Vad göra med färska pistagenötter?

Mia_R

Trådstartare
Jag köpte färsk pistage för att testa något nytt. De har en mjuk rödlila hinna som går att dra loss, innanför är det ett sprött skal upptäckte jag när jag bet i den och sen själv nöten. Men vad använder jag de till, ska de rostas eller vad?

Rostad pistage tycker jag är gott, vet inte riktigt vad jag tycker om de här? 🤔
 
Smakar de pistage? Zeina (Zeinaskitchen) har en pesto med pistage som jag vill testa, om de är tråkiga att äta som de är nu kanske funkar de som pesto?
Annars går de säkert att rosta i din ugn "som vanligt".
 
Smakar de pistage? Zeina (Zeinaskitchen) har en pesto med pistage som jag vill testa, om de är tråkiga att äta som de är nu kanske funkar de som pesto?
Annars går de säkert att rosta i din ugn "som vanligt".
Det smakar inte lika mycket som rostade, ska testa igen och skala flera och känna efter.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 561
Senast: Badger
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
713
Senast: Habina
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 758
Senast: Stereo
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 229
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp