Vad Görs? Del CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag och alla djuren fått mat. Bara hästarna kvar sen.
 

Bifogade filer

  • 56DD0218-5BF8-4F3C-9A16-1450B58804DC.jpeg
    56DD0218-5BF8-4F3C-9A16-1450B58804DC.jpeg
    362,1 KB · Visningar: 25
Sitter och funderar. Är Storytel värt pengarna?
Jag lyssnar mycket på ljudböcker. Främst på engelska (tycker bättre om det av nån anledning).
Storytel är mest på svenska va?

Gillar inte audible sen de debiterade mig tre månader efter att jag sagt upp mitt konto..
Jag lyssnar 50/50 engelska svenska, har storytel och är nöjd
 
Har fått hjälp
Jag har liksom inget av värde kvar att sälja.
Förutom ett par guldörhängen som kanske är värda 100 spänn.
Jag kan ju inte ens skänka bort det jag har haha
Det har blivit så här pga tandläkarkostnader och annat.
Men från och med denna månad hoppas jag att jag ligger i fas igen, bara inget händer
Okej, vad bra att det löste sig. Säg till om du vill sälja dina marsvin :rofl: Är min barndomsdröm att ha marsvin :D
 
Jag var nöjd lite för tidigt :cautious: Det var helt plötsligt en intagen som ville nöjdförklara sig och det medför givetvis lite arbete. Nu är dock det mesta klart och jag väntar med strafftiden till imorgon. (Det är dessutom en klurig strafftid så det är definitivt bäst om vi är två stycken som tittar på det.)
Vad menas med nöjdförklara? När görs det?
 
Har duschat och smort in mig med luktagott-lotion. Skulle vilja bädda rent också men orkar inte :arghh:
Ser Go’kväll.
Kl 20 börjar en ny säsong av Arvinge Okänd :up:
 
Hemma efter morgonkorningen igen. Min chef vill verkligen att jag tar over en liten buss ... med tva rullstolar, tva "non verbal" elever, en dov elev och en down syndrom kille. Jag har tillrackligt med utbildning i "special ed" for att hon ska formligen draggla over mojligheten att satta mig i den forarstolen. :p
 
Lite komiskt att adressändring tar 498 kr för att utföra tjänsten eftersändning av post men eftersom jag flyttar från en c/o-adress kan de inte garantera att all min post blir eftersänd. Idioti kan jag tycka...😏.
 
Vad menas med nöjdförklara? När görs det?

När man får en dom från tings- eller hovrätten blir man först delgiven domen. Därefter kan man välja att nöjdförklara sig på fängelsestraff och ev. utvisning. Det kan ske tidigast två dagar efter delgivning av dom och sedan fram till precis före en eventuell överrättsdom.

Gör man inte det, och ingen part heller överklagar, så vinner domen laga kraft och blir verkställbar när tiden för överklagande gått ut. (Tre veckor på dom från tingsrätten och fyra veckor på dom från hovrätten.)

När någon nöjdförklarat sig så görs ett strafftidsbeslut och ett placeringsunderlag. Undantag från det sistnämnda är om det gäller någon som ska placeras på riksmottagningen för då skriver man ett särskilt underlag dit. (Fyra år eller mer för män och två år eller mer för kvinnor.)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag har snöat in på lakrits-te och dricker Pukkas Liqurice-Cinnamon. Det är gott men jag skulle vilja hitta ett mer mer lakrissmak. Nån...
Svar
11
· Visningar
499
Senast: Kratus
·
Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 246
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
720
Senast: Halcyon
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
516
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp