Vad gör vi nu då? Del XCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Väntar på en kycklingpaj med fetaost, bacon och lite annat gott som förhoppningsvis blir lika god som doften som börjar sprida sig i huset..... :d Det är verkligen fördelen med att köra en hel kyckling i crock-potten på en söndag. Sedan har man ett par middagar till de följande dagarna. Det blir förmodligen kycklingsoppa imorgon. Också gott :) !

Åh, det lät gott!
Jag är överjävligt trött och måste tillaga kycklinghelvetet. Tänkte iofs mest bara låta den sköta sig självt i ugnen. Men man måste ju kladda ner den och stuffa den lite först.
Slööö..
 
Äntligen hemma. Jag som trodde att det skulle bli svårt att köra moppe i snöslask. Tja. Snön var det minsta problemet idag. Hade bara kört rundan en gång tidigare och trots att jag normalt sett har utmärkt lokalsinne så hade jag absolut ingen koll på något alls större delen av tiden. På något sätt fick ändå folk rätt post, men alltså, ibland körde jag bara runt och hoppades på att vara på rätt gata :p (vaaarför kan folk i villa/radhus inte se till att det står husnummer och namn eller gatuadress på brevlådorna?!)

Nåja. Det var kul att vara ute i alla fall och nu har jag mat :D Jättegod pastasallad!
 
Åh, det lät gott!
Jag är överjävligt trött och måste tillaga kycklinghelvetet. Tänkte iofs mest bara låta den sköta sig självt i ugnen. Men man måste ju kladda ner den och stuffa den lite först.
Slööö..
Ja, den blev faktiskt RIKTIGT god :) ! Receptet kommer här, men jag ändrade lite på det. Jag tog inget extra salt någonstans, eftersom jag tyckte att det borde räcka med saltet från bacon, fond och fetaost (och det gjorde det - blev perfekt!). Fetaosten halverade jag i mängd. Rödlöken och basilikan skippade jag.....
https://www.hemmets.se/kycklingpaj-med-fetaost-och-bacon/
 
Alltså.. när man har haft en riktig skitdag men ändå stressat som satan för att hinna med träningspasset kl. 18.00, småsprungit hem från jobbet, slängt i sig en sushi så man nästan svalde bitarna hela och sen springer vidare till gymmet för att komma TVÅ JÄVLA MINUTER SENT så att de har släppt min plats till en annan OCH jag får en prick för missat pass.

Morrrrrrrr...
 
Oj blivit kallad på anställningsintervju 😬Dags för ett obekvämt mail till chefen. Intervjun är på annan ort så behöver vara ledig hela dagen. Med tanke på hur det just nu ser ut på vår myndighet (AF) känns det väl lämpligt att tala sanning? Svårt det här..
Lycka till! :bump:
 
Alltså.. när man har haft en riktig skitdag men ändå stressat som satan för att hinna med träningspasset kl. 18.00, småsprungit hem från jobbet, slängt i sig en sushi så man nästan svalde bitarna hela och sen springer vidare till gymmet för att komma TVÅ JÄVLA MINUTER SENT så att de har släppt min plats till en annan OCH jag får en prick för missat pass.

Morrrrrrrr...
ÄH fysjutton så surt!
 
Berättade för en vän om hur stel och trött jag är i ryggen/axlarna nu. Han sa att jag borde ha någon som masserar mig. Alltså. ÅH vad det lät som en bra idé. Undrar om jag kan övertala någon till det :angel:
 
Kråkel spektakel..
26251
 
Äntligen hemma. Jag som trodde att det skulle bli svårt att köra moppe i snöslask. Tja. Snön var det minsta problemet idag. Hade bara kört rundan en gång tidigare och trots att jag normalt sett har utmärkt lokalsinne så hade jag absolut ingen koll på något alls större delen av tiden. På något sätt fick ändå folk rätt post, men alltså, ibland körde jag bara runt och hoppades på att vara på rätt gata :p (vaaarför kan folk i villa/radhus inte se till att det står husnummer och namn eller gatuadress på brevlådorna?!)

Nåja. Det var kul att vara ute i alla fall och nu har jag mat :D Jättegod pastasallad!

Känner mig jätteduktig när jag läser ditt inlägg. Bytte brevlåda i somras och den nya är märkt med förnamn, efternamn, gata och husnummer! :D
 
Funderar på vad jag ska göra i morgon, har absolut ingenting planerat.
Kom på att det har vi ju visst det, kommer eventuellt en som ska lämna offert på renovering av garagetaket. Håll tummarna att de kan fixa det och att det inte är alldeles för dyrt.
 
Nu har jag antligen stickat klart blivande sonsonen's troja. Den var minst sagt kranglig da jag envisades med att det skulle vara en nalle pa framstycket ... och jag inte hade nagot monster. Lat oss bara saga att jag repade upp manga ganger. :cautious:

Nu ar det dags att borja kolla sa jag ar klar med saker som maste goras sa jag kan ge mig ut pa aventyr nasta vecka. Jag tanker vara borta i atminstone en och en halv manad och kora (och stanna i alla stater) genom Californien, Arizona och ga pa IPO (eller IPG som det heter nu) seminarium med Mia Skogster i New Mexico. Jag behover ett aventyr nu och ser verkligen fram emot det.
 
Vi har följt en serie nu flera säsonger. Idag kollade vi och så dog ena huvudrollen. Jag grät så mkt att jag nog behöver dropp. Det blev tårfläckar på kudden jag låg. Sambon skämtar om att vi kommer få saltfläckar på våra kuddar iom mitt gråtande. Jag går under namnet läckan. Jag blev fasen helt slut. Nu sooova!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
1 814
Senast: kamomillo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
68 488
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 506
Senast: BernT
·
Skola & Jobb Visst finns det väl flera som kör buss här? Linjebuss, skolbuss, beställning, långfärd, heltid, deltid, timme... Vill ni skriva här...
Svar
0
· Visningar
348
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp