Vad gör vi nu då? Del XCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det har varit en lang dag idag. Allt som kunnat krangla lite lagom irriterande har gjort det. Jag hade 4-5 timmar att kora, men det var over flera bergs kedjor.
Jag korde over "Coastal Range" med flera berg med snokladda toppar, sedan var det en bit oken, och Cascades mountain range med snokladda toppar, och Sierra Nevadas mountain range (ja ... de ar ocksa tillrackligt hoga for att ha sno pa toppen) och sa mycket berg och oken emellan sa jag kunde har krakts pa berg.:banghead:

Nar jag sa antligen kom fram dit jag skulle visade det sig att jag (i min oandliga enfald) inte hade satt in bilen sa att batteriet skulle laddas medan jag drog den efter husbussen. Sa jag anlande pa oerhort daligt humor och med tomt batteri. Kul for mig. :rage:
Da "Campingen" har tillhor en klubb som finns over hela USA och jag ar medlem i Oregon, gick jag in till baren for att se om nagon mojligen hade start kablar (naaa mina ligger i min "riktiga bil" och maken har ingen aning om var hans tagit vagen.:banghead:
Sa jag vandrar in i baren ... jag blir bjuden pa en drink och middag ... och far hjalp att starta bilen. Flera stycken erbjod sig att hjalpa ... tilltron till manskilgheten ar ater i topp och jag kanner mig battre igen.
 
Klantarsle! Lyckades starta tvättmaskinen på fel program två gånger och märkte inget förrän den var klar.. Andra gången kom jag på det när halva programmet gått.
Men nu ska det vara rätt och frid och fröjd igen. Snart kan jag börja jobba.
 
Påbörjar en rafflande vecka. Kommer få besked angående varsel på jobbet och har två anställningsintervjuer ute på obygden vilket hade inneburit flytt men drömmer ju om ett litet hus plus det är bibliotekarietjänster så håll tummarna :D Dock lite irriterad över att våra chefer prioriterar åka iväg på chefskonferens samma dagar som deras oroliga anställda kommer få besked om kretsar, turordning etc. Snygg prioritering :grin:

Nåväl dags för kaffe och spännande myndighetsutövning :angel:
 
27168
 
Jag drog just igång den. Misstänker att jag kommer grina floder. Känner dock att jag måste se den.

Blev glad då jag såg att några kända män gått ut offentligt gällande det här.
Om man vill bli förbannad kan man läsa skådespelarens svar;
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/wPgOkL/josefin-nilssons-ex-pojkvan-om-misshandelsdomen

"det är en gammal historia som han redan fått ta konsekvenserna för.
– Det är ju som att gå till vilken kriminell som helst och säga att nu ska man gå igenom det igen. Det går inte till så i svensk rättvisa, säger han.
-Ni vill skriva om detta men det är sådant som folk egentligen inte bryr sig om. Nu finns det en hel kvinnoorganisation som kan tänka sig bli upprörda av det här. Men det här är gamla grejer och det är redan dömt i det här. Det finns ingen rättegång eller någon som skulle ta upp det här. Människan är dessutom död och kan inte höras."
 
Det har varit en lang dag idag. Allt som kunnat krangla lite lagom irriterande har gjort det. Jag hade 4-5 timmar att kora, men det var over flera bergs kedjor.
Jag korde over "Coastal Range" med flera berg med snokladda toppar, sedan var det en bit oken, och Cascades mountain range med snokladda toppar, och Sierra Nevadas mountain range (ja ... de ar ocksa tillrackligt hoga for att ha sno pa toppen) och sa mycket berg och oken emellan sa jag kunde har krakts pa berg.:banghead:

Nar jag sa antligen kom fram dit jag skulle visade det sig att jag (i min oandliga enfald) inte hade satt in bilen sa att batteriet skulle laddas medan jag drog den efter husbussen. Sa jag anlande pa oerhort daligt humor och med tomt batteri. Kul for mig. :rage:
Da "Campingen" har tillhor en klubb som finns over hela USA och jag ar medlem i Oregon, gick jag in till baren for att se om nagon mojligen hade start kablar (naaa mina ligger i min "riktiga bil" och maken har ingen aning om var hans tagit vagen.:banghead:
Sa jag vandrar in i baren ... jag blir bjuden pa en drink och middag ... och far hjalp att starta bilen. Flera stycken erbjod sig att hjalpa ... tilltron till manskilgheten ar ater i topp och jag kanner mig battre igen.
Vilken vacker bilväg!!!!!
 
Snöblandat regn imorse. Sen snö och nu soligt och plusgrader. Riktigt aprilväder.
Har massor att göra idag men lite ork i kroppen. Känns som en förkyldning eller något liknande på g så la mig tidigt igår helt slut. Får göra det mest prio idag.
 
Känner mig uttråkad. Har sanerat mig själv och tänkte nu försöka bli snygg (lär ta ett tag men men joråsåatt) och ge mig ut och göra något. Övertalade min ungdomliga kusin till en sen lunch/tidig middag på Riche. På vägen dit tänkte jag scanna lite sommarkläder. Behöver en basic ljus/beige/rosabeige kjol som passar till allt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
36 347
Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
1 831
Senast: kamomillo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
68 700
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 551
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp