Vad gör vi? Del CCXXI

Sambo undrade vad jag gjort med min häst. ”Lobotomi eller vad?!”
Han fick träna här om dagen. Sedan dess är han solen själv. Kommer och hälsar på sambon och lämnar sin mat i hagen, låter vår lilla Pacman-ätare till kompis ta lite mat ur hans höhög i hagen, inga hyss eller hets vid utsläpp. Inget ”skynda och sätta på grimman då gubbjävel.. kolla jag gör det själv ju.. bara ta snöret så jag kan leda ut dig”. Inte ens så tjurig över regnet i morse när de skulle ut. 😅
Blir skönt att orka mer framöver. Så han får jobba sin
Border Collie-sida! ❤️

Två dagar i rad jag inte känt mig helt utmattad efter jobbet 👍 Hoppas den trenden fortsätter! Känner dock lite stresstecken, så ska verkligen hålla koll nu. Fick äntligen tid för samtal på företagshälsovården på torsdag med, det känns bra. Ska bli spännande då jag bara haft samtalsstöd av KBT-terapeuter tidigare, men förstod det som att jag skulle träffa psykolog denna gången. Blir intressant att se om det ger nya insikter eller vinklar!

Städade bort allt halloweenpynt idag, så skönt.
Har en tanke om att jag vill "vinterpynta" innan vi tar fram julpyntet.
Gjorde ett fat med "snö" i form av spindelnätet från halloweenpyntet, batteriljus, ett par kottar och kanelstänger.
Blev fint men sedan fastnade jag lite. Har inte direkt ekonomi för att köpa massa nytt just nu heller.

Ligger och fryser under en filt i soffan trots brasa. 😒 Sambon är redan sjuk och bara sover. Bakade en kaka innan men den skulle varit inne i ugnen mycket längre. Ätbart men inget jag kan ta med till jobbet. 😅

Är ledig imorgon och då blir det födelsedagsbild. Hoppas jag hittar allt jag behöver bara.. brukar göra det någon vecka innan men nu fanns ingen tid över. 🫣

Åh nej! Jag kom just på att eftersom telefonen är trasig kan jag inte ta bilder på de nya djuren imorgon! :arghh:
Kanske måste ladda kameran, men den är väldigt klumpig att hantera samtidigt som man håller i fragila små djur.

Åh nej! Jag kom just på att eftersom telefonen är trasig kan jag inte ta bilder på de nya djuren imorgon! :arghh:
Kanske måste ladda kameran, men den är väldigt klumpig att hantera samtidigt som man håller i fragila små djur.
Ingen granne du känner hyfsat som kan låna ut och maila?

• Gilla
Reactions: Sel
Jag kom fö hem till en katt som doooooog av svält när jag var borta. Förklarade att jag hade bildbevis på att sagda katt glatt mumsat i sig sheba som snäll kattvakt gav. Plus att jag aldrig sett en döende av hunger katt må så bra. Nu fick hon RC torrisar på kvällen istället för på morgonen och fläker nöjt ut sig på sin värmedyna under fleecefilt.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXIX
  • Dödsbo utan tillgångar - dålig katt kvar - juridiskt
  • Förrådstält
  • Fina garderober

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• En virrig rastråd
  • Uppdateringstråd 32

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat