Vad gör vi nu då? Del XCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pajbotten blev inte perfekt, men faktiskt nära inpå :love:

AE60D2E9-2A8C-46AF-B3FE-51BBF803E574.jpeg


Paj på mördegsbotten fylld med halloncurd och toppad med avbränd italiensk maräng :)
 
Lyckades bli klar med bilden jag haft i huvudet, under en månads tid. Det är en månad sedan jag tog bort min häst och jag ser framför mig hur hon springer på de evigt gröna ängarna ihop med min kusins häst, som också är där.
Är så nöjd över resultatet, så nu hänger den på väggen och vakar över mig. :heart

34672513_228855507915044_625930967302799360_n.jpg
 
Vilken midsommar ... Skulle iväg till några vänner men slutade hos veterinären med ena katten som i förrgår blev påhoppad av en annan katt. Idag hade han sänkt allmäntillstånd och tydligt ont så vi åkte in. En böld hade dykt upp och han fick två dräneringsrör inopererade och tratt. Nu ska vi spola rören två gånger dagligen, hålla rent runt omkring och ge Metacam.

Efter detta ville vi inte lämna honom ensam så vi beslöt att stanna hemma. Håll tummarna att han snart blir bättre!

Åh, klart vi håller tummar, tår och tassar för kisse :heart
 
Vilken midsommar ... Skulle iväg till några vänner men slutade hos veterinären med ena katten som i förrgår blev påhoppad av en annan katt. Idag hade han sänkt allmäntillstånd och tydligt ont så vi åkte in. En böld hade dykt upp och han fick två dräneringsrör inopererade och tratt. Nu ska vi spola rören två gånger dagligen, hålla rent runt omkring och ge Metacam.

Efter detta ville vi inte lämna honom ensam så vi beslöt att stanna hemma. Håll tummarna att han snart blir bättre!
Men usch, håller tummar och tassar här :heart
 
Jag firar inte midsommar alls eftersom jag inte bor i Sverige. Har jobbat hela dagen istället!

Ligger nu under täcket och är lite känslig. Fick nyss en gråtattack pga. att kattdjuret terroriserade mig för att få uppmärksamhet, vilket jag normalt sett möjligen blir milt irriterad över. Men har så sjukt mycket på jobbet eftersom två av mina närmaste kollegor slutar till månadsskiftet :cry:. Jag har dessutom bara jobbat ett halvår på arbetsplatsen och kommer få ta sjukt stort ansvar nu, vilket jag egentligen veeeet kommer gå bra men som jag ändå stressar lite över. Kollegorna är också dem jag är mest bundis med, så jag oroar mig såklart också för det sociala :(.

Får väl glädja mig över den feta lönökningen som jag kommer propsa på till nästa år... om jag nu lyckas ro detta i land det vill säga :nailbiting:.

Jag var där du är nu för ganska precis ett år sedan.

Jag har fixat det men vissa dagar är jag så trött att jag nästan gråter pga trötthet MEN jag har rött det iland!

I dagsläget är det inte många som knäcker mig ang mitt jobb.

Så det är klart att du kommer att greja det!
 
Vilken midsommar ... Skulle iväg till några vänner men slutade hos veterinären med ena katten som i förrgår blev påhoppad av en annan katt. Idag hade han sänkt allmäntillstånd och tydligt ont så vi åkte in. En böld hade dykt upp och han fick två dräneringsrör inopererade och tratt. Nu ska vi spola rören två gånger dagligen, hålla rent runt omkring och ge Metacam.

Efter detta ville vi inte lämna honom ensam så vi beslöt att stanna hemma. Håll tummarna att han snart blir bättre!

Tummar, tår och tassar hålls hårt här. Stackars liten :( Hoppas han snart mår bättre igen. Så jobbigt när de har ont och man inte kan förklara varför.
 
Snart slutar jag. Då ska jag ta mig genom ett mörkt Värnamo där det varit alldeles för mycket skjutningar på sistone. Jag känner mig verkligen otrygg i stadsmiljö och vill hem så fort som möjligt. Trött är jag med, ska bli så skönt att krypa ner i sängen hemma.
 
Jag har just kommit hem fran att spara med mina hundar (som var mer kompetenta an matte ... tur de rattar mig nar jag har fel:angel:) och trana ett par andra. En jatte skon dag och med 20*C och mulet nar jag var ute och tranade och nu nar jag ar inne med AC ar det 30*C och sol. :cool:
En IPO klinik som jag ville ga pa i Augusti har nu andrat datum sa jag kan vara med :love: och kompisarna fran Sverige undrar vad de ska ta med sig (och trodde jag drev med dem nar jag visade den har bilden och sa att vi ville ha nagra paket var :laugh:)

IMG_5569.jpg
 
Sitter och väntar på att NHL draften ska börja, vill kolla de tio första i alla fall. Alla andra tycker jag är helt galen men jag behöver det här av många anledningar.
 
Oj vad ni har tagit det lugnt inatt :p
Jag är trött men redan vaken. Ska bre ett par smörgåsar och sen åka till loppisen. Ska lämna grejer och sen hem och hämta lite mer otympliga saker jag vill ha med. Tur bor jag nära nu, bara 2 km bort så det går fort att köra fram och tillbaka.
 
Vi hade en helmysig midsommarafton men grannens hund driver mig till vansinne. Så fort de släpper ut den så står den och torrskäller om den hör att vi är ute. Inte en tillsägelse någonsin från ägarna.:banghead: jag vet att de tyckte att huliganen var otroligt väluppfostrad eftersom de aldrig hörde honom men de skulle väl åtminstone kunna försöka få tyst på sitt hundskrälle.:cautious:
Jag fattar att hunden är van vid att det oftast är tomt vid vår sommarstuga men ändå.
 
Hemma efter ett snabbt besok hos yngste sonen och barnbarnet :heart Det ar bra mysigt nar liten tjej kommer och kryper upp i Farmor's kna :love:
I kvall skotte sig boarding hundarna fantastiskt och visade att de inte bara kunde vad vi jobbat en vecka med, men att de tyckte det var super kul att jobba. Ibland flyter jobbet battre an andra ganger.:cool:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni några helt vardagliga småsysslor som ni tycker är orimligt jobbiga att utföra? De måste inte ens kännas jobbiga, ni kommer er...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
7 004
Senast: Pinus
·
Hemmet Ni vet de där de påstår magiskt ska dra åt sig en del av håren om man kör dem tillsammans med tvätten? Finns det verkligen någon sådan...
Svar
9
· Visningar
439
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Jag drömmer om en sådan där anslagstavla i metallnät att sätta upp i min nya kontorshörna. Det finns flera olika varianter, men de är...
Svar
16
· Visningar
708
Senast: Caoimhe
·
Fritid Som rubriken säger, vad är den bästa akrylfärgen (för tavelmålning)? Har länge kört på det som kommit i min väg, gärna billigt, då det...
Svar
3
· Visningar
275
Senast: MCP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp