fil 90310
En meter 2-åring bestämde sig för att han skulle somna PÅ mig ikväll. Det har inte hänt på typ 1,5 år, så vem är jag att säga nej?
Jag försökte länge klura ut hur jag skulle lyckas ta mig ur situationen men såhär nästan två timmar senare ligger vi kvar. Det är alldeles för mysigt 🤷🏼‍♀️

GOOOOOOOS :love:

Min är lite mindre. Dock en annan som tar sin plats.

1689E907-CA0B-47E4-9CF1-F746D5102D5F.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp