Vad gör vi? Del CCXXVI

athena_arabians

Trådstartare
Jag städar och tvättar. Kisse jobbar hårt med att äga husses soffa...

20260117_222114~2.webp

Handlat presenter till barnet och bokat kalas. Självklart fick jag rodda i det för exet tycker det är såå svårt 🙃
Ja, alltså presenter får hon ordna själv förstås, men det andra 😅

Kokar ägg till lunch, men ska unna mig något gott ikväll tänkte jag. Oklart vad.

Äntligen fått en promenad idag. -3 grader, känns som -9 grader med isvinden men det var rätt skönt ändå. Solen värmde ju faktiskt :) ! Fortsatt att städa lite i stallet. Spindelväv och damm på väggarna som jag har börjat sopa ner, vägg för vägg, när jag ändå är där ute. I sommar är det nog dags för lite ny färg. Det är släktforskningens dag idag - kanske borde jag ta och forska lite... :) Eller skriva lite på min nya bok? Möligheterna är oändliga :D .

Sista januari och elförbrukningen har första gången tagit sig precis över 1000 kwh för en månad....Meeen så är ju inte huset nyisolerat och det är ju öppet här och så ett element till på i v-rummet (som förvisso båda är bakom soffan...) den här vintern för jämnare temperatur mellan eldningarna. Oooooch så har det ju blåst jäkel på sistone; inte minst idag 🙃.

Sista januari och elförbrukningen har första gången tagit sig precis över 1000 kwh för en månad....Meeen så är ju inte huset nyisolerat och det är ju öppet här och så ett element till på i v-rummet (som förvisso båda är bakom soffan...) den här vintern för jämnare temperatur mellan eldningarna. Oooooch så har det ju blåst jäkel på sistone; inte minst idag 🙃.
Vi ligger på 1252 kWh just nu. Luftvärmepumpen går hela tiden och vi eldar 1-2 ggr/dag. Det kommer att bli en DYR elräkning med tanke på vad elpriset har legat på denna månad!

Vi ligger på 1252 kWh just nu. Luftvärmepumpen går hela tiden och vi eldar 1-2 ggr/dag. Det kommer att bli en DYR elräkning med tanke på vad elpriset har legat på denna månad!

Kan jag tänka mig särskilt som ni nog bor större än oss (vi har ju lgh i gammal arbetarbostad). Gamla boendet hade vi luftvärmepump och sviiiiiiindyra el-elememt. Ingen eldningsmöjlighet där.

Ja du den lär bli saftigare ja

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXV
  • Vad gör vi? Del CCXVIII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur