Vad göra med lillkissen

vinkelina

Trådstartare
Som ni kanske läste i min andra tråd fick vi ta bort vår ena katt väldigt hastigt. Kvar finns nu "lillkissen". En 15 årig gammal honkatt som överlevt tre andra katter. Inte van att vara ensamkatt.

Vår fundering är egentligen om man borde skaffa en sällskapskatt till henne? Eller skall man hoppas på att hon kommer klara sig på egen tass. Skulle i så fall nog vara en lite äldre katt som skulle få flytta in, någon kattunge orkar hon knappast med mera (knappt så hon står ut med våra barn ibland)
 
Som ni kanske läste i min andra tråd fick vi ta bort vår ena katt väldigt hastigt. Kvar finns nu "lillkissen". En 15 årig gammal honkatt som överlevt tre andra katter. Inte van att vara ensamkatt.

Vår fundering är egentligen om man borde skaffa en sällskapskatt till henne? Eller skall man hoppas på att hon kommer klara sig på egen tass. Skulle i så fall nog vara en lite äldre katt som skulle få flytta in, någon kattunge orkar hon knappast med mera (knappt så hon står ut med våra barn ibland)

På vilket sätt bedömer ni /tror ni att gammelkisse behöver en ny katt son sällskap ?
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 154
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 162
Senast: Murphy
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 830
Senast: Praefatio
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 302

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp