Vad gör vi? Del CCXXI

Ingen granne du känner hyfsat som kan låna ut och maila?
Tyvärr inte, men det kommer nog att funka ändå när jag tänker lite närmare på logistiken. <3

De levereras under dagen och jag brukar hur som helst bara snabbt packa upp själva behållarna och se till att de är okej, seda får de vänta tills jag kommer hem på riktigt innan jag gör iordning terrarier och flyttar dem. Om de får vänta två eller tre timmar extra i transportbehållarna gör egentligen ingenting, de skulle ändå inte packas upp förrän imorgon kväll.

Jag har äntligen sett The Long Walk! <3 De fångade atmosfären jättefint, men jag önskar att den hade fått vara fyra timmar istället för två och att de behållit mer av bakgrunden.
Skådisarna var fenomenala! En stor del av dialogen kunde jag citera.

Innan kvällsjobb red jag igenom pållan barbacka på ridbanan en kort stund i alla gångarter; plaskigt efter mer regn 🙃 så fortsatte en sväng ut på grusvägen istället; skrittade av utöver en liten,liten galopp 😍. Himla härligt på min underbart härliga häst 😍.
Tänkte på det nu ikväll, sista timmarna innan jag blir ytterligare lite äldre, att när jag var tonåring var mitt favorituttryck "lev fan med livet innan livet lever fan med dig" för ja jag är förbannat trött på att gå med det jäkla paraplyet i väntan på regn (som man kan likna oro i förväg med) för det tar faen onödigt med energi, helt klart!! Nä nu är det hög tid att soooova 😴🥱.

Vad såg jag just?! 😳
Såg några klipp om ”seeking sister wife”. Jag bryr mig noll om folk är poly etc. Men det här var så stört och uppenbart att männen som skulle ha fler fruar körde över kvinnor som de redan är gifta med och får dem att må skit i påtvingad fleräktenskap. Det då blandat med att någon man påstod att det var så i bibeln för att få sin fru att böja sig för guds vilja. Alltså egentligen hans egen vilja. Han ville ha så ung kvinna som möjligt eftersom efter kvinnor varit med ca 5 män kunde de inte bonda på riktigt med någon man. Det var resterna av männen som var kvar i henne etc. 🤯

13 grader, lätt vind och duggregn. Hoppas att det fortsätter så lääääänge!
Joggat 6 km, duschat, ätit en macka och dricker java.
Jobb 8-16.
IMG_7539.webp

Ledig onsdag. 🙌🏻

Funderar på vad jag ska hitta på, men packar nog in träningsväskan i bilen när jag åker med sonen till skolan. Börjar med promenad på elljusspåret där, sen får vi se om det blir att åka vidare till gymmet/simhallen eller om jag åker hem och lägger mig på soffan med min nya bok. 🤓

Har vidrigt ont i händerna idag, men hoppas att medicinen snart börjar hjälpa.

Onödigt varmt i mitt tycke men kaaaanske att solen kanske kan komma fram på min födelsedag, man kan ju alltid hoppas 😁. Sitter just i massagedynan men ska snart slänga ihop en köttbullesmörgås till frukost. Lite cappuccino och juice till det. Kanske någon kaffetryffel från Dream of sweden som jag haft sparat länge 😊.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXIX
  • Dödsbo utan tillgångar - dålig katt kvar - juridiskt
  • Förrådstält
  • Fina garderober

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser