Vad gör vi? Del CCXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stockholm är trångt. Om man plogar så hamnar snön på trottoarerna eller i högar. Det går inte enkelt att bara ta bort.
De har ju både traktorer som kan skotta upp på lastbilar samt slungor som slungar upp på flaken, där det helt enkelt är två fordon efter varandra. När snöfallet väl upphört borde det inte ta så väldig tlångt tid att komma ikapp som tre-fyra dagar.
Däremot är det förstås ett problem med både smågator och lägenhetskvarter där parkeringarna ligger längsmed gatan - men jag tycker ju också att folk som specifikt klagar på att de inte kan få ut bilen som blivit inskottad får hjälpa till och röja lite själva. Sådana människor förekommer rätt frekvent i städer överallt tycker jag. :) Man kan inte förvänta sig dörr-till-dörr service som en del verkar göra.

Sitter och bläddrar bakåt i tiden i jakt på ett emaildokument som jag behöver till min förlängda passansökan. Har hamnat låååångt tillbaka och hittar bland annat kort som valpköparna skickat på Kailzies kull efter att de flyttat.
Alltså söttroll! :arghh::love:
Det här var en av tikarna. Tyra. Jag borde se till att ladda hem och spara alla. Det finns bilder på Chika från uppfödaren också.

Visa bifogad fil 179773
Sorgligt är att de är väl borta allihopa de också vid det här laget... <3

Samtliga var utomhus 🫠
Helt slut nu, dags att sova.

Bifogade filer

• IMG_7930.webp
    IMG_7930.webp
    17,5 KB · Visningar: 45
Härligt ändå! <3
Jag tycker det känns så himla konstig tnär man hamnar över 20 000 steg Inomhus! Det är helt barockt. Röra på sig ska man ju egentligen göra ute.
Alltså 15.000 steg är inte ovanligt för mig inomhus på jobbet. En jobbardag med under 10.000 det finns inte för mig. Typ 50 meter ×40 meters lokal.

Sant jag blir bara trött i benen av betonggolvet.
Vi går ju mest på matta och det nöter förvånande nog ut skor som satan. 😅 Men mest känner jag väl att kroppen mår bättre i allmänhet av att få röra sig ute där det finns gott om luft och intryck och utrymme. Det är som om stegen inomhus inte räknas till fysiskt välmående alls.
Inte i min kropp i alla fall.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Varmare terrarium