Vad gör vi nu då? XCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sååå jäkla trött... Sovit som en gris i natt men det var inte tillräckligt tydligen. Ändå blev det inte sent igår. Får försöka lägga mig ännu tidigare ikväll.
 
Bytte till vinterdäck igår. Iställelsetid var 10.45 och bilen skulle vara klar 12.00. Först 13.00 var bilen klar. Fattar inte hur det kan bli en sån försening. Tur att jag kunde läsa en bok under väntetiden.
 
Blev en kort lunch idag.
Speciella kollegan blev lite väl mycket idag.. Det går inte att ha ett normalt samtal när hon finns vid bordet. Allt ska vara på hennes villkor..
 
Och ett psykbryt senare är jag redo att byta jobb igen pga speciella kollegan..
Jag och en annan kollega är hos mig och reder ut en markfråga. Speciella kollegan ringer mig, men jag svarar inte eftersom jag är upptagen.
Efter en stund, medan jag fortfarande är upptagen, kommer hon in till mig och är anklagande och upprörd för att jag inte svarade när hon ringde. Jag förklarade att jag är upptagen och visar tydligt att jag behöver fortsätta med det jag gör. Då står hon kvar bredvid min stol och stirrar. Jag frågar vad hon vill och då är det någon som ringt om en sak jag jobbar med. Jag ber henne skicka mail med namn och nr. Då blir hon skitsur för det, för hon vill att jag ska skriva ner det när hon dikterar.. Jag står på mig. Hon kompromissar med Lync och jag tycker whatever. Då börjar hon och anser att hon ska bestämma NÄR jag ska ringa personen i fråga... Något uppringaren inte haft några synpunkter på..
Detta tog närmare 10 min av frustration och irritation på mitt kontor. Och jag fick gå tillbaka och börja om från början med det jag höll på med.
Vad faaaaaan är det för FEL på människan???
 
Och ett psykbryt senare är jag redo att byta jobb igen pga speciella kollegan..
Jag och en annan kollega är hos mig och reder ut en markfråga. Speciella kollegan ringer mig, men jag svarar inte eftersom jag är upptagen.
Efter en stund, medan jag fortfarande är upptagen, kommer hon in till mig och är anklagande och upprörd för att jag inte svarade när hon ringde. Jag förklarade att jag är upptagen och visar tydligt att jag behöver fortsätta med det jag gör. Då står hon kvar bredvid min stol och stirrar. Jag frågar vad hon vill och då är det någon som ringt om en sak jag jobbar med. Jag ber henne skicka mail med namn och nr. Då blir hon skitsur för det, för hon vill att jag ska skriva ner det när hon dikterar.. Jag står på mig. Hon kompromissar med Lync och jag tycker whatever. Då börjar hon och anser att hon ska bestämma NÄR jag ska ringa personen i fråga... Något uppringaren inte haft några synpunkter på..
Detta tog närmare 10 min av frustration och irritation på mitt kontor. Och jag fick gå tillbaka och börja om från början med det jag höll på med.
Vad faaaaaan är det för FEL på människan???

Varför bad du henne inte dra åt helvete? Inte så trevligt men hon klev över den gränsen först.
 
4 minuter pratade min läkare med mig i morse, i mobilen. Inte :devil: blev jag klokare av det. Så nu ska morsan ringa till min Vc och boka en läkartid åt mig i morgon. Lär väl få komma dit efter nyår typ...:crazy:
Psykiatrin skrev ut mig därifrån och skickade en remiss till Vuxenhab. För 2½ år sedan... Nu ska jag få en kallelse dit - till våren 2019...:mad:
 
Var iväg till Ica och hämtade ut ett paket. Med provpåsar av fiskmat. Så nu har firrarna fått smaka på dem. Glufs, glufs sa det:d:d
Mina fiskar "tigger" mat så fort jag kommer in i rummet. Alltid hungriga och säger inte nej till ett extra "snacks" då och då:D:D
Mina landisarna fick lite "sallad" i morse. Har så mkt andmat i alla karen, så jag provar om de kan tänka äta det, så jag slipper spola ner all andmat, när det blir övervuxet av det i karet. En liten landis åt lite, ska prova med mer då och då
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Finns det några kedjor där personalen kan göra 20tals make up? Typ Kicks, Lyxx etc? Ev att det blir något sådant partaj framöver och jag...
Svar
0
· Visningar
171
Senast: Rie
·
Mat Kan inte va enda som sug på grytor nu till hösten? :d 🍂 Jag gör ofantligt lite grytor, typ bara Kalops. :rofl: Så känner behöver...
2
Svar
28
· Visningar
1 548
Senast: Linta
·
Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 770
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp