Vad gör du nu då? Del LXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så sabla hungrig! Hoppade över middag idag pga extremt ont i skallen. Trodde att jag skulle klara mig utan smärtlindring till lunch men det gick åt pipan och suget efter mat då var inget vidare.
 
På tal om jobb så känner jag mig lite elak... Idag slarvade en kollega rätt rejält. Det slarvet gjorde att jag fick en betydligt struligare arbetsdag och att vissa saker inte gick att göra alls utan får vänta till en annan dag. När chefen sedan frågade om det gått bra så svarade jag ärligt, att det gått bra men varit trassligt just pga slarvet från kollegan. Chefen blev såklart inte nöjd.

Jag känner mig elak eftersom kollegan är en som anses duktig, som har jobbat där något år osv. Samtidigt känner jag att jag måste vara ärlig med sådant, för det är ju inte bra om jag själv framstår som sämre än jag är, framförallt inte nu när jag är ny och fortfarande lätt att kicka ut.

Så ja... nu äter jag glass och försöker tänka på annat. Och när jag träffar kollegan imorgon så ska jag försöka prata lite om det här, om det verkar som en lämplig sak att göra. Det känns ju onekligen bäst att prata direkt med kollegan istället för med chefen.

Nej, du behöver inte alls prata med kollegan. Du gjorde som du skulle och tog det med chefen (utan skitsnack, bara fakta) och sedan är det bara att släppa det. Det är exakt sådant där chefen har betalt för att sköta.

Jag hamnade i en riktigt hårig situation i vintras (som ny och de andra var väldigt mycket mer seniora än mig). Jag mådde illa någon dag, pratade med kompisar om hur jag skulle göra och gick sedan till chefen (trots att jag mycket väl kunde blivit av med jobbet för att anses som "jobbig"). Chefen tog det på rätt sätt och uppskattade att jag vände mig dit direkt. Jag har inte sagt ett ord till kollegorna, det var inte min sak att hantera det.

Det är givetvis upp till dig men jag hade inte tagit upp det med kollegan. Om kollegan själv tar upp det hade jag bara sagt att chefen frågade hur det gick och att jag var tvungen att vara ärlig mot hen.
 
Tog ett svalkande dopp i poolen ( hatar att bada ) men det kändes nödvändigt efter denna hetta!

Ingen av oss orkade laga mat idag så det blev en kebabtallrik till middag :d

Mår så jävla illa bara men får behålla maten. Min arbetsledare på saneringen ringde och tröstade mig med att jag förmoligen mår bra imorgon.

Just nu känns det som en tröst i helvetet mem jag uppskattar omtanken oerhört mycket! Våran arbetstid är trots allt över och personen ringde mig ändå.
 
Min själ är hemma :love:

30830499_1991441190897886_4444949465236766720_n.jpg

Oviksfjällen.
 
Egentligen handlar det om var hon ska gå i skolan.
När vi separerade valde hennes pappa att bosätta sig såpass långt bort att det med tanke på skolan inte är möjligt att bo varannan vecka.
I höstas kom vi i tingsrätten överens om en tillfällig lösning: boende hos mig, två av tre helger (fredag-tisdag) hos honom.
Därefter har det gjorts en utredning genom familjerätten.
Idag har vi varit på huvudförhandling och tingsrätten ska meddela dom om fyra veckor.
Ah ok. Vad dumt att den som flyttar iväg och egentligen då ställer till inte bara får anpassa sig.
Eftersom du bor kvar borde ju hon få bo mestadels hos dig för att det ska bli så enkelt med skolgång som möjligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
4 585
Tjatter Finns det några kedjor där personalen kan göra 20tals make up? Typ Kicks, Lyxx etc? Ev att det blir något sådant partaj framöver och jag...
Svar
0
· Visningar
170
Senast: Rie
·
Svar
1 121
· Visningar
112 120
Senast: Yeah but
·
Juridik & Ekonomi Jag har precis börjat ta ut min Allmänna pension. Har tyvärr ingen tjänstepension. Men jag kommer att fortsätta jobba - frilanskontrakt...
Svar
2
· Visningar
422
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp