Vad gör vi? Del CCXV

Status
Stängd för vidare inlägg.

athena_arabians

Trådstartare
Jag tänkte gå en sväng med röjsågen men med tanke på att det är 23 grader i skuggan skjuter jag nog på det ett tag...

_20250616_143349.webp

Kisse har lekt runt med den rena tvätten som mellanlandade i soffan så hon har jobbat hårt idag!

Hemma, plötsligt har det blivit riktig sommar, pust. Men ändå skönt med lite värme innan nästa lågtryck. Ska slänga en massa grejor i grovsopen som är öppen sista torsdagen i månaden. Skönt att bli av med.

Trött och ont i huvudet. Men inte långt kvar nu och jag sitter hemma och jobbar.
Snart börjar ett webbinarie och då ska jag måla naglarna medan jag lyssnar - en lyxig grej man inte kan göra på jobbet :D

Sedan blev jag tokig på huvudvärken för typ en vecka sedan så jag har botoxtid i eftermiddag. Hade tänkt att inte boka botox iom att jag fått igång det där med Migränhjälpen - men jag orkar. inte. mer.:arghh: Speciellt inte med tanke på att jag snart har semester.

Väckning kl 4 i morse av att hönsen lät som att de blev mördade, så jag kastade mig ut i pyjamas och gummistövlar och tänkte att något tu djur tagit sig in. Väl ute möts jag av ett gäng förvånade flickor som blir tvärtysta direkt och glor på mig som om JAG var störningen i DERAS morgon. :cautious: Fortfarande högst oklart vad de gapade om, men inte ett spår av någon oinbjuden gäst iaf. Höns! 🙄

Hade dock tur och lyckades slumra till någon timme till innan sonen vaknade.
Han önskade vandringsäventyr och det säger ju inte jag nej till liksom. Så efter att ha packat ryggsäckarna var det av mot närliggande naturreservat och en slinga vi inte gått innan.
Fantastisk vandring i varierande terräng, mängder av smultron, massor av kantareller, enorma blomsterängar och underbar utsikt över Mälaren. Vi såg en räv med byte, en hel skrälldus med kor och inte mindre än tre ormar! 😀

Så himla fin dag och min hjärna, som är så himla dum just nu, var helt tyst medan vi satt och tittade ut över vattnet för en fikapaus. Bara det liksom! 🥹🙌🏻
Lite för varmt med 25°, sol och vindstilla. Men man kan inte få allt. 😆

En sväng via affären på vägen hem där de sålde jordgubbar 3L/100kr, så det fick följa med hem. Varsin glass i bilen och nu gör vi inte ett jota till idag! 😆

Vi har jättevarmt idag. Var och flyttade pinnar i hagen för att ge hästarna tillgång till mer gräs. De stod vackert kvar vid vattnet och sov. Min häst som alltid följer en och lillkompisen som är så matglad. 😅
Igår kväll hade vi besök av den här bredvid hagen. Om min häst var upprörd? Aningens vad? 🤯🙄
Vore han normal hade han varit rädd bara. Men han vill mörda dem. 🙄😅
IMG_6441.webp

Jag har precis vaknat och sitter och laddar for att stada vidare I dag. I gar var det staddag hela dagen och det kommer att fortsatta I dag. Det ar inte klokt sa effektiv jag kannar mig. 😁
Men forst ska Jag kasta mig over (eller snarare slapa mig ut I garaget :p ) och satta igang med min elliptic maskin i 40 minuter.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag och sambon tänkte försöka komma iväg lite nästa år när vi fyller 100 år ihop, men vet inte riktigt vart. Vill gärna åka till något... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
3 769
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Då har jag fått kallelsen och har en tid väldigt snart. Trodde inte det skulle gå så snabbt när jag fick kallelsen hem. Vill nu...
Svar
9
· Visningar
1 006
Hästvård Hej Min nyligen blivna 9åriga swb valack fick i Tisdags diagnosen spatt efter MÅÅNGA svängar fram och tillbaka hos veterinären under ett... 2
Svar
32
· Visningar
2 581
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på... 2
Svar
34
· Visningar
2 454
Senast: starcraft
·

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Akvarietråden V