Vad gör vi nu då? Del XCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit på "utflykt" och kollat in brandplatsen. Det var häftigt att se hur pass snabbt växtligheten ändå kommer tillbaka.
20180623_111645.jpg
 
Jag blev visst orimligt irriterad för att diskproppen inte höll tätt och släppte ut vattnet. Tur att jag är ensam här.
 
Gjorde en lunchsmoothie och lyckades hugga mig själv i tummen med kniven. Har blött igenom två plåster nu och har en stor hudflärp som hänger löst på tummen.

Lager - matt av blodförlust efter broccolirelaterad olycka :meh:

Inte bra, finns det någon närakut eller har du kollat med 1177 om att uppsöka vård? Är det en stor flärp läker det bättre om den sys eller tejpas (något jag testat empiriskt... vass kniv och ost och ja, det var tummen som åkte dit).

Oavsett, hoppas det inte gör alltför ont :heart
 
Känns som om lite städning är på plats :up:. Det ligger dammråttor lite överallt, badrummet behöver städas, och jag måste köra några maskiner tvätt (en är redan på gång).
Efter 1,5 timmes städning och plockande ser det rätt hyfsat ut här..... Skulle behöva klippa lite gräs på baksidan och städa bilen (det har nog behövs sedan typ i höstas :o ), men det får bli imorgon! Nu ska jag göra något roligare, tänkte jag.... :)
 
Igår lyckades jag länka ihop en "DNA-kusin" (ja, matchningarna kallas så :D) med min egen släkt. Det var spännande att reda ut hur en man i 80-års-åldern - boendes i Stockholm - kunde vara släkt med mig. Det visade sig att hans mormors mormor var syster till min mormors morfar. OTROLIGT och ytterst fascinerande att DNA kan gå att spåra efter så många generationer :eek: !
 
Stor diss på att valpen har en mosad svart skogssnigel i pälsen och att Harboe aqua med smak av mango seriöst smakar flourtabletter O_o
 
Jag har vansinnigt tråkigt! :arghh:
Vill egentligen rida men har lite för ont i höften för att det ska bli en angenäm upplevelse..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni några helt vardagliga småsysslor som ni tycker är orimligt jobbiga att utföra? De måste inte ens kännas jobbiga, ni kommer er...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
7 002
Senast: Pinus
·
Hemmet Ni vet de där de påstår magiskt ska dra åt sig en del av håren om man kör dem tillsammans med tvätten? Finns det verkligen någon sådan...
Svar
9
· Visningar
439
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Jag drömmer om en sådan där anslagstavla i metallnät att sätta upp i min nya kontorshörna. Det finns flera olika varianter, men de är...
Svar
16
· Visningar
707
Senast: Caoimhe
·
Fritid Som rubriken säger, vad är den bästa akrylfärgen (för tavelmålning)? Har länge kört på det som kommit i min väg, gärna billigt, då det...
Svar
3
· Visningar
274
Senast: MCP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inspiration sökes: Dop-present
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Kämpa på

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp