Vad gör vi nu? XCVII (Del 97!)l

Status
Stängd för vidare inlägg.
Visste du att det finns ett par tecken i det svenska teckenspråket som tillhör den norrländska dialekten? Det norrländska tecknet för apelsin är någorlunda logisk (fast vem klämmer apelsinjuice i ögonen :confused::cautious:) men tecknen för blöt (vad har gropen i hakan med det att göra?O_o) och härma är helt ologiska :rofl: Jag älskar dem men de är knasiga :D
Jag tycker teckenspråk är så intressant! Kan det inte själv men det skulle vara roligt att kunna och säkert en tillgång om det var någon som inte hör och vill rida privat lektion eller i mindre grupp kan nog också funka.
 
Jag tycker teckenspråk är så intressant! Kan det inte själv men det skulle vara roligt att kunna och säkert en tillgång om det var någon som inte hör och vill rida privat lektion eller i mindre grupp kan nog också funka.

Min syster är teckenspråkstolk och tolkar ridlektioner ganska ofta. Superintressant! Hennes barn, som är hörande, använder mycket tecken. Jag kan teckna typ morfar, tack och jobba :angel:
 
Min syster är teckenspråkstolk och tolkar ridlektioner ganska ofta. Superintressant! Hennes barn, som är hörande, använder mycket tecken. Jag kan teckna typ morfar, tack och jobba :angel:
Va roligt! Och sådant är så viktigt också! Så att alla kan få samma förutsättningar :)
Har bara (förutom på svenska såklart) haft några enstaka finska lektioner. Men det var en utmaning faktiskt! Så många ord och termer jag tar för givet var liksom helt blankt när jag skulle översätta till finskan :crazy: Då blir det det vanliga hederliga kroppsspråket som tar vid :D
 
Jag har tråkigt.

Jag förutsätts sitta och tänka. Vet bara inte vad jag ska tänka på. Försöker boka in möten och studiebesök för att lära mig kommunen. Men det går inte att fylla dagarna med det. Jag gör små noteringar om vad jag ska studera och vad som finns var. Men det går ju snabbt.

Blir nog bättre när de kommit fram till vad jag ska göra på de 25% som jag inte jobbar i projektet. Hoppas kunna vara på min tidigare arbetsplats. Där är jobbet i alla fall konkret och jag vet vad jag ska göra.

Nåja. Jag har betalt för att sitta och ha tråkigt i alla fall.
 
Försöker ersätta "pigg" med kalorier...
Kändes ok i morse men nu är jag modell vrak. Har ett kundmöte kl 14 som borde ta MAX en timme, sen hem till sängen..
Sitta ensam på restaurang och äta var ett bra drag, blir lite piggare än innan iaf.
 
Har inte alls energi nog att vara på kontoret, vill bara krypa ned under täcket hemma och lyssna på P3 dokumentär eller något annat intressant.
 
Jag är sur! Vi fick ju lägenhet 1 februari, men de ska byta golv på övervåningen så vi kan inte flytta in än. Vi sa att okej, två veckor kan vi bo på annat håll. Fortfarande inte hört nåt om golven så vi ringde golvläggaren. De har inte ens fått in en beställning än :banghead:
Så jag ringde hyresbolaget för att få ett svar på vad vi ska göra nu. Fick till svar att de inte vet :banghead:
 
Jag tycker teckenspråk är så intressant! Kan det inte själv men det skulle vara roligt att kunna och säkert en tillgång om det var någon som inte hör och vill rida privat lektion eller i mindre grupp kan nog också funka.
Jaa! :love: Det var flera av mina klasskamrater som red under kortare och längre perioder i grundskolan. Vi var ju små så ridläraren behövde mest lära sig bara tecknen för skritt, trav och galopp :D
 
Min syster är teckenspråkstolk och tolkar ridlektioner ganska ofta. Superintressant! Hennes barn, som är hörande, använder mycket tecken. Jag kan teckna typ morfar, tack och jobba :angel:
Det är ett roligt arbete som tolk, de gör så otroligt mycket olika sorts uppdrag. Måste vara skitroligt om man trivs med ett sådant varierat yrke :) Men jag har en fördom om att alla tolkar är sociala roliga människor :D Det är en särskild rolig sort som lockas till det yrket.
 
Va roligt! Och sådant är så viktigt också! Så att alla kan få samma förutsättningar :)
Har bara (förutom på svenska såklart) haft några enstaka finska lektioner. Men det var en utmaning faktiskt! Så många ord och termer jag tar för givet var liksom helt blankt när jag skulle översätta till finskan :crazy: Då blir det det vanliga hederliga kroppsspråket som tar vid :D
Klarar man sig med kroppsspråk så är man redan på en bra bit väg till teckenspråket :D
 
+1 på den.
Jag har jobbat non-stop idag utan någon rast förutom någon minut här och där. Mina fötter är döende.
Så jag ger mig själv lov att sluta tidigare idag, nu har det ändå lugnat ned sig lite tror jag och stora salen är färdig möblerad.
 
Är den någon som har någon "hemma" lösning för att bli av med myror? Det finns noll grejer i lägenheten egentligen eftersom den inte är min så behöver kunna inhandlas på typ 7 eleven tills jag kan få tag på myr medel att ha längs med ytterdörr springan.

Har provat att både sopa upp dem och att moppa golvet men de kommer tillbaka (har sopat ut dem ett flertal gånger). Kan tyvärr inte göra så mycket åt sopnedkastet (det är under hon i köket). Det är en restaurang nedanför så de använder möjligtvis samma sopnedkast så det är väl något trevligt där i.

Min egen slutsats: jag inser ju varför de nya HDB lägenheterna inte har sopnedkastet i lägenheten :rofl:
 
Jag hittade något sorts toalett rengörings medel med blekmedel i som jag provat. La några ränder under dörren och sedan under diskbänken. De verkar skygga tillbaka iaf, får se hur länge det håller.
 
Visste du att det finns ett par tecken i det svenska teckenspråket som tillhör den norrländska dialekten? Det norrländska tecknet för apelsin är någorlunda logisk (fast vem klämmer apelsinjuice i ögonen :confused::cautious:) men tecknen för blöt (vad har gropen i hakan med det att göra?O_o) och härma är helt ologiska :rofl: Jag älskar dem men de är knasiga :D

Finns det nagon YouTube som visar dem? Det skulle vara kul att se.

Är den någon som har någon "hemma" lösning för att bli av med myror? Det finns noll grejer i lägenheten egentligen eftersom den inte är min så behöver kunna inhandlas på typ 7 eleven tills jag kan få tag på myr medel att ha längs med ytterdörr springan.

Har provat att både sopa upp dem och att moppa golvet men de kommer tillbaka (har sopat ut dem ett flertal gånger). Kan tyvärr inte göra så mycket åt sopnedkastet (det är under hon i köket). Det är en restaurang nedanför så de använder möjligtvis samma sopnedkast så det är väl något trevligt där i.

Min egen slutsats: jag inser ju varför de nya HDB lägenheterna inte har sopnedkastet i lägenheten :rofl:

Har i Oregon har vi millimeter stora svarta myror (som smakar mycket illa :angel:) som kommer in hela hosten, vintern, varen och stannar over sommaren om man inte far ut dem.:banghead: Jag gav till sist upp pa "myr mannen" och kopte en sprayflaska raid :o Jag sprayade dar jag sett myrorna och dar hundarna inte kan komma at det torkade jag bara torrt (pa vaggen over diskbank, mellan eluttag och bankskiva, runt fonstret over diskbanken, bredvid och under spisen, etc) men dar man sjalv eller hundar kan tankas komma at det tvattade jag noga av vad som kan tankas ha kommit dit. det ar INTE EN MYRA i mitt kok langre :cool:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp