Vad gör du nu då? Del LXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Samma här men det är nog 6m.
Nu har dom tänkt flytta vägen så den blir 15 meter bort men vi överklagar så mycket vi orkar .Nu senast till regeringsrätten och vi vill ha den efter gamla järnvägsbanken då kommer den 200 meter bort så kan vi bybor använda gamla vägen till byväg så vi slipper trängas med pelikanerna.Men problemet efter järnvägen växer det blommor och dom kan man inte gräva bort
 
Var och handlade, köpte hem två olika sorters Proviva utan socker, hallon/björnbär och hallon/granatäpple. Spännande. Dessutom mer yoghurt så det blir mer tsatsiki och en baguette så jag slipper laga mat idag. Plus körsbärstomater (min verkliga last) och knipplök. Och lite mer lättdrycker. Ja just det! Två påsar frysta jordgubbar. Perfekt när man får glasssug. :d
 
Mamma kom över en sväng för att passa barnen medan jag var i stallet, har tvättat klart och stoppat in tvätten i garderoberna, målat en omgång till på sandlådan och slappar nu i soffan med lite choklad :p Sambon kommer hem imorgon bitti och är ledig med barnen.
 
Usch, var ute och gick en sväng nyss. Stod en bil med blinkande ljus intill älvkanten med massa folk runt sig, ska tydligen inkommit ett drunkningslarm runt 21 och de sökte efter personen :(
 
Nej, du behöver inte alls prata med kollegan. Du gjorde som du skulle och tog det med chefen (utan skitsnack, bara fakta) och sedan är det bara att släppa det. Det är exakt sådant där chefen har betalt för att sköta.

Jag hamnade i en riktigt hårig situation i vintras (som ny och de andra var väldigt mycket mer seniora än mig). Jag mådde illa någon dag, pratade med kompisar om hur jag skulle göra och gick sedan till chefen (trots att jag mycket väl kunde blivit av med jobbet för att anses som "jobbig"). Chefen tog det på rätt sätt och uppskattade att jag vände mig dit direkt. Jag har inte sagt ett ord till kollegorna, det var inte min sak att hantera det.

Det är givetvis upp till dig men jag hade inte tagit upp det med kollegan. Om kollegan själv tar upp det hade jag bara sagt att chefen frågade hur det gick och att jag var tvungen att vara ärlig mot hen.
Hm... du har nog rätt. Det låter väldigt klokt när du skriver sådär... Chefen verkar dessutom vara en mycket bra chef på alla sätt och vis. Det lär inte heller vara första gången som det blir lite tokigt på jobbet. Senast i måndags hade vi morgonmöte där det diskuterades mycket kring hur vi ska göra för att faktiskt underlätta för varandra på jobbet. Det kändes bra.
 
Brevbäraren här kan inte heller läsa. Får ofta fel post. Senast idag. Riktigt slarv. Eller bara synfel :meh:
Är det någon som skrivit fel (ditt) lägenhetsnummer till sin adress eller har ni extremt lika efternamn? Om du ofta får fel post så kan du ju höra av dig till de som delar ut posten och påpeka det, så får de kolla över sina rutiner och se om det är något som gör att det blir fel hos just dig.
 
Nu blev det plötsligt så pass svalt ute att jag stängde ett av vädringsfönsterna. Katten har gått och lagt sig i vardagsrummet där det är varmare efter idoga försök att förklara varför det är nödvändigt med ännu mer torrisar.

Jag önskar bara att kattslav var lika hård mot sig själv som mot katten vad gäller mat och diet. :meh:
 
Usch, var ute och gick en sväng nyss. Stod en bil med blinkande ljus intill älvkanten med massa folk runt sig, ska tydligen inkommit ett drunkningslarm runt 21 och de sökte efter personen :(

@dobbis Nu flyger verkligen en helikopter lågt här! Men jag antar att den söker efter personen som är saknad. Det är förhoppningsvis inte vad som händer runt ditt boende stup i kvarten ;)
 
Är det någon som skrivit fel (ditt) lägenhetsnummer till sin adress eller har ni extremt lika efternamn? Om du ofta får fel post så kan du ju höra av dig till de som delar ut posten och påpeka det, så får de kolla över sina rutiner och se om det är något som gör att det blir fel hos just dig.
Hos mig är dom jävliga duktiga. Posten som är adresserad till mitt jobb med mitt namn på kommer hem till mig :cautious:

Nog för att jag bara bor 10 minuters gångväg från kontoret men varken gata eller postnummer stämmer ....

Nej det är bara extremt slarviga brevbärare. De läser uppenbarligen inte posten.
Jag har fått från olika personer. Ofta slutar det med samma siffror. Och samma postnummer. Annars är det alla möjliga adresser och namn.
 
Jag har en cavalier nu. Hade gärna valt samma ras igen men min är ett måndagsexemplar som så många andra inom rasen så jag kikar på annat. Vill ha en sundare ras.
Kikade lite på cavalier innan jag bestämde mig för mittel, mycket tråkigt med hälsan :(. Men det bästa med mittlar är att man kan använda dem till så mycket! Pappan till min tik har t.ex titlar i rallylydnad. Själva ska vi satsa på agility och ev nosework :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
4 594
Tjatter Finns det några kedjor där personalen kan göra 20tals make up? Typ Kicks, Lyxx etc? Ev att det blir något sådant partaj framöver och jag...
Svar
0
· Visningar
171
Senast: Rie
·
Svar
1 124
· Visningar
112 996
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag har precis börjat ta ut min Allmänna pension. Har tyvärr ingen tjänstepension. Men jag kommer att fortsätta jobba - frilanskontrakt...
Svar
2
· Visningar
428
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp