Vad göra med krusbär?

Mia_R

Trådstartare
Jag har fått ett par liter röda krusbär av grannen, men vad ska jag göra med dem? 🤔
 
Vattkrusbär är ett bra sätt att kunna förvara krusbär upp till ett halvår om frysen inte räcker till.

Annars så marmelad, sylt, kräm, glass, sorbet, soppa, sås, i marinad till kött, chutney, paj.

Eller varför inte i dryck. Likör, snaps, saft, fermentering, mjöd, råsaft.
 
Krusbärsmarmelad :d
Sån gjorde jag för första gången igår! Smakade helt okej...
Någon som har några klockrena, idiotsäkra recept att dela med sig?
https://www.arla.se/recept/krusbarsmarmelad/
Eftersom många recept innehåller vanilj valde jag att byta nån matsked av sockret mot vaniljsocker. (sånt som enbart innehåller vaniljpulver som smaksättare, INTE vanillin...)
Jag valde också lite mindre mängd socker än receptet, men det är ju valfritt.
 
Sån gjorde jag för första gången igår! Smakade helt okej...

https://www.arla.se/recept/krusbarsmarmelad/
Eftersom många recept innehåller vanilj valde jag att byta nån matsked av sockret mot vaniljsocker. (sånt som enbart innehåller vaniljpulver som smaksättare, INTE vanillin...)
Jag valde också lite mindre mängd socker än receptet, men det är ju valfritt.
Jag hittar även recept med whisky och med kardemumma. Inget jag smakat dock. Min barndoms krusbärsmarmelader var med bara krusbär.
 

Liknande trådar

Hemmet Behöver tips på var jag hittar rött porslin. Sån julig röd färg så ingen blek eller åt det rosa/orange hållet. Vill ha små tallrikar a...
Svar
7
· Visningar
555
Senast: Åsa A
·
Kropp & Själ Någon som har erfarenhet av det? Har provat lite olika p medel nu för att bli mensfri och ingenting fungerar. Nu senast fick jag p...
Svar
0
· Visningar
155
Senast: Mirre
·
Mat Är det nån som har lyckats med att öppna förpackningen upp och ner🤔. Det står " tryck här" på var sin sida och sen ska man tydligen...
Svar
0
· Visningar
303
Senast: Smoothi
·
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 872
Senast: RedQueen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp