Vad göra med använd säkerhetsväst?

Sryoqwe

Trådstartare
Har en säkerhetsväst som varit med några år. Har varit med vid några avramlingar, dock inga särskilt farliga och den har inte blivit sparkad på. Men använd är den. I övrigt ser den inte sliten ut eller så utan funkar fint. Inget särskilt märke men godkänd för tävling.

Men vad gör man med en sådan? Är den säljbar? Ska man slänga den (känns onödigt, den skyddar ju iaf en hel del)? Har tänkt tanken på att ge den till en ridskola men då vill jag ge den till en bra sådan vilket jag inte känner till någon. Ge den till någon som nyss börjat rida (känns lite svårt att hitta då den är för stor för mig och passar en vuxen. Men kanske skulle gå)?
Vet att man ska slänga hjälmar som blivit idunkade men hur är det med västar?
 
Skriver under på det.

Min uppfattning är förvisso att de inte brukar gå för mycket (köpte en säkerhetsväst till maken för typ 200 spänn från second-hand-butiken), men det är ju ändå trevligt att det kommer till nytta.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
480
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 105
Senast: JennyLz
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
829
Utrustning Halloj! Som rubriken lyder behöver jag tips på säkerhetsvästar. Har nog inte ridit med väst sen tidigt 2000tal och minns det som...
Svar
6
· Visningar
668

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp