Vad Görs? Del CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men ... du vill ju att dina kompisar hanger med nar du vill gora saker ... da behover du kanske stalla upp nar de vill ha sallskap? :confused:
Jag har ställt upp för henne ett oräkneligt antal gånger förut, men får sällan något tillbaka. Det börjar kännas lite snedfördelat. Exempelvis tog det ett par månader innan jag fick hjälp att bära ner en garderob från övervåningen, trots att hon passerar här när hon åker till och från sitt jobb.

Att hon frågar mig nu om jag vill hänga med beror mest på att hon vill ha hjälp med lastningen av hästen. Jag har hjälpt till förr men börjar nu bli lite avig. Det börjar kännas som om hon utnyttjar mig.

Jag tänker att @hastflicka har en poäng att det är fint att göra saker för sina vänner. Däremot så tycker jag inte att det ska gå ut över din ekonomi. Kan ni samåka? Kan hon hämta upp dig på vägen - eller efter en liten omväg?
Nej, det går nog inte. Jag tror att hon inte jobbar idag och då har hon inte vägarna förbi. Hon bor vid stallet och det är nästan två mil bort.
 
Sitter på tåget på väg mot Nyköping och konferens. Egentligen hade jag hellre stannat kvar hemma och dragit täcket över huvudet pga mycket ångest de senaste dagarna, men jag vet att jag brukar må så mycket bättre och få mer energi och inspiration om jag faktiskt ger mig iväg på såna här saker!
 
Ändrade planer. Skolan ringde och dottern var inge pigg, fick åka och hämta henne och bädda ner henne i soffan. Ridturen jag planerat ta på lunchrasten för alltså förpassas till ikväll i mörkret istället :p
 
Att vara samordnare?
absolut, det är fruktansvärt. Avundas ej tjejen som har det i vanliga fall. Hoppar tack och lov bara in någon gång i månaden.
Japp, samordnare inom personlig assistent. Folk kunde ringa vid tre på natten och säga att de inte kunde jobba kl sju på morgonen. Hur ska jag kunna hitta en vikarie då liksom..?
 
Japp, samordnare inom personlig assistent. Folk kunde ringa vid tre på natten och säga att de inte kunde jobba kl sju på morgonen. Hur ska jag kunna hitta en vikarie då liksom..?
Ja, så hade vi också det när jag var personlig assistent. Fast då var det ingen som var samordnare utan den som tog emot sjukanmälningen (=den som jobbade) fick lösa det. Jäkla skitjobb.
 
Hittade just ett höstrå i håret. Går visst in för hillbilly-chic även om jag inte hade leriga byxor idag.

Nagellacket sitter kvar på väggen i badrummet, enligt golvläggande svågern var det en dålig ide med aceton på våtrumsmattan. Vet inte vad jag ska göra riktigt. Mer än att något behöver göras om jag inte vill ha blodröda stänk och smet på väggen.
 
Jag tänker att @hastflicka har en poäng att det är fint att göra saker för sina vänner. Däremot så tycker jag inte att det ska gå ut över din ekonomi. Kan ni samåka? Kan hon hämta upp dig på vägen - eller efter en liten omväg?
Det visade sig att hon jobbar idag och därmed passerar här på hemvägen så jag frågade om hon kunde plocka upp mig och sen skjutsa hem mig efteråt. Då fick jag till svar att hon fixar allt själv (så hon behövde inte min hjälp).
 
Själv avskyr jag att gå med sällskap på museer, och sällskapet brukar tröttna på mig ganska snabbt.

MVH Blivande museiintendenten som måste läsa ALLA skyltar och analysera om utställningen är bra eller ej..:o:D

Jag är likadan, jag måste också läsa ALLA skyltar. Utan undantag! (Jag läser till och med igenom städlistorna på toaletterna, typ när det var städat sist och vad som gjordes...)

Min bästa vän skummar bara igenom och tittar snabbt på föremålet innan han drar vidare till nästa.
När vi var i Ryssland tidigare i år gick vi på ett flertal muséer. Där var det inga problem att gå i samma tempo, det fanns nämligen inte en enda skylt i utställningen som var på engelska utan allt var skrivet med det kyrilliska alfabetet 😂
Det var förvisso intressant ändå men vi fick ständigt gissa vad vi såg i montrarna.
 
Absolut. Men när det händer upprepade gånger med samma person känns det sådär.

Har ärligt talat hellre folk som sjukskriver sig så än som kommer till jobbet sjuka. Inte min plats att fundera på varför/om folk är sjuka. Tycker det är ett ganska pissigt beteende att hålla på och göra så.
 
Japp, samordnare inom personlig assistent. Folk kunde ringa vid tre på natten och säga att de inte kunde jobba kl sju på morgonen. Hur ska jag kunna hitta en vikarie då liksom..?
Ja, så hade vi också det när jag var personlig assistent. Fast då var det ingen som var samordnare utan den som tog emot sjukanmälningen (=den som jobbade) fick lösa det. Jäkla skitjobb.

Det har jag också gjort. Jobbat som samordnare inom personlig assistans alltså. Fattar inte hur arbetsgivarna kan blunda så extremt för hur kassa arbetsförhållanden det är :meh:
 
Hittade just ett höstrå i håret. Går visst in för hillbilly-chic även om jag inte hade leriga byxor idag.

Nagellacket sitter kvar på väggen i badrummet, enligt golvläggande svågern var det en dålig ide med aceton på våtrumsmattan. Vet inte vad jag ska göra riktigt. Mer än att något behöver göras om jag inte vill ha blodröda stänk och smet på väggen.

Läste först att du hittade ett hårstrå i håret. Var tvungen att läsa flera gånger. Ska det inte vara hårstrån i håret eller vad menas :confused:

Sen såg jag vad du faktiskt skrivit :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag har snöat in på lakrits-te och dricker Pukkas Liqurice-Cinnamon. Det är gott men jag skulle vilja hitta ett mer mer lakrissmak. Nån...
Svar
11
· Visningar
487
Senast: Kratus
·
Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 037
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
696
Senast: Halcyon
·
Fritid Min man fyller snart 40år. Tanken är att han ska få ett interrailkort så att vi kan tågluffa genom Europa. Vi ska till Belgien och...
Svar
5
· Visningar
311
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp