Vad Görs? Del CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Befinner mig strax norr om Fjollträsk på WE konvent. Förundras över den ovana känslan att inte ha någon annan än mig själv att hålla reda på. Inga djur som ska ha mat, gå ut, tas om hand. Jag typ bara är? Och käkar hotellfrukost. Skum känsla :D
 
IMG_20191109_083136.jpg

Isen har tydligen tänkt lägga sig på älven nu. :cautious: kommer sakna att ha utsikt över vattnet några månader!
 
Vaken sen 8
Men nu ska jag vila en stund bara för att jag kan
Måste åka till affären och hämta ett rek sen
 
Tänk att det är hela 30 år sedan - idag - som Berlinmuren föll.......

Från SVT.se: "I dag är det exakt 30 år sedan Berlinmuren föll. Mellan 13/8 1961 och 9/11 1989 hindrade muren människor från att ta sig från Öst- till Västberlin, från kommunismens Öst- till Västtyskland.

Detta har uppmärksammats i Berlin hela veckan, bland annat genom att rörliga bilder från händelerna 1989 visats på sju platser. I kväll kulminerar allt med ett stort firande på Brandenburger Tor, som direktsänds i SVT.

Berlinmurens fall ledde till att Tyskland enades 1990. Efterföljande år upphörde även Sovjetunionen att existera. Det gamla östblocket föll."
 
Jag har ingen aning om vad jag ska göra idag. Diska och tvätta kanske. Men sen då?

Ute är det noll komma nånting plusgrader, så det lockar inte att gå ut heller.
 
Upptäckte precis ullöss på mina blommor :cry:
På fönsterbrädan precis bredvid min stora nya Benjaminfikus.. Där står även mitt fikonträd, två citrus och en inkakrona. Har klippt bort en massa blad och är på väg till affären för att köpa provadopinnar. Har duschat alla små blommor med såpvatten och torkat av fönsterbrädan med såpa.
Håll tummarna att det hjälper!
 
Varnade som vanligt av att grät. Jag har vissa issues med mitt psykiska mående inser jag mer och mer.
Så grät nån timma innan jag klev upp.

Nu sitter jag och väntar på att föräldrarna ska komma hit, de är här över helgen. Finns en viss risk att det var därför jag grät i morse.
Men ja, jag ska väl överleva denna helg också.
 
Ska snart åka till stallet och den där jobbiga oroliga känslan kommer tillbaka från när Blanca och Allis var skadade..

Nugget har fått så mycket stryk av islandshästarna efter de ställde in en bal i hagen och jag hoppas ju att hon slutar ha sår överallt och respekterar de stoet som antagligen vill att hon backar :crazy:
 
Det pissregnar ute. Var och handlade några grejer. Utanför butiken kommer en äldre kvinna fram till mig, väldigt sliten utan tänder och dyngsur. Hon frågar om jag har tio kronor. Tyvärr har jag inga kontanter på mig. Frågar om jag kan swisha men hon säger att hon har ingen telefon eller kontokort.
Jag frågar om jag kan köpa ngt åt henne. Jo en cheeseburgare på Mc Donalds vill hon gärna ha.
Väl där säger jag att hon kan ju beställa ngt mer och kanske ngt varmt att dricka. Hon säger att det räcker med en cheeseburgare men går sedan med på att jag köper en kaffe också.
Vi pratar en stund medan hon äter och hon berättar att hon varit hemlös i snart 25 år. Hon berättar också att hon växt upp och tillbringat halva sitt liv på institution. Och visar ett ärr efter lobotomi som hon blev utsatt för som ung.

Klart man fattar att det finns hemlösa liksom men jävlar det tog fan hårt i hjärtat alltså 💔
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag har snöat in på lakrits-te och dricker Pukkas Liqurice-Cinnamon. Det är gott men jag skulle vilja hitta ett mer mer lakrissmak. Nån...
Svar
11
· Visningar
496
Senast: Kratus
·
Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 217
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
717
Senast: Halcyon
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
492
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp