Vad gör vi? Del CCXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.

athena_arabians

Trådstartare
Jag och kisse fryser... -25 är helt enkelt för kallt!

20260110_090609~2.webp

Här är det -21, vovve har precis fått kissrunda och kvällsmat. Håller kylan i sig får han börja ha tossor på sig varje gång vi ska ut för han får köldkramp i tassarna, stackaren. 💔

Jag ska tända några värmeljus för mysfaktorn och sätta mig och spela en stund.

Har precis lyckats deaktivera tangentbordsbelysningn på laptopen sedan katten aktiverat den (igen!), och rört ihop en Kajsa Varggryta/soppa med rotsaker, stark chorizo, lite polsk korv, tomatpuré, oliver och typ allt annat jag hade i kylen. Även överblivet ris åkte ned lite sådär på tal om billig Januarimat. 😅 Som vanligt med ihopkok smakar det underbart!

-25 här också, har hållit på med kallare än -20 i ungefär två veckor. Ska vara kallt imorgon också, sen blir det bättre. Men det är typ +17/18 inne och jag är så trött på det...

Stilstudie från rostsaneringsfronten, övre halvan som är passagerarsidan är helt klar, nedre halvan halvfärdig nästan, det som tar tid är inte att forma och svetsa, det som tar tid är att mäta sig fram till hur karossen sett ut för minst 15 cm från botten och upp var den "lagad" med hålband, plåtbitar, popnit, Plastic-Padding och blandade nätbitar naturligtvis och allt var "spacklat" med takreparationsmassa till papptak i tjocka lager vartefter rosten frätte. 3 fulla pelletssäckar med blandat guck har jag rensat bort och då är inte rostig plåt medräknad, nu ersätts allt med 1mm tjock plåt och alla förstärkningar där blir det 1,5mm plåt.

Karossen hänger i en karossnurra så det är fritt att snurra den helt runt och få bra arbetsställning, jag har krupit klart under bilar för länge sen, det är historia för min del.
20260111_205615.webp

Jag svängde förresten in på affären på vägen hem och när jag parkerade cykeln stod där en ung man och brottades med två hundari koppel. En Frallaoch någon bully eller ambull av något slag - jag ser hur han snurrar och kämpar men innan jag hinner erbjuda en hjälpande hand kommer den större hunden loss (haken i kopplet släppte på något vis) och hunden smiter in i butiken.
Husse svär högt och frågar om jag kan hålla fralla medan han ränner efter den andra hunden - givetvis kan jag det! (de är väldigt snälla och godmodiga båda två :D).
Han kommer inom kort ut med bullen i släptåg, högröd i ansiktet, ber om ursäkt, tackar för hjälpen och säger att det är sista gången han låter matte gå in och handla. Det var matte hunden var ute efter.
Jag försäkrade om att hans hund inte var den första som löpt amok inne på vår lokala Sainsbury's och jag kunde se hur lättad han var, stackarn.
Det är ju lite bullyhysteri här i UK och jag kan förstå ångesten hos båda parterna.
Hundarna var i alla fall jätterara.

Det var inte så länge sedan en engbull var lös därinne och den jäveln ville iNTE bli fångad! Det var som att försöka få tag på en griskulting! 😂

Jag svängde förresten in på affären på vägen hem och när jag parkerade cykeln stod där en ung man och brottades med två hundari koppel. En Frallaoch någon bully eller ambull av något slag - jag ser hur han snurrar och kämpar men innan jag hinner erbjuda en hjälpande hand kommer den större hunden loss (haken i kopplet släppte på något vis) och hunden smiter in i butiken.
Husse svär högt och frågar om jag kan hålla fralla medan han ränner efter den andra hunden - givetvis kan jag det! (de är väldigt snälla och godmodiga båda två :D).
Han kommer inom kort ut med bullen i släptåg, högröd i ansiktet, ber om ursäkt, tackar för hjälpen och säger att det är sista gången han låter matte gå in och handla. Det var matte hunden var ute efter.
Jag försäkrade om att hans hund inte var den första som löpt amok inne på vår lokala Sainsbury's och jag kunde se hur lättad han var, stackarn.
Det är ju lite bullyhysteri här i UK och jag kan förstå ångesten hos båda parterna.
Hundarna var i alla fall jätterara.

Det var inte så länge sedan en engbull var lös därinne och den jäveln ville iNTE bli fångad! Det var som att försöka få tag på en griskulting! 😂
Min syster har en mastiff och en old english bulldog, bulldogen både låter och ser ut som en griskulting faktiskt.... :D

Min syster har en mastiff och en old english bulldog, bulldogen både låter och ser ut som en griskulting faktiskt.... :D
Lika jävla hala att fånga när de försöker komma undan också! 😂 De blir liksom helt styva och glider ur näven. Det var ganska roligt att se diverse kunder försöka fånga den, jag ska inte ljuga. :D Den sladdade runt hyllorna och smet så småningom in i butiksbageriet!

Sitter och gäspar för ovanlighetens skull. Har ont i magen, men det är tyvärr inget ovanligt. Åt varma mackor, mycket mycket gott men gjorde inte magontet bättre. Men det struntar jag i då det var gott, tipset om veganska philadelphiaosten är en hit faktiskt.

I morgon ska jag höja min nya epilepsimedicin och antar min mage ballar ur ännu mer. Nu har jag i alla fall Forlax hemma, värktabletter och illamåendetabletter.

Lika jävla hala att fånga när de försöker komma undan också! 😂 De blir liksom helt styva och glider ur näven. Det var ganska roligt att se diverse kunder försöka fånga den, jag ska inte ljuga. :D Den sladdade runt hyllorna och smet så småningom in i butiksbageriet!
Jag kan se det framför mig :D Och jag vet ju hur hennes är, vilka envisa hundar! Och som han låter :D

• Haha
Reactions: Sel
Jag kan se det framför mig :D Och jag vet ju hur hennes är, vilka envisa hundar! Och som han låter :D
Det var lite som en fånig filmscen, helt ärligt. Men vi har också haft någon spaniel, collies och en vilsen pudel... och det är bara när jag har varit där liksom. Vem vet vad man har missat? 😅
Killen idag ska inte skämmas för mycket tycker jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad skulle ni jobba med?
  • Vad gör vi? Del CCXX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Hiss & Diss - del 7
  • Vad gör vi? Del CCXXVI