Vad gör vi nu då? Del XCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i städskrubben och väntar på att tvättmaskinen ska bli klar. Har vikarie idag, skönt! Då blir det lite gjort här.
Är så sugen på att säga upp mig.. Men behöver ju ett jobb.
 
Klantröv! Glömde stänga av centrifugering på tvättmaskinen så nu får jag vänta 7 minuter till.. Klantigt. Inte första gången heller :cautious:
 
Frukost här. Försöker att inte fundera så mycket på hur dagen ska bli nu när det snöat och snart ska börja regna... Det kan bli lite intressant :cautious:
 
En liten bit av morgonens nyhetsbrev från Olof Röhlander:

"Du behöver inte vara med på allt, bli allt, ha allt, hinna med allt. Det är okej.

Du måste inte alltid vara på topp, göra allt rätt, eller vara bäst. Det är okej.

Du är inte perfekt. Du gör misstag, och du orkar inte alltid med. Men du är okej."

Kom ihåg det :) !
 
Funderar på vad man kan göra med massa mjölk, utöver pannkakor. Har två liter oöopnad mjölk som går ut imorgon. Det lär ju visserligen hålla ett tag till, men har mjölk med längre hållbarhet öppnad....
Lite sent svar nu men för framtiden: Lasagne! Då går i princip hela litern åt med en gång också ifall man har mycket mjölk över.
 
Tittar på Outlander och laddar för att åk på möte i eftermiddag. Ska nog boka frisörtid till mig och grabbarna sedan också
 
Sitter på jobbet på en lugn måndag och läser lite på aftonbladet. Kom över den här artikeln om L-toppen, och alltså... 🙄 Separat ekonomi i all sin ära men som hon låter så låter det som att hon inte får någon nytta av att maken får tusenlappar fler i månaden i ersättning när de bor tillsammans och delar lån. Jojo.. :meh: Det är ett kryphål i lagen, så det är inte olagligt men likväl ett kryphål.
 
Hade en skum dröm inatt. Det var mörkt och bara rosa, blå, röda och gröna skyltar överallt lysandes. Men kunde inte läsa vad det stod på dem då det stod på något främmande språk. Möjligen någon variant på arabiska och rövarspråket i nån märklig blandning.
Vindstilla och jag var ute sen var det någon som kom svävandes mot mig och undrade hur man tar sig till andra sidan. Och jag försökte förklara så gott jag kunde sen när personen (eller om det ens var en person) försvann så kom jag på att det var helt fel håll.
Helt plötsligt är jag inne och sitter och äter en stenhård smörgås så framtänderna fastnar i den och jag tänker undrar om det finns någon läkare i närheten. Men är hungrig och äter upp smörgåsen ändå.

Aja, i verkliga värden är det nollgradig och snöar. Dricker kaffe och macka till (inte hård). Snart blir det kontorsjobb för hela slanten.
 
Sitter på jobbet i ett tyst och stilla kontor. Många är lediga och de som är kvar är antingen tysta eller så är de ute.
Försöker hålla koncentrationen och läsa på olika ämnesområden jag bör ha koll på. Mao är det dötrist!!

Om ett tag får jag stämpla ut för lunch. Dagens enda glädjeämne.
 
Sitter på jobbet i ett tyst och stilla kontor. Många är lediga och de som är kvar är antingen tysta eller så är de ute.
Försöker hålla koncentrationen och läsa på olika ämnesområden jag bör ha koll på. Mao är det dötrist!!

Om ett tag får jag stämpla ut för lunch. Dagens enda glädjeämne.
Jag brukar ha lite lugn musik på i bakgrunden. Kanske kan funka för dig?

Just nu sitter jag dock i telefonkö och det enda som hörs är ringsignaler och min klocka som går i otakt :meh:

Edit: står snart inte ut med detta tickande :arghh:
 
Senast ändrad:
Hungrig som tusan men har ett möte och måste handla innan jag har tid att äta lunch. Hoppas mötet går snabbt
 
Fick åka och hämta dottern från dagis denna veckan också. Hon hade kräkt ner en av sina dagisfröknar :arghh: Jag fattar inte varför hon ska dra med si så mycket skit. Detta är tredje veckan på raken som hon har fått nånting så vi har fått hämta hem henne från dagis.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
1 741
Senast: kamomillo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
67 461
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 380
Senast: manda
·
Skola & Jobb Visst finns det väl flera som kör buss här? Linjebuss, skolbuss, beställning, långfärd, heltid, deltid, timme... Vill ni skriva här...
Svar
0
· Visningar
342
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp