Vad gör vi nu då? Del XCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blev fantastiskt gott faktiskt. Första gången jag testar att baka cheesecake i vattenbad, och det blev ännu bättre än vanligt..... Inga sprickor, jämn och fin. Körsbärssåsen blev också jättebra, kokt på frysta körsbär, vatten socker och potatismjöl. Hade med detta på jobbet till fika, och folk nästan DRACK såsen..... 😄

Jag är ashungrig och älskar både körsbär och cheesecake. Så det där är tortyr!
Nu ska jag gå och grilla lamm, som helt plötligt inte kändes lika gott längre. :laugh:

@Kattennizze Agreed! Jag skulle ev kunna tänka mig lämna sambon för sånt bakande. :angel:
 
Varit hos tandhygienisten efter jobbet. På vägen hem hoppade jag av vid Ica och hämtade ut ett paket.
Städat 2 innerfilter, lär få göra det igen innan fre...
Plockat bort minst 5 ägg-klumpar från Jättarna. Det lär var lika mkt i morgon... De gillar "fredagsmys", de små :devil:
Är ledig i morgon, så sovmorgon
 
Funderar på om alla Espresso house är kontantfria.. Skulle vilja ha en kopp kaffe innan flighten i morgon, men har ett spärrat kort så jag lever på kontanter. EH är det enda stället på flygplatsen med kaffe...
 
Sitter och äter mackor. Mitt hembakade bröd med skagenröra, sallad och potatis som stekts i ugnen. Fick ett ryck och statte igång att städa vid elvatiden.
Har mössa på mig, en sådandär ful med öronmuffar. Tänkte spara tid med hårtorken, får se om det hinner torka nu. Är ändå ganska varmt så tänker att det gör inte så mycket.
 
Jag har just kommit hem efter en lang och mycket intensiv dag med min kompis Lisa. Hon var forvanansvart pigg och vi hade super trevligt ... bade reminisce (vad heter det?) om gamla vanner, vara och deras hundar, och da Lisa ar en av de mycket fa manniskor jag skvallrar med blev det en hel del skvaller ocksa. :p
I morgon gor vi om det igen!

Nu sitter jag har med fotterna hogt och isvatten med en kvarts citron fran ett trad har utanfor. Mycket sot och god citron!
Jag har atit for mycket och min Crohn's ar inte snall just nu ... naja, om jag inte ater alls innan det ar dags for lunch i morgon sa funkar livet sakert :p

Och nu vaknade jag nastan tva timmar senare :o Naja, da jag aldrig sover pa dagen behovde jag sakert det.
 
Just nu känner jag mig så otroligt nere :( vet inte om jag mest är stressad över mina finanser, eller förbannad.

Tackade nej till ett tre månaders kontrakt med dubbelt så hög månadslön för ett heltids jobb på två år som skulle ha börjat i Januari. Idag är det ännu mer krångel, jag förstår ingenting. Det är meningen att mina papper ska vara klar den första veckan av April och nu ser det ut som att de inte ens har skickat in dem.

Det här jobbet har än så länge kostat mig över 10,000 SEK utöver mina löpande kostnader (som är högre än normalt eftersom jag inte kan boka boende längre tider i taget när jag liksom kanske måste åka när som helst) och ingen inkomst i sikte. Är så arg och ledsen just nu och känner mest för att ge upp.
 
Jag drömde om min hund och att jag avlivat henne igen.

Det är 8 år sedan hon gick bort.
Är du stressad? Jag drömmer ibland att jag typ gör vardagsgrejer med min mormor (eller att jag är på hennes begravning) och hon dog för snart 10 år sedan. Har kommit fram till att de här drömmarna ofta kommer om jag är stressad och mår lite sämre än vanligt, vet inte varför faktiskt.

Ta hand om dig :heart
 
Är du stressad? Jag drömmer ibland att jag typ gör vardagsgrejer med min mormor (eller att jag är på hennes begravning) och hon dog för snart 10 år sedan. Har kommit fram till att de här drömmarna ofta kommer om jag är stressad och mår lite sämre än vanligt, vet inte varför faktiskt.

Ta hand om dig :heart
Igår var jag uppe i varv, men inte p.g.a. stress utan snarare förväntan.

Jag stressar inte längre. För ett och ett halvt år sen fick jag en utmattningsdepression så livet anpassas efter det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
57 58 59
Svar
1 166
· Visningar
34 258
Senast: Mia_R
·
Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
1 828
Senast: kamomillo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
68 688
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 537
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp