Vad gör vi? Del CCXXI

Chauffören blev visst straffad direkt. Han höll inte ut ordentligt nÀr han skulle köra ut frÄn oss och körde in i ett trÀd med kapade, hÄrda grenar. Det rev sönder taket typ 30 cm.
Fattar inte att det kan vara sÄn skillnad i kompetens pÄ typ alla inom vissa bolag.

Tror jag ger upp för idag, fÄtt mycket bra gjort och kan nu ta omtag i morgon med mera grejjer :)

Ska göra baconpannkaka till middag idag 😋 TĂ€nkte stĂ€da golven men Ă€r nog bĂ€ttre att ta det efter att stora hunden varit pĂ„ promenad för det Ă€r hon som drar in allt 😅

Personaldag med nya chefen och kollegor. Jobbigt att sitta still nÀstan en hel dag, men det var annars en bra dag :up: Denna chef vill vi behÄlla ett tag!
Fick Äka lite tidigare hem Àn resten, för jag hade tid för provtagning (som ocksÄ gick bra!).
SÄ fort jag kom hem sÄ snabb-bytte jag om klÀder och gick ut i skogen med vovven - aaahhh luft :love:
Nu Àr det en stor kopp te brevid mig och jag tÀnker bara slöa resten av kvÀllen :D

Tanden gick inte att laga mer, sÄ det blir en krona dÀr. Satt i tandlÀkare stolen i över en timme
VÀrst var det nÀr de skulle gjuta av tanden, hela munnen med Àcklig goja i 6 min. Höll pÄ att fÄ en panikattack...
SĂ„ nu har jag en provisorisk krona tills jag ska dit igen den 27e

Åh, det lĂ€t spĂ€nnande. Vill du dela receptet om du har det kvar?
Det Àr bara vaniljkvarg och fÀrdig risgrynsgröt (jag körde osockrad eftersom vaniljkvarg Àr sÄ himla sött i sig), som man rör ihop. 500g gröt och 450g kvarg körde jag, smakade av med vaniljsocker och toppade med hallonsylt (jag föredrar den sockerfria som Àr lite syrlig, men det gör man ju som man vill!) eller bÀr.
I reelen rörde de ner proteinpulver ocksĂ„, men sĂ„nt har jag inget sĂ„ hoppade helt enkelt det steget. 😁

Blev fyra portioner som kĂ€ndes lagom för mig, men gĂ„r ju att dela upp i bĂ„de fler och fĂ€rre, hur man tycker. đŸ€“

IMG_7479.webp

Gick till en annan skog ÀndÄ, men den Àr magisk! Barrig delvis och magisk! Murrig och full med stenhÀlla osv. Cool! Och mitt nÀr vi hade klÀttrat upp dÀr pÄ "stenstigen" och jag pekade Ät ett hÄll och sa till spionen "om vi gÄr ditÄt tror jag vi kommer ut dÀrÄt lÀngre fram, typ nÀr vi gÄr frÄn det stora "bergspartiet" och ut pÄ stigen sedan" sÄ kom det en man bakom oss och sa hej och gick förbi. Spionen sÄg MYCKET fundersam ut. Rottisen funderade hur hon skulle reagerade, men brydde sig sedan mer om sin tjuvade grankotte igen. PÄ vÄr vanliga hemvÀg mötte vi polisen i mörkret pÄ gÄng- och cykelbanan dÀr de stod och lyste pÄ nÄgot med ficklampa, innan vi kom fram hade spionen redan reagerat pÄ nÄgot som sprang i skogen som jag inte sÄg sÄ han fick ha kort koppel istÀllet. Blir ju lite fundersam, inte bÀsta omrÄdet jag rör mig i sÄ det var vÀl nÄgon som gjort nÄgot man inte fÄr, gissar jag.

Usch! Jag ser det beteendet ofta. MÀnniskor Àr bÄde elaka och synnerligen rÀtt korkade faktiskt.

SjÀlv verkar jag vara typ osynlig dÀr jag stÄr först i kön och vÀntar pÄ bussen ibland, folk har en tendens att trÀnga sig förbi mig nÀr jag ska gÄ pÄ bussen. Ibland fÄr jag vrida ut min stora röv och vinkla min blindpinne lite för att markera att jag stÄr hÀr.. En gÄng drog jag tillbaka en pojke (i hans ögla pÄ hans ryggsÀck) pÄ sÀg 12 Är eller sÄ nÄgra steg bakom mig nÀr han trÀngde sig före mig. Inte ett ord frÄn varken mig eller honom. Det behövdes inte. En gÄng i Malmö smÀllde jag min blindpinne i tÄget nÀr jag stod och vÀntade pÄ att fÄ gÄ in, tröttnade pÄ att folk genade mellan tÄget och mig och hoppade över pinnen, det var astrÄngt men folk sÄg pÄ nÄgot vis en vÀg dÀr istÀllet för att slÀppa in mig som stod nÀst pÄ tur. Jag frÀste högt "Man kan för fan ha lite hyfs och vÀnta pÄ sin tur, tycker jag". Alla stannade upp och det blev knÀpptyst. Har aldrig sett en sÄ lugn pÄstigning!

Folk beter sig sjukt dÄligt!
@Enya, hur gÄr det att anvÀnda spisen nu? Jag har för mig att det var du som vid inflytt till ny lÀgenhet för ett tag sedan hade problem med spisen iom synfel.

Tror jag ger upp för idag, fÄtt mycket bra gjort och kan nu ta omtag i morgon med mera grejjer :)

Ska göra baconpannkaka till middag idag 😋 TĂ€nkte stĂ€da golven men Ă€r nog bĂ€ttre att ta det efter att stora hunden varit pĂ„ promenad för det Ă€r hon som drar in allt 😅
Hur gör man baconpannkaka?

@Enya, hur gÄr det att anvÀnda spisen nu? Jag har för mig att det var du som vid inflytt till ny lÀgenhet för ett tag sedan hade problem med spisen iom synfel.
Tack för frÄgan! Bra minne, det var jag!
Jag har ungefÀr samma problem nu som dÄ. Att koka pasta och ris, potatis Àr inga större problem, det koker ju Àven om kastrullen inte stÄr helt pÄ plattan, men nÀr jag steker kött blir det vÀldigt ojÀmnt stekt. Det Àr irriterande. Jag vÀnder handtaget pÄ stekpannan mot vÀggen pÄ ett visst sÀtt för att mÄtta sÄ att stekpannan stÄr rÀtt, men den rör sig ju och sÄ Àr det ojÀmt ÀndÄ. Steker jag grönsaker eller sÄ, sÄ rör jag ju hela tiden sÄ att det ÀndÄ blir jÀmnt stekt runt om sÄ det fungerar. Jag kÀnner ocksÄ med handen över kastruller och stekpanna för att se var vÀrmen Àr sÄ att jag vet hur den stÄr pÄ plattan.

Men nej, matlagning Àr inte min grej. ;) Spisen har helt klart bidragit till det sÀmre i det fallet. Men det Àr ok ÀndÄ, jag gillar min lÀgenhet och min spis- men jag glömmer stÀnga av den och den har funktionen att stÀnga av sig sjÀlv, som jag numera inte klarar mig utan tydligen. Tack och lov, annars hade det varit farligt sÄ glömsk som jag Àr! Det var ett problem som började sÄ smÄtt redan i förra lÀgenheten, men som har förvÀrrats hÀr, min glömska, sÄ nu Àr den funktionen superviktig.

"Ploppar" har jag satt vid touchknapparna sÄ jag vet var man trycker för att slÄ igÄng spisen, höjer vÀrmen osv. Det fungerar bÀttre Àn jag trodde!

Liknande trÄdar

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• LĂ„t katten vara katt - foder
  • klösmatta, typ

HĂ€strelaterat

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

• MĂ€rklig reklam

Omröstningar