Vad gör vi nu? XCVII (Del 97!)l

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänker att jag nog ska baka något idag. Men frågan är vad....? Jag har inget jättespeciellt hemma, men alla de "vanliga" ingredienserna finns ju. Mjöl, ägg, mjölk, smör, kakao, osv... Jag har nog till och med lite mango liggandes i frysen. Kanske går att få med den på något vis? Finns också hallonsylt, lingonsylt och ett par olika bärgelér. Hrm.....
 
Det är väldigt lugnt här än så länge. Har inte sett en kotte på hela dagen. Men däremot sju (7!) st älgar och alla sprang på rad. Det såg lite småkul ut :p
Lagt lite rester i ugnen med lite nya kryddor. Lite segt att vänta. Micron går på 2 minuter och så PLING är det färdigt.

Edit: ser att jag skrivit ”lite” tre gånger i samma inlägg. Det var ju lite väl :cautious: :D
 
Jag har absolut ingen aning om vad jag ska hitta på idag
Gå ner till prylaffären bredvid dock
Är mest bara helt slut
Borde tvätta med
 
Sådär...känns som om det mesta är fixat nu :up: ! De värsta dammråttorna är uppsugna/borttorkade, maten puttrar i crock-potten, stallet är färdigfixat, tvätten är vikt och undanstoppad (en omgång kvar i maskinen som ska hängas sedan), en kaka bakad, hunden är promenerad.... Lugnet lägger sig.... :)
 
Sådär...känns som om det mesta är fixat nu :up: ! De värsta dammråttorna är uppsugna/borttorkade, maten puttrar i crock-potten, stallet är färdigfixat, tvätten är vikt och undanstoppad (en omgång kvar i maskinen som ska hängas sedan), en kaka bakad, hunden är promenerad.... Lugnet lägger sig.... :)
Full av beundran. Du har läget under kontroll.

Önskar jag hade en liten gnutta av allt detta ;)
 
Jag startade i god tid idag, tände i spisen, duschade, åt frukost, diskade, tog en tur till byn, tog rätt på en lösspringande hund på väg 50 på hemvägen och nu har jag bitit av en tand. Det är en stor bit som släppt och det är numera en krater där :arghh:. Så jag behöver leta rätt på en tandläkare på måndag. Så surt.

Kanske dags att äta lite lunch nu.
 
och nu har jag bitit av en tand. Det är en stor bit som släppt och det är numera en krater där :arghh:. Så jag behöver leta rätt på en tandläkare på måndag. Så surt.
Det är tyvärr sådant som verkar hända med åren. De senaste, säg, 5 åren har detta hänt mig 3 ggr. Och nu sitter jag med en tillfällig lagning i en av de tänder som jag bet sönder för ca 3 år sedan. Får veta om några veckor om tanden går att laga eller om den behöver rotfyllas. Tacka vet jag Folktandvårdens frisktandvårdsavtal (jag har inte tandläkarskräck längre, men den ekonomiska biten är ju inte så rolig...) :up: !

Men du har väl bott på samma ställe rätt länge nu? Har du inte varit hos en tandläkare sedan du flyttade dit (med tanke på att du säger att du ska "leta rätt på en tandläkare")?
 
Det är tyvärr sådant som verkar hända med åren. De senaste, säg, 5 åren har detta hänt mig 3 ggr. Och nu sitter jag med en tillfällig lagning i en av de tänder som jag bet sönder för ca 3 år sedan. Får veta om några veckor om tanden går att laga eller om den behöver rotfyllas. Tacka vet jag Folktandvårdens frisktandvårdsavtal (jag har inte tandläkarskräck längre, men den ekonomiska biten är ju inte så rolig...) :up: !

Men du har väl bott på samma ställe rätt länge nu? Har du inte varit hos en tandläkare sedan du flyttade dit (med tanke på att du säger att du ska "leta rätt på en tandläkare")?
Jag har bott här i nästan tre år och nej, jag har inte gått till tandläkaren alls under den tiden. Det är något jag skjutit på framtiden hela tiden för det är obehagligt att gå dit, det kostar sjukt mycket pengar och så är det våndan att försöka hitta någon bra. Min förra tandläkare var fantastisk och han kallade mig en gång om året.
 
Jag har bott här i nästan tre år och nej, jag har inte gått till tandläkaren alls under den tiden. Det är något jag skjutit på framtiden hela tiden för det är obehagligt att gå dit, det kostar sjukt mycket pengar och så är det våndan att försöka hitta någon bra. Min förra tandläkare var fantastisk och han kallade mig en gång om året.
Det blir säkert bra. Jag hade inte min ordinarie tandläkare igår, men denna var också pedagogisk, trevlig, och verkade kunna sin sak. Fråga dina grannar om vem de går till, kanske?
 
Tog mig i kragen och for in till människobyn. Köpte välbehövlig kattsand, gick på apoteket och systembolaget.

På väg in till apoteket passerade jag en bil som stod mitt i spåret på parkringen och ett par som stod och pratade. Insåg att en ena var min kompis mamma så jag stannade och hälsade.

Det visade sig att de backat ihop. Han talade bristfällig svenska och hade antagligen inte så klart för sig hur det går till vid skador. Så jag hämtade min mobil - vilket ingen av parterna hade - och fotade allt i alla möjliga vinklar plus att jag tog foto på hans leg. Samt fick dem att skriva ner adress och telefonnummer på lappar som de bytte med varann. Antar att jag nog verkade rätt bufflig men de var så handfallna. :o
 
Jag har bott här i nästan tre år och nej, jag har inte gått till tandläkaren alls under den tiden. Det är något jag skjutit på framtiden hela tiden för det är obehagligt att gå dit, det kostar sjukt mycket pengar och så är det våndan att försöka hitta någon bra. Min förra tandläkare var fantastisk och han kallade mig en gång om året.
Det finns inga tider hos folktandvården här
Du får åka till akuttandläkaren i Örebro eller prova de privata i Linde
 
Dagens läxa: allt löses inte med våld :o speciellt inte för hård smörkräm i påse (att jag inte kan spritsa är en annan femma :cautious:) 20190126_164212.jpg
 
Det finns inga tider hos folktandvården här
Du får åka till akuttandläkaren i Örebro eller prova de privata i Linde
Jag vet inte ens skillnaden mellan folktandvård och privat tandvård. Priserna är väl likvärdiga? Den jag gick hos förut var privatpraktiserande. Till Örebro har jag inte inte tid att åka så det blir väl en privat igen.

Jag vill inte ha vem som helst i min mun. Det är skitviktigt att personen jag går till har god social kompetens (och givetvis är skicklig yrkesmässigt), då tandläkarbesök är så pass obehagliga. Personen ska också kunna bedöva med wand.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp