Vad gör vi nu då? Del XCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det kan tankas att jag gick i sang lite for tidigt i gar kvall😳
Det var fortfarande varmt inne da, sa jag lamnade alla fonster oppna i sovrummet for att det skulle svalka lite. Jag somnade som en stock och har sovit fantastiskt skont hela natten under mitt duntacke, anda tills det borjade bli dags att stiga upp :cautious: Det var +4*C ute nar jag steg upp, och +7*C vid termostaten. 🥶
Jag har nog tinat snart. Tror jag. Stackars Tate var kall och forsokte badda med sin madrass. Det kan tankas att jag far kopa en ny till honom i dag eller i morgon. :banghead:

Sa har ser vadret ut har i Californien's Central Valley.
Det blir ett par harliga veckor har. I alla fall om jag inte lamnar alla fonster oppna under natten. :D

Screen Shot 2019-03-15 at 7.41.31 AM.png
 
Dricker vin och försöker tagga ner efter veckan.

Den som skrivit EU-ansökan för projektet och har hand om det i vår kommun är svår att förstå. De möten vi har går mest ut på att hon föreläser. När jag öppnar munnen snäser hon av mig. Plus at thon berättar för mig saker i stil med - man måste talalångsamt och använda enkla ord.
Till mig som undervisat språksvaga invandrare sedan 2011... Jag tror inte hon undervisat speciellt mycket alls. Om ens någonsin.
Plus att hon ena gången med emfas säger A, för att nästa gång vi ses säga att det är B som gäller. Utan att ens låtsas om att hon sagt nåt annat. Det slutar med att jag inte fattar nåt alls.

Jag börjar misstänka att hon tror att jag är lätt utvecklingsstörd?
 
Ska nog brygga kaffe
Efter kaffet är urdrucket så blir det sängen
Misstänker att förkylningen som går på jobbet har drabbat mig
 
Efter en langre promenad med hundarna ... forst en, sedan den andra, vi ska inte ha nagon tjuvparning har.
och efter det en del plock och forandring av var jag forvarar grejor mest "efficiently" ar jag nu for varm for kaffee :arghh:
Under tiden lyssnar jag pa Cat Stevens ... Sonen hade honom som playlist pa spottify ... tank sa manga minnen det vacker. :p
 
Skulle behöva se någon lättsam serie eller såpa. Frågan är vad? Inte nyttigt att titta på dokumentärer innan läggdags.
Skulle vilja läsa böcker men ofta vandrar tankarna iväg och det slutar med att jag läser och ändå inte fattar något av vad jag nyss läste eftersom jag tänkte på annat :cool:
 
Har bakat kaka till imorgon (tiffin) och sen slösat massa tid på att läsa trådar på buke jag inte ens var särskilt intresserad av, när jag istället borde diskat och borstat tänderna. Nu trötthetsförlamning...
 
Jag var ner på puben igår kväll och här idag sitter jag fortfarande och tänker "vad fan var det i luften igår".
Sådan märklig stämning.

Men mest märklig var denna bekant till mig/oss, sambon och jag. Hon är flickvän till en väldigt bra vän till min sambo men hon går inte ut så ofta.

Herre jösses vad hon snackade! Alltså det fanns inget stopp. Och allt var om henne. Hon frågade om inputs och jag sa något och hon svarade "whatever"....
Detta pågick i över en timme..

Jag har liksom inget utbyte med en sån person. Hon är 6 år yngre än mig men i den åldersgruppen vi båda tillhör borde det inte vara sån skillnad men hon betedde sig som en tonåring....

Till slut, när hon avbröt mig i en konversation med en annan där jag berättade om späckhuggarna vi såg för ett par veckor sedan och att min sambo blev sjösjuk pga höga våger,, hon avbröt och började prata om att hon fick panik på färjan häromdagen pga dåligt väder och höga vågor och när hon väl kom hem så bröt hon ihop igen efter nån timme pga detta för att hon drömt tidigare om att nån båt sjunker och hon hamnat i vattnet osv.. då röt jag ifrån och sa att varför avbryter du för att säga detta? Vill du ha en klapp på axeln eller varför? Jag kan inte hjälpa dig med dina drömmar eller panikattacker. Sök hjälp om det är det du behöver.


Efter det blev hon iafl tyst (läs: började skava öronen av nån annan)
 
Mot Helsingborg! Eller ja, inte än. Först kaffe. Sen packa lite. Sen åker vi! Hoppas vädret är bättre därnere i Skåneland..
 
Har vaknat och kan inte somna om
Också vaken tidigt idag :) ! Steg up 5:45 och släppte ut hästarna och sedan somnade jag inte om igen. Det är ju ljust ute numera.... Men jag är rätt nöjd. Känner mig hyfsat utvilad och ska nog dra iväg på en "skattjakt" idag, dvs ett par loppisbesök, och då är det ju bra att vara uppe lite tidigt.
 
Utveckla gärna den arga smileysen @tanten

Jag insåg iofs hur fel det lät redan efter jag postade inlägget.... men detta är en "attention seeker" person på högsta nivå men jag varken vill eller orkar dra någon annans historia här på buke. Du får helt enkelt lita på mitt omdöme
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
1 741
Senast: kamomillo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
67 495
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 076
Senast: BernT
·
Skola & Jobb Visst finns det väl flera som kör buss här? Linjebuss, skolbuss, beställning, långfärd, heltid, deltid, timme... Vill ni skriva här...
Svar
0
· Visningar
342
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp