Vad Görs? Del CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oöverstigligt trött idag, plus träningsvärk överallt. Men ska snart släpa mig ut till djuren och bädda och mata lite. Sen hämta barn och hoppas att han mest är trött och sugen på soffhäng 🙈
 
Planerar lite "inskolning" av ny kollega. Blir matt i hjärnan av att ens tänka på hur det blir på måndag. Just det här att man ska förklara saker, och speciellt att man ska förklara helt korkade saker som inte riktigt har någon vettig förklaring/mening. :cautious:
 
Stått ute i regnet och vattnat hästarna, kollat så de har foder så de klarar sig och beställt hem mer i morgon bitti så förhoppningsvis kommer det på morgonen innan jag ska sova. Stängt åt hönsen som var kloka nog att gå in när det började regna mer, tagit in två blöta hundar och höll själv på att slå två vurpor hemma i leran men klarade mig. Nu försöka vila lite innan jag ska åka till jobbet och handla på vägen. :meh:
 
På jobbet fortfarande. Har just varit i huset till alla kylskåp och frysar (efter drygt ett år/halvt år av icke slängda varor) och slängt alla omärkta varor. Det blev inte så farligt som jag hade fruktat det, det var värst i kyl-/frysskåpen närmast matsalen :D Men det blev fulla sopsäckar!
Jag avundas dock inte städarna som ska städa ur dem på måndag .... :cautious::nailbiting::yuck:
 
Blev ingen träning med kollegan. Mötet drog ut på tiden och sen behövde jag vara hemma igen tills dottern kom med bussen. Ska jobba lite till sen ska vi hämta yngsta dottern och svänga om affären och köpa fredagsgodis och hämta ut paket. Har beställt sådana avtagbara snösulor till hästarna. Aldrig testat innan så vi får väl se om det funkar i en övergångsperiod :D
 
På jobbet fortfarande. Har just varit i huset till alla kylskåp och frysar (efter drygt ett år/halvt år av icke slängda varor) och slängt alla omärkta varor. Det blev inte så farligt som jag hade fruktat det, det var värst i kyl-/frysskåpen närmast matsalen :D Men det blev fulla sopsäckar!
Jag avundas dock inte städarna som ska städa ur dem på måndag .... :cautious::nailbiting::yuck:
Och däääär kom det en sur "kund" som klagade över sin påse med sina nyköpta varor.

Tja, lappen har suttit där sen i måndags.
Där det står att varorna ska vara uppmärkta med NAMN.
Och vilken tid vi går igenom varorna.
Och att de omärkta SLÄNGS.

:meh:
 
Så, nu har jag bakat bröd för de närmaste veckorna. Kanske ska jag mangla någa lakan trots allt.

Snöandet har övergått till kraftigt snöfall. Men eftersom det är plus så blir det inte så många cm på marken. Mao helt onödigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag har snöat in på lakrits-te och dricker Pukkas Liqurice-Cinnamon. Det är gott men jag skulle vilja hitta ett mer mer lakrissmak. Nån...
Svar
11
· Visningar
487
Senast: Kratus
·
Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 038
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
696
Senast: Halcyon
·
Fritid Min man fyller snart 40år. Tanken är att han ska få ett interrailkort så att vi kan tågluffa genom Europa. Vi ska till Belgien och...
Svar
5
· Visningar
311
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp