Vad gör vi? Del XCV

Jag har just drukit min forsta kopp kaffe for dagen och sitter och trycker tyst som en mus ... Jag har en hund har pa traning som gnaller. :banghead: Hor han mig blir det super gnall och jag ar inte redo att vakna pa riktigt annu ... och dar drog han igang. SUCK. Dags att starta dagen alltsa.:cautious:
 
Jag hade planer för idag men det enda jag åstadkommit är att äta brunch o spela lite, ligger mest bara i soffan :o -14 gör en inte så pigg på att gå ut :meh:
 
Sitter i värmen på toa. Kaminen hade inte startat som den skulle när jag var borta så 9 grader inne när vi kom hem. Har fått upp temperaturen till hela 14 grader nu, så nu ska mamma, jag och sonen (och hunden) värma oss under ett täcke i soffan.
 
I nordvästra Skåne beräknas vintern genomsnittligt börja om tolv dagar, 27/12. Sedan väntar i genomsnitt sextio hemska dagar med risk för minusgrader både på dagarna och nätterna, men sedan "ska" det vara vår innan almanackan slår om till mars. Men några bakslag blir det ju alltid. :down:
Har vi tur här, så kommer det snö någon gång under vintern. Men det är mest mörkt och blöt :(
 
Jag har flyttat ifrån min "hemort", man förlorar hela säkerhetsnätet som finns uppbyggt runt en.
Jag har också flyttat från "hemorten" men flyttade bara runt 12 mil så lite finns kvar och har nu börjat få till ett kontaktnät igen så det försvinner ju i så fall.
Hur långt flyttade du? Har du tänkt på att flytta tillbaka nångång? :)
 
Jag har också flyttat från "hemorten" men flyttade bara runt 12 mil så lite finns kvar och har nu börjat få till ett kontaktnät igen så det försvinner ju i så fall.
Hur långt flyttade du? Har du tänkt på att flytta tillbaka nångång? :)
Det är 14 mil "hem". Nu har sambon och jag köpt boende här, så blir kvar här.
 
Jag har ocksa flyttat fran min hemort :p och upptackt att man da far bygga upp ett nytt kontaktnat. Det ar enklare om man flyttar utomlands, da ar man lite lagom "exotisk" och folk ar nyfikna och bjuder med en pa allt mojligt kul. :cool:
"Having said that" ... Jag har ocksa lart mig att det ar mycket svarare i Sverige an nagon annan stans jag varit. Svenskar verkar sa upptagna med sina egna liv att de har svart att slappa in nykomlingar och aven om de hejar pa gatan och bjuder hem pa middag da och da sa far man aldrig fragan om man vill folja med pa saker, sa man maste verkligen ligga i sjalv for att skapa ett kontaktnat. Ga med i foreningar, fraga andra forst om man far folja med eller om de vill folja med pa saker som hander.
Jag onskar ofta att jag kunde hanga med @tanten pa konserter och annat kul hon gor, tillexempel.
 
Jag har ocksa flyttat fran min hemort :p och upptackt att man da far bygga upp ett nytt kontaktnat. Det ar enklare om man flyttar utomlands, da ar man lite lagom "exotisk" och folk ar nyfikna och bjuder med en pa allt mojligt kul. :cool:
"Having said that" ... Jag har ocksa lart mig att det ar mycket svarare i Sverige an nagon annan stans jag varit. Svenskar verkar sa upptagna med sina egna liv att de har svart att slappa in nykomlingar och aven om de hejar pa gatan och bjuder hem pa middag da och da sa far man aldrig fragan om man vill folja med pa saker, sa man maste verkligen ligga i sjalv for att skapa ett kontaktnat. Ga med i foreningar, fraga andra forst om man far folja med eller om de vill folja med pa saker som hander.
Jag onskar ofta att jag kunde hanga med @tanten pa konserter och annat kul hon gor, tillexempel.
Bukefalos är ett fantastiskt kontaktnät❤
 

Liknande trådar

Svar
535
· Visningar
28 479
Senast: sjoberga
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 601
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 475
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp