Vad gör du nu då? Del LXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det skulle jag vilja se dem göra! :devil::rofl::rofl::rofl: Om någon av dem sa till om att de ville ha (och skulle använda den!) en kjol så skulle de väl få en. Men jag vet inte om någon skulle överleva synen :rofl:
Men ja, de två är de enda alternativen. Så långt jag sett iallafall.
Den karl som sätter på sig en kjol på jobbet kommer med i tidningen. Det hände för några år sedan.
 
Har varit en dramatisk dag, där vi fått en ilsken mcförare efter oss som gapat och hotat oss, varit nära att hamna i diket och fått besked att saker var som vi trodde, fast värre :down:
 
På tal om jobb så känner jag mig lite elak... Idag slarvade en kollega rätt rejält. Det slarvet gjorde att jag fick en betydligt struligare arbetsdag och att vissa saker inte gick att göra alls utan får vänta till en annan dag. När chefen sedan frågade om det gått bra så svarade jag ärligt, att det gått bra men varit trassligt just pga slarvet från kollegan. Chefen blev såklart inte nöjd.

Jag känner mig elak eftersom kollegan är en som anses duktig, som har jobbat där något år osv. Samtidigt känner jag att jag måste vara ärlig med sådant, för det är ju inte bra om jag själv framstår som sämre än jag är, framförallt inte nu när jag är ny och fortfarande lätt att kicka ut.

Så ja... nu äter jag glass och försöker tänka på annat. Och när jag träffar kollegan imorgon så ska jag försöka prata lite om det här, om det verkar som en lämplig sak att göra. Det känns ju onekligen bäst att prata direkt med kollegan istället för med chefen.
 
Även jag är en av dom som lider i värmen i arbetskläderna... Helsvarta kläder, skyddshjälm, skyddsglasögon, svarta skor med stålhätta och så såna där blå tossor på... Och där jag är och städar är det som i ett växthus, ingen ventilation/fläkt/ac och det är takfönster :wtf:
 
Även jag är en av dom som lider i värmen i arbetskläderna... Helsvarta kläder, skyddshjälm, skyddsglasögon, svarta skor med stålhätta och så såna där blå tossor på... Och där jag är och städar är det som i ett växthus, ingen ventilation/fläkt/ac och det är takfönster :wtf:
:eek::eek::eek:
Det där låter som att det tar priset!
 
:eek::eek::eek:
Det där låter som att det tar priset!
Mmm, bara jag kommer in på det området så blir jag helt klibbig av svett, utan att ens ta ett steg... Kläderna/skorna är ju alltid varma, men i kombination med hjälm glasögon och tossor blir det olidligt... Personalen som jobbar där klagar också, men dom har vita kläder och behöver inte ha hjälm, glasögon eller tossor (deras skor är för det området bara, jag har bett om egna såna skor för att slippa tossorna...) plus att dom har såna bordsfläktar på varje arbetsplats :meh:
 
På tal om jobb så känner jag mig lite elak... Idag slarvade en kollega rätt rejält. Det slarvet gjorde att jag fick en betydligt struligare arbetsdag och att vissa saker inte gick att göra alls utan får vänta till en annan dag. När chefen sedan frågade om det gått bra så svarade jag ärligt, att det gått bra men varit trassligt just pga slarvet från kollegan. Chefen blev såklart inte nöjd.

Jag känner mig elak eftersom kollegan är en som anses duktig, som har jobbat där något år osv. Samtidigt känner jag att jag måste vara ärlig med sådant, för det är ju inte bra om jag själv framstår som sämre än jag är, framförallt inte nu när jag är ny och fortfarande lätt att kicka ut.

Så ja... nu äter jag glass och försöker tänka på annat. Och när jag träffar kollegan imorgon så ska jag försöka prata lite om det här, om det verkar som en lämplig sak att göra. Det känns ju onekligen bäst att prata direkt med kollegan istället för med chefen.
Du svarade ärligt, det behöver du inte känna dåligt samvete för :heart
Och så vill jag säga att det sista känns ju lämpligt ja, men inte något jag skulle ha tillräckligt med mod för :o
 
Hur länge tar det området? :nailbiting:
Ca 2.5 - 3 timmar enligt mig, enligt chefen 1.5-2 :grin: har ytterligare ett område med samma "utstyrsel" men där är det snäppet bättre, inte lika många takfönster men förbannat varmt ändå, där tar det också ca 3 timmar om jag får säga mitt, enligt chefen hälften av tiden :meh: så tja, lite stress adderat på det hela gör det ännu mer toppen :up:
 
Du svarade ärligt, det behöver du inte känna dåligt samvete för :heart
Och så vill jag säga att det sista känns ju lämpligt ja, men inte något jag skulle ha tillräckligt med mod för :o
Med tanke på att vi jobbar tillsammans, kollegan och jag, så känns det som om jag måste prata om det. Behöver inte ta det i så allvarlig ton, men åtminstone nämna slarvet känns nödvändigt. Annars riskerar det att bli att vi jobbar tillsammans flera gånger framöver och plötsligt får kollegan höra från chefen att det slarvats. Då skulle det vara övertydligt att jag pratat om det, utan att nämna det för kollegan och skulle jag verkligen känna mig som en skitsnackande idiot.
 
Ca 2.5 - 3 timmar enligt mig, enligt chefen 1.5-2 :grin: har ytterligare ett område med samma "utstyrsel" men där är det snäppet bättre, inte lika många takfönster men förbannat varmt ändå, där tar det också ca 3 timmar om jag får säga mitt, enligt chefen hälften av tiden :meh: så tja, lite stress adderat på det hela gör det ännu mer toppen :up:
Låter inte som något toppenjobb direkt :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
7 413
Tjatter Finns det några kedjor där personalen kan göra 20tals make up? Typ Kicks, Lyxx etc? Ev att det blir något sådant partaj framöver och jag...
Svar
0
· Visningar
179
Senast: Rie
·
Svar
1 252
· Visningar
128 376
Senast: Bison
·
IT & mobiler Finns det någonstans i datorn där man kan ändra så att vid radbyte de små bokstäverna fortsätter automatiskt? Inte ändrar till stor...
Svar
6
· Visningar
288
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp