Vad gör vi? Del CCXXI

athena_arabians

Trådstartare
Det bara pissar ner... jag funderar på att bygga en ark om det här ska fortsätta. Katten äger (som vanligt) fällen på husses plats (hon gillar heller inte vädret och allt är givetvis mattes fel...).

_20251027_152019.webp

Japp! Inte mina färger, men den är till min kära mor som gillar svart och grått. 😊

Jag tycker obsidian med snöflingor är jättefin :)

Lite värdelöst vetande, det är inte ett mineral eftersom det är amorft, dvs har ingen kristallstruktur. Det ett vulkaniskt glas av kiseldioxid och "snöflingorna" är mineralet cristobalit, en polymorf av kiseldioxid.

Blir tokig på att min pappa är så snål mot sig själv. Idag har han kört bil i fem timmar, jobbat några timmar och inte ätit något på hela dagen. När jag frågade honom varför sa han att det var så dyrt att stanna och äta någonstans.
Han har pengar och är inte snål mot andra, men mot sig själv. Tycker det är så synd då det är så onödigt.

Jag tycker obsidian med snöflingor är jättefin :)

Lite värdelöst vetande, det är inte ett mineral eftersom det är amorft, dvs har ingen kristallstruktur. Det ett vulkaniskt glas av kiseldioxid och "snöflingorna" är mineralet cristobalit, en polymorf av kiseldioxid.
Spännande! Tack för kunskapen. 😊
Har beställt en större, denna är 10 mm, likadan att göra en berlock av som matchar. 😊

Varit ute med vov i regnet. Det var inte så roligt att vara i skogen i det här vädret så efter lite nosanden, kiss- och bajspaus så ville han ha sin korv och sätta sig i bilen igen. Svängde förbi hästarna som parkerat sig i ligghallen och nu ligger jag och vilar inför nattskiftet.

Ätit tacos. Har lite ostbågar kvar från i helgen som jag tänkte äta upp.
Klarade hela jobbdagen! Men det var jobbigt ett tag. Imorgon har jag tillsyn och egentligen är jag varken förberedd eller i form. Det är ett stort men enkelt objekt att ha tillsyn hos så jag hoppas det går bra ändå. Annars får jag väl boka om. Eller be kollegorna göra det.

Ätit tacos. Har lite ostbågar kvar från i helgen som jag tänkte äta upp.
Klarade hela jobbdagen! Men det var jobbigt ett tag. Imorgon har jag tillsyn och egentligen är jag varken förberedd eller i form. Det är ett stort men enkelt objekt att ha tillsyn hos så jag hoppas det går bra ändå. Annars får jag väl boka om. Eller be kollegorna göra det.
Å nu kom jag på att jag har ostbågar. Rusar iväg efter min påse.

Lagar mat i alla fall. potatis, fläskfile och grönsaker och i kylen hittade jag en mjölkfri pepparsås att ha till. Hoppas det blir gott.
Är trött och vill sova! Har beställt mat online som kommer i morgon efter jobbet. Ska även kolla det här med att tända ljus online som man brukar kunna göra på vissa ställen, det är ju till helgen. Skulle vilja ha någonstans att gå och göra det. 50 mil är långt att gå. Tror jag ska ringa min son och fråga om han vill tända ljus för sin pappa från mig.

Lagar mat i alla fall. potatis, fläskfile och grönsaker och i kylen hittade jag en mjölkfri pepparsås att ha till. Hoppas det blir gott.
Är trött och vill sova! Har beställt mat online som kommer i morgon efter jobbet. Ska även kolla det här med att tända ljus online som man brukar kunna göra på vissa ställen, det är ju till helgen. Skulle vilja ha någonstans att gå och göra det. 50 mil är långt att gå. Tror jag ska ringa min son och fråga om han vill tända ljus för sin pappa från mig.
Ingen minneslund i närheten?
Jag för egen del tänder ofta ljus hemma för personer jag saknar. Ibland tillsammans med någon som saknar samma person. Och så pratar vi om personen. Är jag ensam skriver jag ibland om personen.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXIX
  • Dödsbo utan tillgångar - dålig katt kvar - juridiskt
  • Förrådstält
  • Fina garderober

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• En virrig rastråd
  • Ersättning hundvakt

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat