Vad gör vi nu? XCVII (Del 97!)l

Status
Stängd för vidare inlägg.
Suck. Jag vill gå och lägga mig. Är så trött hela tiden!
Surfar runt och letar hudvårdsprodukter. Har fått så sjukt mycket pormaskar.
 
Funderar på om det är rimligt att köpa ett par skor på secondhand för 7 lax.
Såklart är det orimligt. De är även orimligt opraktiska. MEN orimligt snygga :cautious:
 
Känner mig sliten och oduglig. Morgondagens schema är orimligt uppbokat dessutom. Ska på kurs på kvällen med vovvi, känns lite som sista hoppet för vår del... Hennes utfall har börjat tära enormt på mig inombords och jag vet inte vad jag ska ta mig till om vi inte kan få hjälp nu.
 
:nailbiting::nailbiting::nailbiting: Mina föräldrar har varit sjuka sen jag var sjuk och ikväll började jag olycksbådande känna av lite i halsen och näsan, lite sånt där kliande i förväg... :cautious: Det ska väl vara som f.n att man smittas av samma grej igen :banghead:
 
Sambon var lagom impad över nya skålen jag köpt:
”Om du köper fler skålar att ha frukt i kan vi ha en till varje frukt. Och med tanke på all frukt du köper...” :angel:
Fördel bo på vischan. Man handlar billig skit på Coop.

Han märkte att det är pms här idag. När han sa ngt för att skoja med mig fick han mördarblick. Tyvärr kunde jag inte hålla masken när han gjorde ”Hajen-ljud” åt mig och min puttrande ilska. :laugh:
 
Sitter mest och är jätteledsen och känner att jag inte orkar med det här längre.

Jag har försökt sortera ut pappersarbetet till mitt nya jobb sen i början på Januari. Det är ingenting som går smidigt och preci allt blir fel så när jag har lyckats sortera ut en grej så dyker det upp nytt. Mest för att jag inte får rätt information trots att jag frågar och jag är så innerligt less på att folk inte kan göra sitt jobb ordentligt så det kostar mig helt sjukt mycket pengar och stress. Lyckades äntligen få tag på mitt doktorand diplom som ett exempel. Trots att jag kontaktat kontoret som är ansvarigt ett flertal gånger och försökt få tag på det så sa de inte till mig att det redan var redo utan hävdade att jag behövde vänta tills Mars. Det visade sig att det redan hade varit färdigt i flera veckor :( (och det nya landet godtar inget annat än själva diplomet).

Idag så måste helt plötsligt mitt belastnings utdrag verifieras (jag frågade om det specifikt för flera veckor sedan men det behövdes inte sa de). Nu säger de att det inte kommer att godtas en verifiering i Singapore utan det måste göras på ambassaden i Sverige. Med nytt utskick av belastningsutdrag (vilket tar en vecka, eftersom de belastningsutdrag jag har är här i Singapore), sen post upp till Utrikesdepartmentet för verifiering och post tillbaka (allra minst en vecka, antagligen mer) och sedan måste någon personligen lämna in detta till ambassaden i Stockholm och sedan hämta det igen (en vecka till) så kommer det antagligen ta en månad. Hade jag fått veta det från början hade det redan varit klart, tillika känner jag egentligen ingen i Stockholm jag kan fråga om att lämna in det och hämta igen (det är ju en fördel om man känner personen och litar på dem och jag har egentligen ingen där, sen känns det sjukt jobbigt att be någon annan att springa runt i Stockholm med mina dokument).

Den andra lösningen vore att få ett utdrag frpn belastningsregistret här eftersom det är här jag bott sist men det är inget som det här landet har krav på att ge ut till utländska och de kan avslå ansökan. Tillika har jag inget långtidsvisa här längre så jag kan inte ens ansöka om det :(

Har inte ens kommit till stadiet att jag kan ansöka om visat än, det är pappersarbetet för att ansöka om inbjudan till arbete som ska skickas in nu (och det tar en månad att få tillbaka). Så just nu är det minst två månader innan jag ens kan börja och har ingen aning om när jag får lön. För lite perspektiv så fick jag in min sista inkomst i Januari 2018, det är liksom slut på spar pengar nu och då har jag ändå på flit varit i billiga länder och snittat mellan 5-6000 SEK i månaden för att dryga ut det. Sen kunde jag inte lämna regionen ens tills i slutet på Augusti även om jag velat. Bara pappersarbetet i sig självt har gått på över 10,000 SEK än så länge (minus alltså), varje dokument som ska verifieras kostar runt 2000 SEK och med hälsoundersökningar osv uppepå det är det inte precis billigt.

Jag skulle har börjat i Januari. Känner mest för att ge upp och hade någon erbjudit mig ett jobb på typ Ica så hade jag börjat i morgon. Det värsta är att jag liksom inte kan planera något, hade jag vetat vart/när/hur så hade det varit mycket lättare men nu vet jag inte ens vad som kommer krävas från nästa dokument som kommer uppfinnas runt hörnet. Tillika så vet jag inte om min lön blir bakdaterad, hade jag vetat det med säkerhet hade det varit en annan grej men att starta jobbet med flera månads löner i skuld och utan att veta vad som kommer in känns inte särskilt tryggt :(
 
Lagt en onlineorder för veckans matinköp som maken hämtar upp på väg från jobbet i morgon :up:

Nu behöver jag något mellanmål innan jag svälter :p
 
Står och köar på Gekås, dock ej till kassan. 😅
372600D0-E102-45C6-87C4-D7593D104E3B.jpeg
 
Då var jag hemma. En hiskelig massa minusflex! Men katten ska till djursjukhuset så det är bara att bita ihop och gå back. Får väl försöka jobba in det igen på något sätt.
Skönt att jobba på för en gångs skull! Varor fullt upp idag, med möte och grejer som tog tid, och så gick jag hem 3 h tidigare. Helt perfekt! Hade det inte varit för att jag vill ha pengar hade jag föreslagit för chefen att jag bara ska jobba deltid.
 
väntar på att kaffet ska bli färdigt och ska ta en sväng ut sen.
Har lagat lite mat och blev över till flera matlådor. Tvättat och jobbat lite på kontoret.
Ute känns det som vår i luften redan!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 060
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II

Omröstningar

Tillbaka
Upp