Vad gör vi nu? XCVII (Del 97!)l

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker också det är märkligt. Jag städade på en skola en gång i tiden och fick köra järnet från första minut till sista. Att sitta 5 minuter fanns det inte tid till. Med vissa intervall skulle man torka av skåpluckor och liknande i klassrummen, men hur f-n jag skulle hinna det lyckades jag inte klura ut. Efter en månad hoppade jag av jobbet.
Vissa är som mig som kör på, men många är det som sitter eller sover
 
Har precis ätit frukost. Nu lyssnar jag på musik, dricker te och försöker bestämma mig för att göra något vettigare än att sitta och dagdrömma.
 
Gå på loppis? Städa något? Laga god mat? Baka något? Ut och promenera?
Jag var på loppis förra helgen så har hoppar över det idag. Men jag tror jag ska jobba lite med hushållsbokföringen. Och så har jag vikt lite tvätt, även om det inte blev helt klart. I morse la jag mungbönor i blöt så dessa ska jag koka i kväll, men innan dess kan jag koka riset och göra lök/kryddblandningen som hör till den maträtten.

Jag borde gå en promenad men vet inte riktigt vad jag ska ha på fötterna för att inte bli blöt. Eller så får jag hålla mig på vägarna, men då finns det ingen kortare runda att gå.
 
Jag var på loppis förra helgen så har hoppar över det idag. Men jag tror jag ska jobba lite med hushållsbokföringen. Och så har jag vikt lite tvätt, även om det inte blev helt klart. I morse la jag mungbönor i blöt så dessa ska jag koka i kväll, men innan dess kan jag koka riset och göra lök/kryddblandningen som hör till den maträtten.

Jag borde gå en promenad men vet inte riktigt vad jag ska ha på fötterna för att inte bli blöt. Eller så får jag hålla mig på vägarna, men då finns det ingen kortare runda att gå.
Gå ut och leta snödroppar! De poppar upp mer och mer i mitt flöde.

(Om ni har snö: ovanstående tips gäller inte)
 
Yay! Jag är uppe på benen och kan göra saker :banana:
Visserligen bara korta stunder åt gången men det är Ju 1000% bättre än igår iaf. Halsen bråkar fortfarande och jag är matt men det lär gå över snart.
Så nu sitter jag i en stol i trädgården (iklädd full vintermu deri g) i strålande solsken och gungar på minsta dottern så vi alla får lite frisk luft ett tag.
 
Jo, vi har fortfarande alltför mycket snö, men det smälter idag. I morgon ska det bli rejält med plusgrader så då försvinner nog det mesta. Jag har f.ö. knappt några snödroppar på tomten och borde köpa sådana.
Köpa är dumt. De tar sig så långsamt. Undantaget är krokusar, vårstjärna och porslinshyacint - de sprider sig.

Bättre att se om nån granne har en rejäl tuva nånstans och be att få ta ett gäng där. De tar sig bättre om de planteras "in green".
Skänkta blommor har dessutom den fördelen att du vet om just den klonen trivs i dina trakter. :)

/tanten - som har trädgården full av fådda växter.
 
Köpa är dumt. De tar sig så långsamt. Undantaget är krokusar, vårstjärna och porslinshyacint - de sprider sig.

Bättre att se om nån granne har en rejäl tuva nånstans och be att få ta ett gäng där. De tar sig bättre om de planteras "in green".
Skänkta blommor har dessutom den fördelen att du vet om just den klonen trivs i dina trakter. :)

/tanten - som har trädgården full av fådda växter.
Det är liksom en anledning till att de saknas i min trädgård. Jag vet att snödroppslökarna snabbt tappar i kvalité i butiken när de kommer ut så jag har inte köpt och att det är bättre att sätta dem efter blomningen, vet jag inte vilken granne som skulle kunna tänkas ha sådana. Och när jag inte kan se att någon här har snödroppar så återstår att köpa dem. Även om jag börjat lära känna några av grannarna det senaste året så vet jag inte vad de har i sina trädgårdar.
 
Det är liksom en anledning till att de saknas i min trädgård. Jag vet att snödroppslökarna snabbt tappar i kvalité i butiken när de kommer ut så jag har inte köpt och att det är bättre att sätta dem efter blomningen, vet jag inte vilken granne som skulle kunna tänkas ha sådana. Och när jag inte kan se att någon här har snödroppar så återstår att köpa dem. Även om jag börjat lära känna några av grannarna det senaste året så vet jag inte vad de har i sina trädgårdar.
Fråga :idea:

Du har ju kontakt med någon några grannar. Medryttarhästens ägare t.ex. Fråga om de vet nån som har mycket snödroppar. Jag grävde hos en gammal tants dödsbo. Det fanns hela ängar som ingen brydde sig om. Vid dieseltanken t.ex. Jag fick mer än gärna gräva.

Om man aldrig frågar får man aldrig veta nåt :D

(alla mina snödroppar är fådda. Plus de som jag planterat hos vänner.)
 
MYCKET nöjd med att hästsläpet än en gång seglade igenom besiktningen helt utan anmärkning (tror att det blir tredje gången i rad) :)!! Inte dåligt för en gammal Värmlandsvagn från 1991.... I och för sig är det väl inte mycket mer än stommen och taket kvar som är original. Golv och väggar bytta, axeln bytt, elen nydragen för några år sedan. Men ändå :) !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 060
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp