Vad Görs? Del CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
I dag blev jag ombedd att ta en ny rutt i bussbolaget. De vill att jag ska kora en "short bus" vilket innebar att det ar en liten skolbuss som fraktar handikappade eller "behavioral challenged" elever. Da jag inte riktigt gillar att kora 50+ elever at gangen (sarskilt tonaringar :banghead:) sa blir det nog sa. Vi far se. Jag tanker nog fa lite mer betalt for att kora de allra mest utsatta (som ocksa "utsatter" omgivningen for en hel massa :cautious:) tror jag. Forhandlingar pagar.:p
 
Vaknade till liv vid 19:30 och var hungrig! :arghh:

Klev upp, gick på toaletten och kissade en mindre flod. :o
Letade reda på några kex i vardagsrummet och tog ett halvt glas vin, fortfarande hungrig. :meh:

Gav katterna mer mat, hällde upp ytterligare ett halvt glas vin och gjorde en macka med gorgonzola. Två par intensiva ögon följde varje rörelse, vana som de är att jag tröttnar och de fått ca en tredjedel var av smörgåsen varje gång senaste dygnen.

Intensivt, uppfordrande stirrande, en satt bredvid mig och stirrade, den andre låg på golvet på helspänn och hukade, beredd att kasta sig över en antydan till att dela med mig. Huvudet sjönk ytterligare, liten svansvift, snabba ögonkast mellan mackan och mig, mackan och mig. Fixerade blickar. Intensiva blickar. Utsvultna blickar. Dallrande nerver. Nu? Nu? Nu? Nu!

Jag tog lejonparten, de fick lite bröd utan ost och sen vill de ut i regnet igen men nu fick de vara inne för natten. Lika äckligt blött i morse när de gick ut men det regnade iaf inte, då. Sitter på jobbet sedan en halvtimme och har nyss ätit en stor macka med salami och ost, utan hungriga blickar från omgivningen. :D
 
Trodde yngsta dottern kunde gå på dagis idag igen för hon var så pass pigg igår och förkylningen verkar det inte bli så mycket av. Men så säger maken förut när vi går upp att han fått gå upp och ge henne Alvedon i natt för att hon har ont i öronen. Jaja, lika bra hon är hemma hela veckan :p Äldsta dottern är ledig från skolan onsdagar men jag åker inte till fritids med henne när den andra ska vara hemma utan då får båda vara hemma idag.

Jag ska passa på att jobba så mycket jag kan tills dom vaknar, hoppas dom tar sovmorgon så får jag är fridfull morgon :D
 
Blev inte mycket sömn inatt heller. Inte så bra.
Min kompis skulle upp vid sju och då sov jag. Vet inte om han försovit sig eller om han redan gått hemifrån. Sovrumsdörren är stängd. Hmm.
 
Jag har mycket dalig erfarenhet av DHL i Sverige. Allt ifran borttappade paket, lamnade till fel address, eller nar kompisen gick in i lagret och letade sjalv efter vart stora vadderade kuvar och han hittade det sondertrampat mitt pa golvet. :rage:
Men det dar tar priset ... och jag undrar om jag ar den enda som funderar pa vem som verkligen "skrev under" forsandelsen.

Hemma efter att kort en hel massa barn till skolan. Det regnar har ocksa, men det innebar att natterna ar betydligt varmare ... men dagarna kallare aven om det inte ar kallt direkt. Runt 15*C ... men vi har haft over 20*C i solen de sista 3 veckorna sa det kanns lite ruggigt. :cautious:
För ett år sedan tappade DHL bort typ 16 stora hösilagebalar för mig.. En stor mängd telefonsamtal från mig och den som skickat dem ledde bara runt, runt, runt.. En inackordering jag hade visade sig ha en bror som jobbade där, så han gick ut på deras gård och hittade balarna...
Tog 1,5 månad att få leverans!!
 
Idag är inte en bra dag. Trött som skräp och massor att ta tag i. En häst jag haft hand om mkt får jag nu se åka som en ping-pong boll mellan lägsta rangens hästhandlare. Så jävla tragiskt, önskar verkligen folk TÄNKTE EFTER innan de köper billiga hästar från den sortens handlare.. De räddar inte hästar, de gör så att den hästhanteringen fortsätter :rage:
 
Fick ett samtal i morse.
Kusin skitgris vill att jag ska testa mig så han kan se om jag kan donera en njure.
han ringde i går.
Han ringde i morse,
sa något i stilen
om jag inte får en njure så dör jag.
det är nu jag blir så mörk.
höll på säga att han redan var död i mina ögon.
ush, jag vill inte mer.
 
Har haft en bra dag på jobbet!
Var kul att träffa lead singern igen efter ca 2.5 år sedan senast. Med sitt nya 'crew'! Hade en kul fm ritt.

Sedan på em var ingen bokad så vi hade god tid att ta hand om 4-5 hästar som behöver lite extra omvårdnad till och från av olika anledningar
 
Fick ett samtal i morse.
Kusin skitgris vill att jag ska testa mig så han kan se om jag kan donera en njure.
han ringde i går.
Han ringde i morse,
sa något i stilen
om jag inte får en njure så dör jag.
det är nu jag blir så mörk.
höll på säga att han redan var död i mina ögon.
ush, jag vill inte mer.
Men herrejisses.... står ni nära varandra?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag har snöat in på lakrits-te och dricker Pukkas Liqurice-Cinnamon. Det är gott men jag skulle vilja hitta ett mer mer lakrissmak. Nån...
Svar
11
· Visningar
497
Senast: Kratus
·
Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 245
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
719
Senast: Halcyon
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
516
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp