Vad gör vi? Kids edition - del 4

Förkylningsastma är ett meck! Ofta går det bra hemma, igår fick vi inte ordning på det så fick åka till jourvc då Carl andades 54 andetag per minut och stora rörelser med magen. Han fick lite extra ”puffpuff” där och instruktioner om att ge mer än ordinationen säger om det inte släpper. Igår var det tydligen slemmit i lungor som gjorde det tufft att andas. Han var dock pigg och charmade både ssk och läkaren, de fick varsin kram innan vi gick 😅

Återigen lite huvudet mot väggen gällande sjukvården. I snart 6 år har jag försökt få ordentlig hjälp med fysisk och psykisk utredning för att försöka få klarhet i vad som påverkar vad men nej nej "fortsätt som ni gör" är vår standardkommentar de senaste åren av sonens sjuksköterska. Just nu är jag återigen helt tom på vart jag ska vända mig härnäst för allt är stopp eller återvändsgränd. Mitt i allt detta står det en kämpe som gör så gott han kan :heart

Jahopp då blir det pyssel med sjukt barn idag till sambon kommer hem ikväll. Har bara varit uppe sedan nio igår morse :crazy: men vi tuffar på. Blir nog mycket tv idag. Och så håller jag tummarna för att lillen vill sova lite i eftermiddag annars blir det tufft. Fick iaf vabba nästa natt på jobbet. Orkar inte vara vaken i två dygn och dessutom behöva ta viktiga beslut på upploppet..

Vi var till frisören idag jag och dottern. Det behövde inte klippas så mycket på dotterns hår som jag trodde vilket vi var glada över. Hon ville inte kapa för mycket på längden och ville få lockigt, vi var mer än nöjda över resultatet 😍 Lite dåligt ljus så håret ser mörkare och mattare ut än det är.
1000010079.webp

Jahopp då blir det pyssel med sjukt barn idag till sambon kommer hem ikväll. Har bara varit uppe sedan nio igår morse :crazy: men vi tuffar på. Blir nog mycket tv idag. Och så håller jag tummarna för att lillen vill sova lite i eftermiddag annars blir det tufft. Fick iaf vabba nästa natt på jobbet. Orkar inte vara vaken i två dygn och dessutom behöva ta viktiga beslut på upploppet..
Hoppas du fick möjlighet att vila/söva lite under dagen.

- Mamma när jag föddes då var jag på sjukhuset med pappa och låg och sov på hans bröst!
- Jag vet, jag var också där.
- Nej bara jag och pappa!

Alright. Vad skönt för mig då 🙃
Cynikern i mig tänker att det kanske är en konsekvens av att ha sett bilder på sig själv ihop med pappan från bb?
Mina barn undrar ofta var jag var nånstans när vi tittar på bilder från när de var pyttesmå. Ja, jag var ju bakom kameran då.. :cautious:
Med reservation för att jag inte vet något om hur det ser ut hos er såklart :)

Herregud åkt själv med barnen hem till västkusten. Det tog aslång tid och lagom när det var 1,5 h kvar tröttnade bebisen totalt. Vad svårt det är just nu, bebis vill ju vara med, kryper men kan inte gå och finns typ noll lämpliga ställen att kunna släppa honom på. Åt på Ikea men där satt han ju också, i vagn in och sen i stol liksom.. känner mig så här :sleep:

Cynikern i mig tänker att det kanske är en konsekvens av att ha sett bilder på sig själv ihop med pappan från bb?
Mina barn undrar ofta var jag var nånstans när vi tittar på bilder från när de var pyttesmå. Ja, jag var ju bakom kameran då.. :cautious:
Med reservation för att jag inte vet något om hur det ser ut hos er såklart :)
Det där är tydligen en vanlig grej. Kvinnan tar alla familjebilderna. Därmed skapas en samling bilder som visar närhet mellan barnen och deras pappa. En pappa som inte själv är engagerad nog att ta bilder på sin familj.

Herregud åkt själv med barnen hem till västkusten. Det tog aslång tid och lagom när det var 1,5 h kvar tröttnade bebisen totalt. Vad svårt det är just nu, bebis vill ju vara med, kryper men kan inte gå och finns typ noll lämpliga ställen att kunna släppa honom på. Åt på Ikea men där satt han ju också, i vagn in och sen i stol liksom.. känner mig så här :sleep:
När barnen lärde sig gå vet jag inte hur många gånger jag hörde "Nu är det slut på lugnet". Jag tyckte det var riktigt skönt när barnen började gå, mycket lättare att "släppa lös" barnen så dom fick göra av med lite energi. Drt finns betydligt fler ställen som är lämpliga för att gå jämfört med att krypa.

Jag minns den perioden och känner igen känslan när ungen så tydligt har ett uppdämt behov men inte riktigt kan få plats att släppa loss det... Min lilla E började ju gå först två månader innan sin tvåårsdag, sista våren där var jobbig 🙈

Det där är tydligen en vanlig grej. Kvinnan tar alla familjebilderna. Därmed skapas en samling bilder som visar närhet mellan barnen och deras pappa. En pappa som inte själv är engagerad nog att ta bilder på sin familj.
Mitt ex tog förvisso bilder av mig och barnen då och då, oftast på uppmaning, men han är ingen mästerforograf utan mer "knäpper en bild utan att titta på motivet". Jag är inte heller någon mästare men har tagit SÅ många bilder på honom och barnen som skulle gå att göra förstoringar av om man vill.

När jag är med på bild är jag rufsig/skitig/svettig, pratar, blundar, äter etc. Nu med lite distans till dom åren kan jag se bilderna med hyfsad värme, men när dom togs spädde dom bara på min dåliga självkänsla. Att jag inte hade några bilder av mig och barnen som dög att visa skavde liksom. Så när vi bestämt oss för att separera bokade jag en mamma/barn-fotografering i en studio. Kanske som någon sorts hämnd 🙈😁 Det var iallafall dyrt men värt det för nu sitter jag och barnen där på väggen ❤️

När barnen lärde sig gå vet jag inte hur många gånger jag hörde "Nu är det slut på lugnet". Jag tyckte det var riktigt skönt när barnen började gå, mycket lättare att "släppa lös" barnen så dom fick göra av med lite energi. Drt finns betydligt fler ställen som är lämpliga för att gå jämfört med att krypa.
Ja men exakt!

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 974
Senast: Derivata
·
Gravid - 1år På tal om badhus. Vi ska på babysim i mitten på september. Hur sjutton gör man? Jag måste ju byta om och duscha, var gör jag av barnet...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 136
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 553
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
16
· Visningar
1 061

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka