Vad Görs? Del CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det ar morgon och dimman ligger tjock, som de flesta morgnar den har tiden pa aret. I dag kommer dock solen att lyckas varma bort den om nagon timma och det blir en solig fin dag igen. Det ar inte latt nar temperaturerna gar ner till +1 - +8*C pa natterna och det ar dar det ar nar man stiger ut ur huset pa morgonen ... men nagra timmar senare ar det 18-20*C och stralande sol.
Jag ar alltid felkladd :cautious:


DHL/Bring är ta mig fan intelligensbefriade! IDIOTERNA kommer att skicka ett av mina paket till Åmotsbruk, hålan som är glömd av både Gud och Djävulen :mad: Sagda håla ligger 47 km från mig :banghead:

Jag har ett DHL/Bring-ombud ganska exakt 300 m ifrån mig... men idioterna kan inte dirigera om paketet :rage: :rage: :rage:

DHL har alltid varit helt intelligensbefriade ... Det ar bara i Asien de fungerar bra. :meh:

Så, nu har jag bakat bröd för de närmaste veckorna. Kanske ska jag mangla någa lakan trots allt.

Snöandet har övergått till kraftigt snöfall. Men eftersom det är plus så blir det inte så många cm på marken. Mao helt onödigt.

Mmmm nybakat brod :heart
 
Vad skönt att det tycks lösa sig @tuaphua . Heja pitbull-pappan :).

Tack! :heart
Kändes bra att jag redan innan ordnat fars dags-firande för honom. Det är han värd! :love:

Tänker dock på de stackare som inte har en pappa som kan skrämma fram rätt vård. Det finns ju tyvärr folk som kunnat förlora hoppet och tagit livet av sig över ngt sånt här. Hemskt! Så anmälan blir det även om jag nu verkar ha mitt på det torra. Det får liksom inte ske igen, mot andra.
 
Pitbull-pappan har gått loss på vården för alla misstag de nu gjort med att ta bort den enda medicin jag sover av och haft i 10 år i samma dos, inte varit möjliga att få tag i och blandat ihop mig med andra, skrikit på en etc.
Jag är helt slut iom att jag sover några h varannan natt max, upphackat i korta intervaller också. Har fått hjärtrusningar, extraslag, minns inget, panikångest etc och är så jäkla golvad av att vara sömnlös så mycket i ca 3 veckor nu.
Pappan tog därför över fighten. Han har eskalerat uppåt och fick till slut tag i chefen för länet. Nu ringde en väldigt gullig läkare som beklagade hur allt skötts och mellan raderna önskade att vi skulle anmäla. Han gjorde direkt om mitt recept till min vanliga dos och skulle ringa i veckan för att göra en plan som sträcker sig tills jag i januari får komma tillbaks till min gamla mottagning.
Vilken jäkla hjälte!
Jag grät som ett barn efteråt av lycka!
Jag har liksom tänkt så mkt på att jag orkar bara inte mer. Och att jag måste få sova innan jag helt går sönder. Nu vet jag ju att jag får hjälp och vet då att jag kommer komma tillbaks snart igen.
Åh, sååå lättad! Min pitbull-pappa är bäst! :heart

Har haft typ liknande situationer, då har jag vänt mig till dom "hemska" app-läkarna och bett dom förnya recept, visat förpackning med dosering osv. och fått utskrivet på två minuter.

Skönt att det ändå löst sig tillslut!
 
Har haft typ liknande situationer, då har jag vänt mig till dom "hemska" app-läkarna och bett dom förnya recept, visat förpackning med dosering osv. och fått utskrivet på två minuter.

Skönt att det ändå löst sig tillslut!

Jag trodde inte de fick förskriva narkotikaklassade mediciner, som min insomningstablett är?
Hoppas dock slippa strul mer nu. Har ju funkat fint i 10 år typ innan det här kaoset. :)
 
Pitbull-pappan har gått loss på vården för alla misstag de nu gjort med att ta bort den enda medicin jag sover av och haft i 10 år i samma dos, inte varit möjliga att få tag i och blandat ihop mig med andra, skrikit på en etc.
Jag är helt slut iom att jag sover några h varannan natt max, upphackat i korta intervaller också. Har fått hjärtrusningar, extraslag, minns inget, panikångest etc och är så jäkla golvad av att vara sömnlös så mycket i ca 3 veckor nu.
Pappan tog därför över fighten. Han har eskalerat uppåt och fick till slut tag i chefen för länet. Nu ringde en väldigt gullig läkare som beklagade hur allt skötts och mellan raderna önskade att vi skulle anmäla. Han gjorde direkt om mitt recept till min vanliga dos och skulle ringa i veckan för att göra en plan som sträcker sig tills jag i januari får komma tillbaks till min gamla mottagning.
Vilken jäkla hjälte!
Jag grät som ett barn efteråt av lycka!
Jag har liksom tänkt så mkt på att jag orkar bara inte mer. Och att jag måste få sova innan jag helt går sönder. Nu vet jag ju att jag får hjälp och vet då att jag kommer komma tillbaks snart igen.
Åh, sååå lättad! Min pitbull-pappa är bäst! :heart

Heja pappa! :banana: :love:
 
Låter riskabelt! :nailbiting: :D

Lite! Men tydligen så tror typ alla att det ska vara ett glapp i ryggen, trots att det nu framkommit ny fakta om att det inte ska vara ett glapp. Så jag har fått lära mig fel och gjort mina korsetter feeel. Men har diskuterat med en författare av en bok om just den här typen av korsetter och typ lusläst. Och alla andra har fel. :angel: Säkert en ursäkt för att ha på sig korsetter som är för små eller för att man inte vill snöra åt som man ska. :p
 
Gjort dagens goda gärning... en bil hade åkt av vägen och jag stannade för att hjälpa till. Idiot som jag är hade jag inga spännband i bilen :banghead: men jag lyckades flagga ner en bil både med band och fyrhjulsdrift så han drog upp den andra bilen och jag blockade så de inte skulle bli påkörda. Glad att jag kunde göra något iaf och nu ligger det spännband i bilen :up:

Men det var flera avåkningar mellan Svärdsjö och Falun... VARFÖR ger man sig ut i dyngväder om man inte har rätt utrustning och god körvana?! Väglaget var inte fantastiskt men det var inte det värsta jag varit med om heller.
 
Gjort dagens goda gärning... en bil hade åkt av vägen och jag stannade för att hjälpa till. Idiot som jag är hade jag inga spännband i bilen :banghead: men jag lyckades flagga ner en bil både med band och fyrhjulsdrift så han drog upp den andra bilen och jag blockade så de inte skulle bli påkörda. Glad att jag kunde göra något iaf och nu ligger det spännband i bilen :up:

Men det var flera avåkningar mellan Svärdsjö och Falun... VARFÖR ger man sig ut i dyngväder om man inte har rätt utrustning och god körvana?! Väglaget var inte fantastiskt men det var inte det värsta jag varit med om heller.
Folk är väl återigen överraskade att vinterdäck är en bra idé den här tiden på året.
 
Gjort dagens goda gärning... en bil hade åkt av vägen och jag stannade för att hjälpa till. Idiot som jag är hade jag inga spännband i bilen :banghead: men jag lyckades flagga ner en bil både med band och fyrhjulsdrift så han drog upp den andra bilen och jag blockade så de inte skulle bli påkörda. Glad att jag kunde göra något iaf och nu ligger det spännband i bilen :up:

Men det var flera avåkningar mellan Svärdsjö och Falun... VARFÖR ger man sig ut i dyngväder om man inte har rätt utrustning och god körvana?! Väglaget var inte fantastiskt men det var inte det värsta jag varit med om heller.
Alla har nog inte fått på vinterdäcken. När jag åkte hemifrån var väglaget okej, men några timmar senare så var det inte det. Jag hade ett viktigt vårdbesök att göra och trodde det skulle gå bra. Nu gjorde det ju det, men bara med en hårsmån. Trots försiktig körning var det jäkligt halkigt.

Jag har dock bogserlina i bilen :up:.
 
Varit i staden för att botanisera bland pannlampor, kattmat, glögg och annat.
Mycket fin service på XXL! Fick ett par skor till reapris fast det inte var rea och bra support så nu har jag rejäla vinterkängor till stallet och annat ute- jobb :up:
Även en ny pannlampa eftersom de jag har sjunger på sista refrängen.
Och glögg! 5 olika sorter. Den billigaste på Lidl ~20 kr och några från systemet och sen en vanlig lättvittvin blossa från City Gross.
Sedan verkar alla veta vem jag är nu i en viss butik och träffa även på inte mindre än två ”bekanta” eller bekanta och bekanta vet jag inte men varav en som är i samma disciplin som mig och så snacka vi lite om det.
Så det kändes lite kul!

Edit: juste glömde skriva att projektet finna en julgransfot är fortfarande inte färdigt. Vilka fula fötter överallt och de fina är i dyraste laget
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag har snöat in på lakrits-te och dricker Pukkas Liqurice-Cinnamon. Det är gott men jag skulle vilja hitta ett mer mer lakrissmak. Nån...
Svar
11
· Visningar
486
Senast: Kratus
·
Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 036
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
696
Senast: Halcyon
·
Fritid Min man fyller snart 40år. Tanken är att han ska få ett interrailkort så att vi kan tågluffa genom Europa. Vi ska till Belgien och...
Svar
5
· Visningar
311
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp