Vad gör vi nu då? Del XCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag tagit nästan ledigt och gått igenom lite av hästens prylar(vad som ska med och vad som ska bort), mockat hagen och myst med hästen.
Såg nu att cancern har tagit ytterligare en helt underbar människa som kämpat tappert under så många år. Det känns så orättvist! Jävla skitsjukdom!
 
Sätt i båten idag och skulle ta in saker i mitt lilla bårhus men fick se att några andra redan flyttat in. Ett getingbo lika stort som en honungsmelon sätt i dörröppningen. Så det var bara att gå hem och hämta radarn .väntade tills det var lugnt runt boet och sprutade rakt upp i öppningen tills det slutade surra inne. Några getingar föll ner och blockerade utgången så alla blev kvar. Känns inte bra att döda dom . Har försökt få dom att flyttat förut men det har inte gått utan dom byggt igen. Ska jobba ikväll igen och var iväg på morgonen åxå. Måste lära tjejen hur man slänger i städtanten
vi har också en städtant på mitt jobb, i poolen ;)
 
Nattat alla djur. Firrarna fick lite räkmix och frysta mygglarver.
Måste göra räkmix igen någon dag, när det finns billiga räkor på affären. Vet ej vilken som är billigast?:confused::confused:
Landisarna fick städat, nya kvistar och maskrosblad. Och en dusch under kranen.
Nu ska jag kvällsfika och titta på dumburken.
Jobbardag i morgon igen. Ska nog plaska lite efter jobbet också. Om inte städtanten ligger i...:sneaky::sneaky::sneaky:
 
Jag är väldigt trött i fötterna!
Nåja, nu kollar jag på fotboll och njuter av att jag är ledig imorgon :) (Slänga skräp, stallet, simma, klippa häcken på framsidan och möjligen träffa en kompis.)
 
Varit hos syrran en stund, vi kollade på film, annihilation (en Netflix original film), den var sådär :meh: ska värma på ett par baguetter och ta kvällsfika. Imorgon ska jag till stora staden aka Borlänge, kolla nya skor och sen gå på bio (den blomstertid nu kommer) med en kompis :)
 
Släppt ut (Päls)fröken på balkongen så nu sitter hon och myser och spanar efter fiskmåsarna, har försökt få henne att leka lite blev 2 smällar på en prasselboll (kattsnacks- och kattbildstråden har mer info och bild om detta ifall någon är nyfiken). Nu glor jag på fotbollen och funderar på mat, känns som det blir tidigt idag är lite skakig så är nog en bra idé. Mannagrynsgröt var en tanke ett tag men det får bli spagetti istället, bara kasta på och lämna så slipper passa det alls :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni några helt vardagliga småsysslor som ni tycker är orimligt jobbiga att utföra? De måste inte ens kännas jobbiga, ni kommer er...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
7 075
Senast: Pinus
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 519
Senast: skogaliten
·
Hemmet Ni vet de där de påstår magiskt ska dra åt sig en del av håren om man kör dem tillsammans med tvätten? Finns det verkligen någon sådan...
Svar
9
· Visningar
455
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Jag drömmer om en sådan där anslagstavla i metallnät att sätta upp i min nya kontorshörna. Det finns flera olika varianter, men de är...
Svar
16
· Visningar
724
Senast: Caoimhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp