Väckning kl 4 i morse av att hönsen lät som att de blev mördade, så jag kastade mig ut i pyjamas och gummistövlar och tänkte att något tu djur tagit sig in. Väl ute möts jag av ett gäng förvånade flickor som blir tvärtysta direkt och glor på mig som om JAG var störningen i DERAS morgon.

Fortfarande högst oklart vad de gapade om, men inte ett spår av någon oinbjuden gäst iaf. Höns!
Hade dock tur och lyckades slumra till någon timme till innan sonen vaknade.
Han önskade vandringsäventyr och det säger ju inte jag nej till liksom. Så efter att ha packat ryggsäckarna var det av mot närliggande naturreservat och en slinga vi inte gått innan.
Fantastisk vandring i varierande terräng, mängder av smultron, massor av kantareller, enorma blomsterängar och underbar utsikt över Mälaren. Vi såg en räv med byte, en hel skrälldus med kor och inte mindre än tre ormar!
Så himla fin dag och min hjärna, som är så himla dum just nu, var helt tyst medan vi satt och tittade ut över vattnet för en fikapaus. Bara det liksom!

Lite för varmt med 25°, sol och vindstilla. Men man kan inte få allt.
En sväng via affären på vägen hem där de sålde jordgubbar 3L/100kr, så det fick följa med hem. Varsin glass i bilen och nu gör vi inte ett jota till idag!