Vad gör vi nu då? XCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Japp det var för sent :meh::banghead: Men det blev sockerkaka istället säger jag :angel: och den är inte torr iallafall! :p
20181016_163007.jpg


Tillägg: Och fullt duglig att bjuda grabbarna på jobbet med :D Så kan jag ge dem alla misslyckanden :angel:
 
Skickade bilden till en kollega och han öste med positiva ord :love: nu känns det bättre!
Nämnde dock inte vad för kaka det skulle föreställa .. :angel: lika bra det :p
 
Klev upp tidigt idag och gick förbi lite pr-byråer för pressfrukost. Fick ett kit väldigt glittrigt smink så nu har det spårat lite :p
Shoppat på systemet och nu jobba några timmar i butiken.
Fantastisk bild på dig nu på avataren :love:
Och ledsnar du på glasögonen så kan jag ge dig min adress... :angel: Skitsnygga!
 
Just nu funderar jag på vad jag vill göra när jag är klar med mitt jobb i mitten av nästa sommar. Söka in till masterutbildningen (förutsatt att jag får utökat csn tre terminer), försöka bo kvar, flytta (men vart), gå tillbaka och avsluta min andra kandidat... har ett par alternativ men inget sticker ut, inget jag vill göra mer än något annat...
 
Känner mig irriterad på mig själv. Tidigare idag upptäckte jag att jag skickat fel fakturor fast jag dubbelkollade innan (goddag yxskaft).
Sen var det en grupp som vart inställd men jag hade bara skrivit det på tavlan i kontoret och inte i mitt block där jag alltid skriver vad jag ska göra under dagen. Alltså står jag redo i stallet och undrar varför ingen dyker upp :banghead:

Dessutom har jag halsont :cautious::cautious: (IGEN!) och bara allmänt blaha. Tydligen lät jag butter i telefon också för en vän som undrade vad det var för fel.
Inget? Allting?
Och så är jag sugen på choklad och vin men det får jag inte äta :arghh:
 
På grund av den här tråden har jag googlat palt. Hade för mig att det var någon smet med blod och grejer som Emil (i Lönneberga) hällde över sin fars huvud, men det verkar vara något helt annat. Såg gott ut på bilderna, är det svårt att göra? Kan man göra den vegetarisk?

Det går fint att utesluta fläsk eller ersätta med annat. Har för mig jag hört om svampmix folk haft i.

Vi köpte färdiga i affären nu sist. Men det går att antingen göra från scratch. Då tar det tid. Eller så kan man köpa färdig paltmix från Kungsörnen.
Min faster som annars alltid gjort från scratch testade den och lyckades lura några gamla släktingar/paltexperter att det var riktiga. Så den är nog ok.
 
Kl är 05.50. Vaknade utvilad av mig självt så tänkte jag kan ju göra min morgonfodring idag, första dagen tillbaka på jobbet efter 4 dagars ledighet. Så är det gjort!

Har en känsla av dock att vi inte har så många inbokade den här morgonen.... men man vet ju aldrig :)
 
Det går fint att utesluta fläsk eller ersätta med annat. Har för mig jag hört om svampmix folk haft i.

Vi köpte färdiga i affären nu sist. Men det går att antingen göra från scratch. Då tar det tid. Eller så kan man köpa färdig paltmix från Kungsörnen.
Min faster som annars alltid gjort från scratch testade den och lyckades lura några gamla släktingar/paltexperter att det var riktiga. Så den är nog ok.

Varför köper man färdig paltmix? Låter orimligt. Är ju riven potatis, mjöl och salt vi snackar om :confused:
Tar inte lång tid alls, är ju mest koktid (då kan man ju göra ngt annat under tiden).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Finns det några kedjor där personalen kan göra 20tals make up? Typ Kicks, Lyxx etc? Ev att det blir något sådant partaj framöver och jag...
Svar
0
· Visningar
171
Senast: Rie
·
Mat Kan inte va enda som sug på grytor nu till hösten? :d 🍂 Jag gör ofantligt lite grytor, typ bara Kalops. :rofl: Så känner behöver...
2
Svar
28
· Visningar
1 548
Senast: Linta
·
Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 770
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp