Vad Görs? Del CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar över hur jag ska lyckas övertala min skeptiska vän om att det är en jättebra idé att ha egengjorda austronauthjälmar på oss under vår performance under nyårsfesten.
Har rymdresa som tema, tänker att vår bisarra performance skulle gynnas av hjälmar. Han är dock inte lika övertygad.

Ja, vi är vuxna.
Har han någonsin sett en astronaut UTAN hjälm??? Nej, just det (tänk om man ramlar ner. Från rymden alltså)
 
Klockan är bara drygt fyra och jag har ingen aning om hur jag ska spendera resten av kvällen. Den här årstiden suger.
 
Pitbull-pappan har gått loss på vården för alla misstag de nu gjort med att ta bort den enda medicin jag sover av och haft i 10 år i samma dos, inte varit möjliga att få tag i och blandat ihop mig med andra, skrikit på en etc.
Jag är helt slut iom att jag sover några h varannan natt max, upphackat i korta intervaller också. Har fått hjärtrusningar, extraslag, minns inget, panikångest etc och är så jäkla golvad av att vara sömnlös så mycket i ca 3 veckor nu.
Pappan tog därför över fighten. Han har eskalerat uppåt och fick till slut tag i chefen för länet. Nu ringde en väldigt gullig läkare som beklagade hur allt skötts och mellan raderna önskade att vi skulle anmäla. Han gjorde direkt om mitt recept till min vanliga dos och skulle ringa i veckan för att göra en plan som sträcker sig tills jag i januari får komma tillbaks till min gamla mottagning.
Vilken jäkla hjälte!
Jag grät som ett barn efteråt av lycka!
Jag har liksom tänkt så mkt på att jag orkar bara inte mer. Och att jag måste få sova innan jag helt går sönder. Nu vet jag ju att jag får hjälp och vet då att jag kommer komma tillbaks snart igen.
Åh, sååå lättad! Min pitbull-pappa är bäst! :heart
 
Pitbull-pappan har gått loss på vården för alla misstag de nu gjort med att ta bort den enda medicin jag sover av och haft i 10 år i samma dos, inte varit möjliga att få tag i och blandat ihop mig med andra, skrikit på en etc.
Jag är helt slut iom att jag sover några h varannan natt max, upphackat i korta intervaller också. Har fått hjärtrusningar, extraslag, minns inget, panikångest etc och är så jäkla golvad av att vara sömnlös så mycket i ca 3 veckor nu.
Pappan tog därför över fighten. Han har eskalerat uppåt och fick till slut tag i chefen för länet. Nu ringde en väldigt gullig läkare som beklagade hur allt skötts och mellan raderna önskade att vi skulle anmäla. Han gjorde direkt om mitt recept till min vanliga dos och skulle ringa i veckan för att göra en plan som sträcker sig tills jag i januari får komma tillbaks till min gamla mottagning.
Vilken jäkla hjälte!
Jag grät som ett barn efteråt av lycka!
Jag har liksom tänkt så mkt på att jag orkar bara inte mer. Och att jag måste få sova innan jag helt går sönder. Nu vet jag ju att jag får hjälp och vet då att jag kommer komma tillbaks snart igen.
Åh, sååå lättad! Min pitbull-pappa är bäst! :heart
Heja pitbull-pappa! ❤❤❤ Hoppas att du får sova ordentligt nu!
 
Pitbull-pappan har gått loss på vården för alla misstag de nu gjort med att ta bort den enda medicin jag sover av och haft i 10 år i samma dos, inte varit möjliga att få tag i och blandat ihop mig med andra, skrikit på en etc.
Jag är helt slut iom att jag sover några h varannan natt max, upphackat i korta intervaller också. Har fått hjärtrusningar, extraslag, minns inget, panikångest etc och är så jäkla golvad av att vara sömnlös så mycket i ca 3 veckor nu.
Pappan tog därför över fighten. Han har eskalerat uppåt och fick till slut tag i chefen för länet. Nu ringde en väldigt gullig läkare som beklagade hur allt skötts och mellan raderna önskade att vi skulle anmäla. Han gjorde direkt om mitt recept till min vanliga dos och skulle ringa i veckan för att göra en plan som sträcker sig tills jag i januari får komma tillbaks till min gamla mottagning.
Vilken jäkla hjälte!
Jag grät som ett barn efteråt av lycka!
Jag har liksom tänkt så mkt på att jag orkar bara inte mer. Och att jag måste få sova innan jag helt går sönder. Nu vet jag ju att jag får hjälp och vet då att jag kommer komma tillbaks snart igen.
Åh, sååå lättad! Min pitbull-pappa är bäst! :heart
Alltså, din pappa verkar verkligen vara en klippa! Och vad skönt att det löst sig för dig nu, tänkt på dig sen första gången du skrev att det strulade för ett tag sedan :)
 
Alltså, din pappa verkar verkligen vara en klippa! Och vad skönt att det löst sig för dig nu, tänkt på dig sen första gången du skrev att det strulade för ett tag sedan :)

Tack! :heart Jag brukar inte skriva av mig på nätet etc. Men nu har det varit fint att ha er här på Buke när jag också varit för slut för att orka träffa kompisar etc.

Ja, han har den där norrländska stabiliteten och "hjälp-varann-andan" som alla i den sidan av släkten har. Men pappa är nog rätt extrem även för vår familj. Han förlorade tidigt sin far och fick då lite ta hand om sin yngre syster och min farmor. Sen har det väl lite varit så att han alltid tar hand om folk.
Sjukhuset försökte ju blåsa honom också kring regler och lagar gällande vad sjukhus/han får skicka i form av brev, mail, sms etc. Iom att han drivit igenom den lagen som styr det och säljer de kommunikations-verktygen som de använder så kunde ju han bemöta det. Det var inte uppskattat heller. :laugh:

Min pappa är min hjälte! :heart
 
Är det bara jag som blir nervös av mopedbilar? Speciellt kl 7 en mörk novembermorgon på en hyfsat smal 80-väg....... :nailbiting: Jag tycker att det känns som ett av de mest livsfarliga fordon jag kan tänka mig. Som en radiobil som har kommit vilse och hamnat ute på en allmän väg...... :crazy:
 
Aj, nu värker mina fötter också. Men inte av den där märkliga smärtan i foten utan "bara" hederlig gammal värk av att gå mycket :grin: Men nu väntar jag på bussen hem iallafall.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag har snöat in på lakrits-te och dricker Pukkas Liqurice-Cinnamon. Det är gott men jag skulle vilja hitta ett mer mer lakrissmak. Nån...
Svar
11
· Visningar
487
Senast: Kratus
·
Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 037
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
696
Senast: Halcyon
·
Fritid Min man fyller snart 40år. Tanken är att han ska få ett interrailkort så att vi kan tågluffa genom Europa. Vi ska till Belgien och...
Svar
5
· Visningar
311
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp