Vad gör vi? Del CCXXIX

athena_arabians

Trådstartare
Vi har haft bakslag på våren som alla andra (det enda som var bra med det var att allt pollen lugnade ner sig), dvs kisse tycker det är rätt skönt att vara inne.

20260123_143628~2.webp

Har gett katten och mig själv en första liten frukost. Vattnat växterna, rensat kattlådorna och fyllt på med sand. Pussat en massa på kissen :heart . Ska ge mig på att rensa vattenlåset och golvbrunnen i badrummet för första gången*, wish me luck!

*Eh, ja, första gången för mig att rensa i den här lägenheten. Tidigare sambon brukade göra det och det är en lite krångligare konstruktion än i min förra lägenhet (där var det i princip ett hål i golvet - på med handske, ner i hålet, "gräva upp" eventuella hårklumpar etc..). Bara så att ingen tror att jag aldrig rensat och att golvbrunnen här aldrig rensats :angel: .

Är det bara min midsommarmat som inte samma som påsk? Midsommar betyder ju grillat och färskpotatis
Mina föräldrar brukade (och gör fortfarande ibland) servera hel laxsida med potatis och kall sås. Det är midsommarmat för mig. Men många äter ju färskpotatis och sill. Jag tycker att det är julmat och påskmat som brukar vara lika, inte påskmat och midsommarmat.

Är det bara min midsommarmat som inte samma som påsk? Midsommar betyder ju grillat och färskpotatis

Färskpotatis, matjessill med gräslök och gräddfil är midsommarmat för mig. Alternativt grillat (fast det är mer sommarmat i allmänhet, imo). Så jag känner inte heller igen att midsommarmaten är densamma som vid jul/påsk. Sen brukade inte min påskmat vara exakt samma som vid jul heller, när jag firade påsk (unde uppväxten etc), men åtminstone mer likt/fler gemensamma nämnare.

Färskpotatis, matjessill med gräslök och gräddfil är midsommarmat för mig. Alternativt grillat (fast det är mer sommarmat i allmänhet, imo). Så jag känner inte heller igen att midsommarmaten är densamma som vid jul/påsk. Sen brukade inte min påskmat vara exakt samma som vid jul heller, när jag firade påsk (unde uppväxten etc), men åtminstone mer likt/fler gemensamma nämnare.
Jag äter inte sill ;)

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Hur lär man en hund kissa?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur