Vad gör vi? Del XCV

Sådär, då var vi ute ur huset och installerade i ett förråd. Fy vad saker vi har! Borde kunna göra oss av med hälften känns det som.. Fast vi har rensat, en hel släpkärra till tippen och second hand.

Nu sitter vi runt köksbordet och spelar quizkampen med varsin telefon. Sociala klubben!
 
Andas lite efter att ha gjort benövningarna från fysioterapeuten en gång. Jag ska göra dem två gånger. Fysjutton så extremt skitjobbiga de är!
 
Smorde in dåliga höften med liniment när jag kom hem från jobbet. Sedan slocknade jag ett tag i soffan...
Har hjälpt morsan med lite julpynt av hemmet. Pyntade lite hos fiskarna med:rofl:
Ätit middag - fläskkotlett och potatisgratäng:d
Körde pumpracet sedan, så nu är det bara det stora karet kvar att fixa i morgon då. Rensade ut lite av andmaten, växer förjävligt i mina kar:devil:
Nu lite slösurfing innan det är dags för att natta zooet, kvällsfika och dumburken. Ikväll är det avslutning på Så mkt bättre.
Upp 5 i morgon med. Har räknat ut att jag har 13 arbetsdagar kvar i år.:crazy::wtf:
 
Feeeeeeeeeed meeeeeeeeee
20181215_193528.jpg
 
Har lite tråkigt. Tackade tidigare i veckan nej till en middag som skulle varit nu. Trist att veta att de äter gott och har kul och jag sitter med en kopp ljummen te :arghh:
Ja Ja vad är en bal på slottet.
 
Jag har ocksa flyttat fran min hemort :p och upptackt att man da far bygga upp ett nytt kontaktnat. Det ar enklare om man flyttar utomlands, da ar man lite lagom "exotisk" och folk ar nyfikna och bjuder med en pa allt mojligt kul. :cool:
"Having said that" ... Jag har ocksa lart mig att det ar mycket svarare i Sverige an nagon annan stans jag varit. Svenskar verkar sa upptagna med sina egna liv att de har svart att slappa in nykomlingar och aven om de hejar pa gatan och bjuder hem pa middag da och da sa far man aldrig fragan om man vill folja med pa saker, sa man maste verkligen ligga i sjalv for att skapa ett kontaktnat. Ga med i foreningar, fraga andra forst om man far folja med eller om de vill folja med pa saker som hander.
Jag onskar ofta att jag kunde hanga med @tanten pa konserter och annat kul hon gor, tillexempel.
Det där att det är svårt ta sig in riktigt stämmer verkligen! Större delen av alla jag umgås med är också inflyttade. Resten kan va jättetrevliga o prata om att vi "borde ta en fika" el nåt men de bjuder aldrig in själv o jag blev så less på att jämnt vara den som frågar att jag slutade :down:
Det är lite intressant att det bara är vi svenskar som är så svåra, man hör det ofta tycker jag. Kul att höra den biten är enklare när man flyttar utomlands! :)
 
Jag har flyttat ifrån min "hemort", man förlorar hela säkerhetsnätet som finns uppbyggt runt en.
Ja jag har ju flyttat ett antal gånger
Första gången jobbade och träffade folk via det.
Sen träffade jag exet, blev gravid och totalt isolerad.
Tog över två år efter jag hade flyttat ifrån honom innan jag hittade vänner att umgås med.
Funderar nu på att flytta tillbaka dit i Dalsland eller till hemorten Örbyhus
Har fortfarande ett stort kontaktnät på båda ställena
 
Är man en dålig människa om man ligger med en äldre gift man? :cautious: Tänker att det är ju hans ”problem”?
Mötte visst motstånd här :cautious:
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Svar
46
· Visningar
1 843
Senast: sthu
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
17 18 19
Svar
360
· Visningar
14 945
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 479
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp