Vad Görs? Del CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det finns massor med verkstäder men de flesta säger nej när jag ringer och frågar om service. Alternativt att de vill ha bilen i två tre dagar.. Utan lånebil. Sen finns det en del hemmafifflare men vi vill ha serviceboken ordentlig ifylld och helst av auktoriserad verkstad.
Är det så uselt utbud på verkstäder i Småland? 😳 Vi lämnar visserligen våran på Volvo men det har hänt en gång att de har behållit bilen över natten och då var det ett misstag av mekanikern som orsakade det och han tog omgående fram en hyrbil utan extra kostnad för oss. Annars så blir jag erbjuden lånebil men tackar alltid nej.

Jag gillar vår "personliga tekniker" jag har svängt in där ett par gånger om smågrejer som han fixar, sist behövde jag motorolja och boka tid för hjulinställningarna. Han fixade en tid en vecka senare eftersom jag sa att det inte var någon brådska, hämtade olja och följde med mig ut och fyllde på oljan åt mig. :)
 
Tävlingar genomförda utan några missöden, men jag är helt slut. Fick dock snusa bebis sista timmarna så då kändes livet bättre. Lilla godingen tycker bäst om när det rör sig son hen fick hänga med mig när jag flängde runt. ❤ Förädrarna var glada för avlastning så de skötte mycket av mitt jobb! ;)
 
Råkade komma in på Stockholm international horse show från 2007 på Equipe-appen. Det här med att jag han tänka "jasså är hon tillbaka?", "nämen va kul att den startar" innan jag insåg att Jan Brink skulle starta på Briar :o:eek:
Sökte nu om på SWEDEN international horse show istället ^^
 
Måndag igen. Helgen fick för snabbt! Djuren utfodrade och jag äter frukost nu. Snart väcka barn.

Undrar dock vart ens katten är. Såg henne inte på hela dagen igår och hon brukar hålla sig runt gården:( Hoppas hon dyker upp under dagen.
 
Är det så uselt utbud på verkstäder i Småland? 😳 Vi lämnar visserligen våran på Volvo men det har hänt en gång att de har behållit bilen över natten och då var det ett misstag av mekanikern som orsakade det och han tog omgående fram en hyrbil utan extra kostnad för oss. Annars så blir jag erbjuden lånebil men tackar alltid nej.

Jag gillar vår "personliga tekniker" jag har svängt in där ett par gånger om smågrejer som han fixar, sist behövde jag motorolja och boka tid för hjulinställningarna. Han fixade en tid en vecka senare eftersom jag sa att det inte var någon brådska, hämtade olja och följde med mig ut och fyllde på oljan åt mig. :)

Det finns verkstäder men ingen som tar emot (inom vettigt avstånd).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag har snöat in på lakrits-te och dricker Pukkas Liqurice-Cinnamon. Det är gott men jag skulle vilja hitta ett mer mer lakrissmak. Nån...
Svar
11
· Visningar
487
Senast: Kratus
·
Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 040
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
696
Senast: Halcyon
·
Fritid Min man fyller snart 40år. Tanken är att han ska få ett interrailkort så att vi kan tågluffa genom Europa. Vi ska till Belgien och...
Svar
5
· Visningar
311
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp