Vad gör man med en sån här yta?

Tassetass

Trådstartare
Vi har en dum bänkfnutt som jag inte vet vad vi ska göra med. Den är bredvid kyl/frys, på motstående sida från diskbänken. Har provat att ha exempelvis brödrosten där, men det var ingen hit. Man kan förstås ha en lampa och en blomma där, men tänkte att det kanske finns något bra användningsområde jag inte tänkt på.

Hilfe!
 

Bifogade filer

  • D0708F71-0309-42D9-86C2-A5C3EF6B279E.jpeg
    D0708F71-0309-42D9-86C2-A5C3EF6B279E.jpeg
    192,5 KB · Visningar: 478
Vi har en dum bänkfnutt som jag inte vet vad vi ska göra med. Den är bredvid kyl/frys, på motstående sida från diskbänken. Har provat att ha exempelvis brödrosten där, men det var ingen hit. Man kan förstås ha en lampa och en blomma där, men tänkte att det kanske finns något bra användningsområde jag inte tänkt på.

Hilfe!

Korg/låda med kokböcker eller liknande. Frukt- eller grönsaksskål. Färska örter med växtbelysning över. Krus för slevar m.m. Ljusstakar.
 
Vi har en dum bänkfnutt som jag inte vet vad vi ska göra med. Den är bredvid kyl/frys, på motstående sida från diskbänken. Har provat att ha exempelvis brödrosten där, men det var ingen hit. Man kan förstås ha en lampa och en blomma där, men tänkte att det kanske finns något bra användningsområde jag inte tänkt på.

Hilfe!
Kaffebryggaren?
 
Jag tänker också att den är tänkt för en kaffebryggare/kapselmaskin. Det kan också vara en plats för ett surfplatteställ och en surfplatta för när man lagar mat utifrån recept på nätet. En sån yta saknar jag och kommer bygga in i vårt kommande kök.

Jag hade satt min nespressomaskin där men om den inte funnits hade jag nog försökt hålla bänken fri och satt lite hyllplan ovanför, typ en låg pilasterhylla, med plats för lite fina burkar.
 
Jag har min riskokare och vattenkokare på en liknande yta. Båda används rätt frekvent och jag är lat och tycker det är skönt att slippa plocka dem fram och tillbaka.
 
Vi har en dum bänkfnutt som jag inte vet vad vi ska göra med. Den är bredvid kyl/frys, på motstående sida från diskbänken. Har provat att ha exempelvis brödrosten där, men det var ingen hit. Man kan förstås ha en lampa och en blomma där, men tänkte att det kanske finns något bra användningsområde jag inte tänkt på.

Hilfe!
Åt vilket håll öppnas kylen/frysen? Den där ytan kan vara tänkt som avlastningsyta för kyl/frys (när man handlat eller plockar ut flera saker ur kylen), men om de öppnas åt andra hållet är den ju värdelös för det ändamålet. Svårt att säga vad den ursprungligen var tänkt som utan att se hela köksplanen.
 
Jag tänker också att den är tänkt för en kaffebryggare/kapselmaskin. Det kan också vara en plats för ett surfplatteställ och en surfplatta för när man lagar mat utifrån recept på nätet. En sån yta saknar jag och kommer bygga in i vårt kommande kök.

Jag hade satt min nespressomaskin där men om den inte funnits hade jag nog försökt hålla bänken fri och satt lite hyllplan ovanför, typ en låg pilasterhylla, med plats för lite fina burkar.

Hyllplan var ingen dum idé. Det måste googlas!
 
Åt vilket håll öppnas kylen/frysen? Den där ytan kan vara tänkt som avlastningsyta för kyl/frys (när man handlat eller plockar ut flera saker ur kylen), men om de öppnas åt andra hållet är den ju värdelös för det ändamålet. Svårt att säga vad den ursprungligen var tänkt som utan att se hela köksplanen.

Kylen öppnas åt fel håll, förstås. :p

Jag ska leta fram en bild på hela köket, så ni får se hur det ser ut.

Det sitter ju ett nätverksuttag där så tanken är nog att man ska ha telefonen där, eller montera en tv i hörnet ovanför.
 
Men det är ju en perfekt yta att ställa saker på när man ska ta ut och in i kylskåpet. Använder ni den inte till det?

Den är på fel sida för det, och det finns en bättre yta för det precis bakom ryggen på en när man är i kyl/frys och rotar.
 
Så här ser köket ut. Det är alltså bänkfnutten till vänster om kyl/frys som är problemet.
 

Bifogade filer

  • 5A2EA269-F39A-4E74-B244-94438FCFE814.jpeg
    5A2EA269-F39A-4E74-B244-94438FCFE814.jpeg
    207,2 KB · Visningar: 419
Vilken skum bänkfnutt! :laugh: Om inte brödrost eller vattenkokare funkar så hade jag nog satt mina kokböcker där tillsammans med en väst, och satt någon bild ovanför.
Vet inte om jag hade satt upp hyllor där, dels då ni redan har en stor hyllsektion, dels för att jag inte hade orkat flytta ut kylen för att kunna borra utan att göra ventilatinshål i kylen :angel:
 
Vilken skum bänkfnutt! :laugh: Om inte brödrost eller vattenkokare funkar så hade jag nog satt mina kokböcker där tillsammans med en väst, och satt någon bild ovanför.
Vet inte om jag hade satt upp hyllor där, dels då ni redan har en stor hyllsektion, dels för att jag inte hade orkat flytta ut kylen för att kunna borra utan att göra ventilatinshål i kylen :angel:

Alltså, den är helt logisk om man tänker sig at telefonen ska stå där. Men vi har ju ingen sån. Vi har provat att ha vår laddstation till mobiler mm där men platsen är liksom lite off (vilket känns konstigt att säga, för det är ju ingen stor lägenhet direkt) så det blir inte naturligt att ha den där.

Du har nog rätt angående hyllorna (om man inte kan hitta några som matchar stringhyllorna, kanske?).
 
Alltså, den är helt logisk om man tänker sig at telefonen ska stå där. Men vi har ju ingen sån. Vi har provat att ha vår laddstation till mobiler mm där men platsen är liksom lite off (vilket känns konstigt att säga, för det är ju ingen stor lägenhet direkt) så det blir inte naturligt att ha den där.

Du har nog rätt angående hyllorna (om man inte kan hitta några som matchar stringhyllorna, kanske?).

Det hade kunnat bli häftigt tror jag!

(och jag menade såklart en växt innan, vet inte om en väst hade sett så häftigt ut :angel:)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 918
Senast: Badger
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 220
Senast: Gunnar
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
771
Senast: Squie
·
Utrustning Jag är rädd för att det inte finns någon bra lösning, men vem vet någon kanske har en bra idé.... Min häst behöver hovskydd i hagen...
Svar
10
· Visningar
620
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp