Vad Görs? Del CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mannen är på gubbmiddag så ska bädda ner mig i soffan med någon halvbra film :love:

Edit. Blev 100 Foot Journey. Äälskar Lasse Hallström!
 
Senast ändrad:
Städat syrum (igen).
IMG_20191109_161436.jpg

Lite pågående projekt här och var, men just det här hörnet blev bra under omständigheterna.
 
Har varit och handlat lite och är snart hemma igen. Är snöblandat regn här och bara slask, blött och trist
 
Undrar om jag egentligen är död för jag har hela dagen varit iskall om händer och fötter samt frusit. Varken raggsockar, te eller varm dusch har hjälpt. 👻
 
Det pissregnar ute. Var och handlade några grejer. Utanför butiken kommer en äldre kvinna fram till mig, väldigt sliten utan tänder och dyngsur. Hon frågar om jag har tio kronor. Tyvärr har jag inga kontanter på mig. Frågar om jag kan swisha men hon säger att hon har ingen telefon eller kontokort.
Jag frågar om jag kan köpa ngt åt henne. Jo en cheeseburgare på Mc Donalds vill hon gärna ha.
Väl där säger jag att hon kan ju beställa ngt mer och kanske ngt varmt att dricka. Hon säger att det räcker med en cheeseburgare men går sedan med på att jag köper en kaffe också.
Vi pratar en stund medan hon äter och hon berättar att hon varit hemlös i snart 25 år. Hon berättar också att hon växt upp och tillbringat halva sitt liv på institution. Och visar ett ärr efter lobotomi som hon blev utsatt för som ung.

Klart man fattar att det finns hemlösa liksom men jävlar det tog fan hårt i hjärtat alltså 💔



Jag motte en otroligt trevlig kvinna (eh, det hande tva ganger forresten) i Californien som var hemlos. Det ar ju mycket enklare att vara hemlos i det klimatet an i Stockholm och manga har dar valt det som livsstil da bostader ar sa oerhort dyrt dar.
Den forsta tyckte sa synd om mig "som maste bo i South Carolina" :p Den andra hade en mycket gammal husbil och trevlig hund. Jag betalade deras camping i en vecka nar jag var dar. De var bada super trevliga och vi fikade ihop nagra ganger.

Rimlig summa 😅
Min kompis vann 20 000 i månaden i 20 år på triss. Också rätt gött.

Jag har en bekant som vann $20,000 usd per manad i resten av hans liv. 🤑 och ja ... jag ar gron av avund.:p
 
Jag har suttit och googlat efter diverse huskurer mot nästäppa och provat några av dessa men nästäppan består.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag har snöat in på lakrits-te och dricker Pukkas Liqurice-Cinnamon. Det är gott men jag skulle vilja hitta ett mer mer lakrissmak. Nån...
Svar
11
· Visningar
487
Senast: Kratus
·
Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 040
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
696
Senast: Halcyon
·
Fritid Min man fyller snart 40år. Tanken är att han ska få ett interrailkort så att vi kan tågluffa genom Europa. Vi ska till Belgien och...
Svar
5
· Visningar
311
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp